{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.038 visninger | Oprettet:

Bremsevirkning på bil ved syn. {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Har lige været til syn med min Carina e

Her kunne synsmanden konstatere at den bremser 35% skævt på aksel 1
Samt 45% på aksel 2.

Vil dette kunne rettes hvis jeg skifter skiverne og klodserne foran.

Samt bakkerne til tromle bremsen bag på?

Eller skal min bremsecylinder skiftes også?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremsevirkning på bil ved syn.
  • #1   16. maj 2019 Du skal skifte det der er defekt? Ingen kan da sidde her bag skærmen og svare dig???

  • #2   16. maj 2019 Nej men, kunne godt være der var nogle der vidste om det ville hjælpe og skifte det.

    Det eneste jeg ved, er at den bremser skævt jo


  • #3   16. maj 2019 prøv dog skille det af og se hvordan det arbejder glider og kaliber, klodserne skal os kunne glide samt have belægning også bag på se om cylinder kan køre og bakker kan bevæge sig uden de nedslidte ellers byt til nyt

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #4   16. maj 2019 Måske.
    Foran. Fejlen kan ligge i caliberne, stemplerne,gliderne,klodserne der sidder fast i bremseåg, træls belægning på klodserne, overflade på bremseskiver.
    Bag,. Belægning, bremsetromle, hjulcylinder, justering der ikke virker,.
    Så der er ingen der kan give dig et fornuftigt svar


  • #6   16. maj 2019 Fik strammet mit håndbremse kabel op december sidste år, der fik jeg at vide at bakkerne og tromlen nok snart trængte til en udskiftning, så tænker skiverne foran er magen til.
    Så gik selv ud fra at der ikke skulle mere til end det for at det ville virke igen.


  • #7   16. maj 2019 Når synsmanden ikke har kasseret den fordi de er under mindste mål, så er der stadig mulighed for at de måske kan bruges.
    Skille dine bremser, giv dem service, det vil sige rengøres og smøres op igen, og så kør til syn og se om ikke den ligge inden for det tilladte.

    Når jeg har kørt mine biler til syn, så har de altid fået sådan et bremseservice først, og der har aldrig været problemer med skævbremsning.


  • #8   16. maj 2019 Mange gange er det fordi folk "tøsebremser" for meget. Bremser skal bruges dvs. ud på en øde strækning. Kig i spejlene og vær sikker på, at der ikke er nogen bag dig. SÅ træder du, så det føles som om baghjulene letter fra vejen.
    Gentag nogle gange. Så kører du på bremsefeltet og se så: Det har GARANTERET ændret sig.
    Det gælder forresten også når du monterer nye dele: De skal slides til.
    Ud og brug bremserne, gerne så pedalen stepper p.gr.a. ABS.


  • #9   16. maj 2019 Allan R

    Vild nok info, kunne man ikke også bare lære lidt mere om bremser, eller sende den på værksted, især med den viden du ligger inde med.


  • #11   17. maj 2019 Der skal være lige meget luft i dækkene og prøv at køre en tur hvor du bremser hurtig ned ved 80 km flere gange og du får bremserne til at virke bedre.

  • #12   20. maj 2019 Buggi Boy hvad kender du til min viden om bremser?
    Jeg har + 30 års erfaring i autobranchen, så der er faktisk en del erfaring bag.
    Hvis ikke du bruger bremserne hensigtsmæssigt, vil du lige nøjagtigt se skævbremsning på begge aksler, - uanset hvor meget du skiller og smører.


  • #13   20. maj 2019 AllanR

    Vrøvl.

    Man vedligeholder sine bremser jævnligt.¨

    Man skal sgu da ikke vild bremse for at holde dem ved lige...
    Jeg har skiftet rigtig mange bremser, og nye skiver og klodser eller bakker og tromler skal ikke slides til.
    Vælger man at kun skifte belægning, så ja så skal det rettes til, og ikke klodsbremses til eller køres til.
    Hvis det skævbremser så har man ikke lavet sit arbejde godt nok, og så er det sgu lige gyldigt hvor mange års + + + + erfaring man har.
    En bil vil aldrig bremse lige meget på baghjul som som på forhjul, da dimensionerne er forskellige på bagkalibere/hjulcylindre og forbremser, så du vil ALDRIG opnå samme bremsekraft på de bageste hjul.

    Derfor er vedligeholdelse af ens bremser det aller vigtigste, og bør gøres efterår og forår i forbindelse med hjulskift...

    Så i forhold til dine anvisninger, skal dækkene på en bil bare udsættes for blokeringer fordi man ikke gider at få vedligeholdt sit køretøj korrekt.
    Hvad er dit råd så til biler med bremseregulator på baghjulene, når du nu vil have at baghjulene letter fra vejen.
    Som sådan en Carina E sikkert har.

    Gør man også det ved lastbiler, busser og sættevogne, trailere med bremser...

    DOHHHH


  • #14   20. maj 2019 Det er muligt det hjælper på bremserne, at man kører rådden og laver hårde opbremsninger, men det er jo som at pisse i bukserne, og inden længe sidder bremserne fast og bremser skævt igen.
    Rengør og smør dine bremser op er den rigtige og holdbare måde at gøre det på.


  • #15   21. maj 2019 Sjovt nok var det en meget anerkendt synsmand, der lærte mig det.
    Jeg holdt med en Fiesta, hvor skiver, kalipere, klodser rør og slanger var skiftet. Den havde kørt fra værksted til synshal og bremsede skævt på forhjulene.
    Han konstaterede at alt var nyt, hvorefter han kørte en tur der ville noget. Jeg kunne følge ham det meste af vejen. Der blev bremset ret kraftigt.
    Han kørte direkte ind på feltet, og den var røget ned på nogle få procent.

    (Jeg har ikke udtalt noget om, at for- og baghjul skal bremse lige meget. Hvor ser du det? Kun at de skal overholde kravene om at bremse lige).

    Han gav mig det råd, at lave nogle ret hårde opbremsninger, når jeg kørte til syn
    (Hvad jeg ret ofte gjorde).
    En gang glemte jeg det med en Corolla. Han kørte et par runder "i gården" med den.
    SÅ bremsede den lige.
    "Folk bremser sgu ikke nok" var hans ord. "Brug de bremser til det de er beregnet til".

    Han er desværre gået på pension. Han kunne godt påpege at noget skulle laves, men så fik man også lige et par gode råd om hvordan det skulle gøres.
    En af "de gamle" fra dengang det hed Statens Bilinspektion.
    Man fik ikke godkendt noget der ikke var i orden. Så en godkendelse hos ham var virkelig en blåstempling.
    Dem har jeg heldigvis et par stykker af i bagagen.


  • #16   22. maj 2019 Har du ikke hørt alle de historier om busser og lastbiler der netup ikke kunne klare en kontrol, selv om de lige var synet.
    Netop fordi der blev gjort som du beskriver
    Hvorfor tror du en synsmand om de er gamle eller unge, er de rene orakler.

    Jeg har da mødt flere synsfolk med manglende erfaring, og uvidenhed om teknik og virkemåder.

    Men du skrev at man skulle bremse så man følte at bagenden lettede, og det giver ikke bedre bremser ibag.

    Måske godt nok den synsmand er gået på pension.
    Men at kalde det en blåstempling, og at man har været til syn ved statens bilsyn, er også vrøvl.
    Det er der sgu da mange at os herinde der har været utallige af gange.
    Bare betydningen af ordet venterække er der jo mange unge idag der ikke aner. ??


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #18   22. maj 2019 For at undgå de varme bremser til syn er der tilføjet i synsdirektivet at bremser Max må være 100 grader varme inden bremsetest

  • #19   22. maj 2019 S J

    Det har jeg ikke sagt det gør...
    Jeg siger det er noget vrøvl at det ikke er sådan man gør for at vedligeholde sine bremser, og at man ikke behøver at køre nye skiver og klodser til, som han påstod.

    Og nej de gør det på samme måde når store køretøjer skal synes, det var vognmændene der snød via deres mekanikere, på samme måde som Allan foreslår, og hvis bremser ikke bliver vedligeholdt, så risikerer man meget skævbremsning, og fordi man har ABS idag mærker man det ikke så tydeligt som ved uden ABS.
    Det kan gå grueligt galt.


Kommentér på:
Bremsevirkning på bil ved syn.

Annonce