783 visninger
|
Oprettet:
Maserati, Godt eller skidt {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen..
Jeg er faldet over en Maserati 430 V6. 2800cc. 24V. 278HK fra 1991.
Min far siger at det er noget værre lort fordi Italienere ikke kan finde ud af at lave biler, fordi der har været nogle problemer med Alfa Romero og FIAT..
Men hvis der er nogle af jer der ved noget om denne bil eller bare generalt om Maserati så skriv lige..
Jeg har det billede af Maserati som et mærke der laver eksklusive biler.. gør de ikke det?
(jeg siger ikke at Alfa og FIAT er noget bras)
- Peter
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 1.336
jul 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 68
nov 2003
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 125 Svar: 5.733
mar 2005
Følger: 115 Følgere: 111 Biler: 2 Emner: 139 Svar: 2.000
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
Dyr at købe dele til, er vel nok det største minus
apr 2004
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 5 Svar: 146
sep 2003
Følger: 64 Følgere: 64 Biler: 12 Emner: 47 Svar: 1.953
Og da motoren jo er sådan noget Bi-Turbo sjov, så skal man habe pengepungen i orden, for at holde den kørende.
Kan huske at de omtaler Maserati i et af de gamle Bil-revyen som lynhurtig rustbunke, HEHE.
mar 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 160 Svar: 879
apr 2004
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 5 Svar: 146
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 554
Ifølge TRYG's bilforsinkrings udregning så skal jeg af med 103.000,- om året for ansvar og kasko..
Men den kommer i faders navn, så koster den 13.000,- pro anno..
Nu er det jo heller ikke lige sikkert at jeg køber den, den koster bare lige så lidt som en Civic jeg har kigget på.. og så kunne jeg heller ikke lige stå for de 278 hk..
- Peter
apr 2004
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 5 Svar: 146
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
Hader tyske biler.... ;o)
apr 2004
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 5 Svar: 146
aug 2003
Følger: 69 Følgere: 66 Biler: 2 Svar: 27
Italienerne laver skam ganske udemærkede biler, men selvfølgelig har den du snakker om efterhånden 16 år på bagen, så det kan ikke undgås at der er nogle ting som skal ordnes. Men som mange andre skriver, så er værkstedspriserne nok lidt højere end hvis du køber en Kadett! :o)
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 554
Men der står jo ikke Maserati bagpå den hehe
Men den jeg havde kigget på koster 135.000 ,-
aug 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 197 Svar: 3.692
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
Desuden kan motorer dernede fra slet ikke sammenlignes med motorer fra nu - de brænder af for et godt ord og efter 60.000 er sådan en motor godt slidt og godt brugt - desværre. den er fra en tid hvor masarati, havde kæmpe økonomiske problemer grundet deres ganske elendige kvalitet.
aug 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 197 Svar: 3.692
Hej Ben,
Jeg ved det, bilen er exotisk, men syntes bare der er for meget fiat over kvaliteten ... samtidig som du selv nævner var gearkassen ikke noget at råbe hurra for .. jeg har prøvet min egen og en som havde fået helt ny kobling (som koster 20.000 for reservedelen) og helt ny software, lidt forbedring var der da, men slet ikke nok, hugger stadig alt for meget ved gearskifte og slider for meget på koblingen.
Derudover er det jo ikke ligefrem en bil som alle og enhver kan skrue på, f.eks. ringede jeg til Damgaard Nielsen i Danmark og skulle have oplyst ET på fælgene, men dette kunne de ikke oplyse mig om, da de ikke selv kendte det eller havde mulighed for at undersøge det.
Autoropa i Sverige var heller ikke til megen hjælp og det er generelt pisse dyrt, når der skal skrues på denne slags bil.
Jeg selv foretrækker klart min Porsche fremfor Maseratien, både fordi den kan holde til at få tæsk, den er billig at skrue på, du kan finde oplysninger alle steder og den holder prisen bedre.
Og det aller værste ved Maseratien som jeg kan huske, var at det var umuligt at få den til at gå over 5 km/l uanset hvordan man kørte... Porschen går dog alligevel 7-8 stykker hvis man virkelig mishandler den
09-11-2006 13:13:48
Ben E
(Ejeren)
til Mikael K
Hej Mikael,
Tak for dit svar.
Jeg var nu bange for, at du ville begynde med at skrive alle mulige grimme ting om bilen.
Den er nu min 3. Maserati (måske kommer der snart en 4. ind i billedet), så man må sige, at jeg er en ægte Maseratisti.
Lige nogle kommentarer til dit svar:
”syntes bare der er for meget fiat over kvaliteten”:
Nej, den er ikke en kvalitetsbil. Hvis det er det, du vil have, så køb en Audi eller en Porsche, men så kan jeg se, at det er nettop det, som du har gjort. Man har ikke en Maserati for at have en bil med stor kvalitet eller sikkerhed eller for at besvare på værkstedsomkostninger. Man har den præcis fordi den er en Maserati.
Koblingen…ja, jeg ved, at det er et ”problem område”. Jeg kender en, der har skiftet koblingen 3 gange og bilen er købt 45.000 km. Det kan også betyde, at bilen ikke bliver kørt korrekt eller pænt. Den kan ikke sammenlignes med andre ”paddle shift” biler. Den er jo, en manuel gearkasse. Det er den ikke i en Porsche eller Audi eller Aston. Jeg vil også tilføje, at når man køber sådan en bil, er man godt klar over, at koblingen er nok den første, der skal skiftes ud.
Man køber bilen fordi den er elegant og raffineret på en måde, hvor andre biler ikke er. Man køber den, fordi den kører som en Maserati og ikke som en anden slags bil. Jeg ved nu, at den er udviklet af Ferrari, men den er alligevel en Maserati.
Jeg har kun haft positive oplevelser hos DNA i Danmark.
Jeg har aldrig røret ved den selv. Det får værkføreren lov til.
Jeg har aldrig haft nogle problemer med bilen og den bliver brugt til daglig om sommeren. Udover denne Coupé har jeg en Shamal og den har jeg heller aldrig haft nogle problemer med, selv om den stammer fra de problematiske år hos Maserati, hvor alt gik i stykker og rustede, inden bilerne forlod fabrikken.
Jeg havde en vidunderlig Ghibli GT, inden jeg købte Coupén. Den kørte på en helt anden måde og på nogle måder var det en sjovere bil, men desværre tilbragte den 90% af dens tid hos værkstedet. Så snart at det ene problem var løst, opstod et nyt. En dyr fornøjelse, men den var en fornøjelse. En fantastisk bil (når den kører).
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
apr 2004
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 5 Svar: 146
aug 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 197 Svar: 3.692
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 554
Jeg dropper lige min drøm igen hehe..
Men tak for alle svarene..
Ellers havde jeg en Civic fra 99 i tankerne, med ilagt Integra motor, bilen har gået 107.000 motor 50.000 gearkasse 30.000
Jeg har været ude og prøvekøre den, den står inde om vinteren.
Og FUCK den hurtig..
aug 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 197 Svar: 3.692
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
Er der noget federe end +9000rpm på motoren, det er da super fedt..
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 554
Først var jeg ikke så meget til Honda, fordi det er sådan noget Japaner skrammel, men nu er jeg blevet overbevist, og alle dem der siger at deres enteriør er noget skrammel, det holder altså ikke helt alligevel, ihvertfald ikke i den jeg kiggede på..
Men jeg har dog altid vidst at deres motor var noget godt kram..
Kan også godt lide at deres 1.6 VTI yder 160 hk standard !!
- Peter
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Se den her :o)
http://www.honda-klub.dk/moduler/forum/vistraad.php?id=310214
Maserati, Godt eller skidt