{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.228 visninger | Oprettet:

Skift af baghjulsleje Q7. Høj pris? :O {{forumTopicSubject}}

Jeg har idag fået skiftet ét baghjulsleje på min Audi Q7 ved en privat mekaniker.
Efter at have lavet det ene baghjulsleje vil han ha 5500, foruden lejet. Han siger at han har brugt et kompakt hjullejeaftrækker som han har givet 1500+ moms for at leje. ? kan det være rigtigt??
Syntes bare jeg kan se dem på nettet som passer til at kunne skifte på min bil til 500,- vel at mærket som køb?

Tar han røven på mig her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af baghjulsleje Q7. Høj pris? :O
  • #1   14. maj 2019 Lejet er sikkert presset i, så det skal trækkes ud og monteres igen med en form for special værktøj. At han så var nødt til at leje det værktøj, er måske lidt tarveligt at give dig regningen for. Jeg tror det havde kostet det samme at få lavet ved Audi

  • #2   14. maj 2019 Hvis man har råd til at køre i sådan en bil må man betale for at få lavet bilen da de er dyre i dele.

  • #3   14. maj 2019 Carsten n - det var da et intetsigende svar....

    Igen har råd til at folk tager røven på en det er helt sikkert.! så det er det jeg lige spørg om kan være rigtigt før jeg tager fat i ham. Han skal ha for den tid han har brugt på den, det fair, meeeeen alt den tid han ikke har brugt vil jeg sgu ikke betale for. Så er det ligemeget hvilken bil jeg kør..


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #5   14. maj 2019 Nu hænger det sådan sammen at SKF får lavet lejer over hele verden, blandt andet i Frankrig og Brasilien.

    Man burde måske have fået et tilbud på reparationen inden man gik i gang?


  • #6   14. maj 2019 Nu gav han ingen pris i inden desværre.
    Men bruger ham ikke igen med den pris der. Uanset hvordan jeg vender og drejer det kan jeg ikke få det til at gå op


  • #7   14. maj 2019 Lejet har jeg selv købt, den jeg fik anbefalet så de 5500 er bare selve arbejdet

  • #8   14. maj 2019 hvorfor fik du ikke en pris inden du fik udskiftet det lejer?. Så du viste det blev så dyrt,nu er der vel ikke anden end at betale for det. Og så husk at aftale en fast pris i fremtiden så du ikke kommer til at stå i det dilemma igen.
    men ang det stykke værktøj vis han har lejet det. Så har han vel en kvittering han kan vise dig på det. siden det er sådan et bestemt beløb 1500 kr plus moms.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #9   14. maj 2019 Nej han giver ingen pris, fordi du ikke spørger efter en.

  • #10   14. maj 2019 men vil give dig ret i at det er en høj pris for udskiftning af et lejer. Plus du selv har købt det. Det kunne du helt sikkert have fået gjort ved Audi til ca samme pris.
    nu har jeg ikke udskiftet et lejer på en q7. Men kan se det ikke er anderledes end så mange andre lejer jeg har udskiftet. men det er vel bare og få det ud af verden. og så ikke bruge den person igen vis du er utilfreds.
    https://youtu.be/qXjYZetyrKY


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #11   14. maj 2019 Han må da også have fundet det dyreste sted at leje sådan noget værktøj
    Ved at vi tidligere har haft lejet alt muligt dyrt speciel udstyr, og det har ikke kostet alverdens pr dag, vi snakker udstyr til 10k+ som måske kostede 500kr om dagen at leje..
    Men hvis det er hvad han har betalt for det, så er det naturligvis hvad du skal betale, sådan er det bare.
    Og 4000kr ca i arbejdsløn, så har han ikke arbejdet hurtigt, eller haft en vildere timepris end de fleste audi værksteder.


  • #12   14. maj 2019 Det lyder helt vanvittigt. Han har på jysk taget røven på dig.... Mærkeligt at nævne man har lejet værktøj til et beløb plus moms, når man selv afregner sort.
    Han har sku lånt det værktøj af en bekendt...


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #13   14. maj 2019 Au2parts tager 750kr pr dag for værktøjet og 1000kr for lejet plus moms, og det tager op til 3 timer at udskifte.

  • #14   14. maj 2019 Han kommer jo selv med lejet. 1520,- i timen sort?

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #15   14. maj 2019

    profilbillede
  • #16   14. maj 2019 Håber sku ikke han er en kammerat, og var han det, er han bestemt ikke mere. Det sku svineri

  • #17   14. maj 2019 Tager vel ikke mere end 200 i timen privat?

    Hvis ham det her fra anden bruger:

    "Au2parts tager 750kr pr dag for værktøjet og 1000kr for lejet plus moms, og det tager op til 3 timer at udskifte."


  • #18   14. maj 2019 Sættet i kufferten kan nok købes på ebay til kr 500

  • #19   14. maj 2019 Hej
    Du betaler ham prisen! Længere er den ikke.
    Du kan så efterfølgende spørge dig selv om du var grundig nok i forventnings afstemningen med mekkeren og være bedre til at spørge ind til prisen for et lejeskift som der ikke går mange af på dusinet.
    Det koster at ligge på toppen!
    MVH KP


  • #20   14. maj 2019 Er han en røv dårlig mekaniker eller bare en røv?

  • Peter  B
    Peter B Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 45
    #21   15. maj 2019 Du er røv dårlig til at indhente tilbud, længere er den ikke. Ikke nogen forretningsmand i dig.

  • #22   15. maj 2019 Wauw Peter B sikke et svar, håber da du er stolt af dig selv i det mindste...

  • #23   15. maj 2019 Du beder altid om en pris inden du afleverer bilen. Hvis det så af den ene eller anden grund undervejs bliver dyrere end det aftalte så ringer mekanikeren og vender den med dig. Det er sådan man gør. Det er surt at føle sig snydt, men det ved du nu til en anden gang.

  • #24   15. maj 2019 Jeg takker for alle de gode inputs der er kommet.

    Lige en statusopdatering for en god ordensskyld.

    Det aftrækkersæt han fortalte han havde lejet til 1500,- +moms, kostede nu 1300,- plus moms. Dog lugtede den stadigt da han ikke lige havde tænkt på den mail han havde sendt havde forkerte tidsstempler. Jeg ringede selv til stedet hvor den var lejet og fik en pris på 750,- pr dag for at leje selv samme værktøj. Bekræftet ved at han sagde det var ved den givne mekaniker.

    Han var ikke meget for at fremvise faktura eller sende mig en regulær regning faktisk, og har insisteret på en hurtig mobilepay overførsel, og er blevet mere og mere desperat som tiden er gået.
    Det ene med det andet med ham her og har konfronteret ham med de huller der har været i osten.... Jo længere tid der er gået jo mere desperat er han blevet og jo mere historierne er rykket fra hinanden jo billigere har han pludselig kunne gøre det... 5000, 4800, 4500, 4200, 3500, 3200, og han sagde til sidst 3000 og så fik vi det ud af verden. 3000,- var måske også i overkanten i jysk timeløn for at skifte et leje der måske/måske ikke burde tage 2-3 timer som så er endt på 7 timer. Men har ikke stillet spørgsmålstegn ved den tid han sir han har brugt. De er lige under 300,- mørkt i timen foruden værktøjslejen. Men nu er det ude af verden ihvt.


  • #25   16. maj 2019 Total grineren med den amatør der.

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #26   17. maj 2019 #24
    De 3000 kr er jo også den rigtige pris, det kan du ikke klage over, du er rent faktisk kommet til at betale små 700kr mindre.


Kommentér på:
Skift af baghjulsleje Q7. Høj pris? :O

Annonce