{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Maserati, Godt eller skidt {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..

Jeg er faldet over en Maserati 430 V6. 2800cc. 24V. 278HK fra 1991.
Min far siger at det er noget værre lort fordi Italienere ikke kan finde ud af at lave biler, fordi der har været nogle problemer med Alfa Romero og FIAT..

Men hvis der er nogle af jer der ved noget om denne bil eller bare generalt om Maserati så skriv lige..

Jeg har det billede af Maserati som et mærke der laver eksklusive biler.. gør de ikke det?

(jeg siger ikke at Alfa og FIAT er noget bras)

- Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af TV 280 kr.
  • Rep. Af asko opvaskemaskine 799 kr.
  • Elektriker - Udskiftning af 2 udendørslamper og opsætning af 1 pendel 1.500 kr.
  • Egeføj 2.800 kr.
  • VVS-installatører. Tømme vand ud af opvaskemaskine 668 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maserati, Godt eller skidt
  • #1   6. jan 2007 der har sku ikke været nogle problemer med min, Alfa..

• #2   6. jan 2007 har hellere ingen problmer med min alfa. man skal passe på sin bil. så hvis den er behandlet godt så behandler den dig godt smiley

• #3   6. jan 2007 Af ren nysgerrighed: Hvad skal du årligt betale til forsikringen for sådan en vogn ?

• #4   6. jan 2007 tror ik det er en billig bil at have

• #5   6. jan 2007 Tror du kan sammenligne mærket med Lancia. Det er biler med Meget stor køreglæde. Italienerne ved virkelig hvad de laver når de designer køreglæde. Kvaliteten er måske ikke i top som på fx en tysker.. Men det er ikke en dårlig bil. Det er helt sikkert..
    Dyr at købe dele til, er vel nok det største minus

• #6   6. jan 2007 Kør tysk det er virker. Fransk og Italienske biler det er noget skramel det ved alle da. Der jo en grund til at tyske biler er lidt dyre fra nye.

• #7   6. jan 2007 Maerati er ligesom Ferrari... De kræver et godt værksted.
    Og da motoren jo er sådan noget Bi-Turbo sjov, så skal man habe pengepungen i orden, for at holde den kørende.
    Kan huske at de omtaler Maserati i et af de gamle Bil-revyen som lynhurtig rustbunke, HEHE.

• #8   6. jan 2007 spørg kronprinsen , han er ved at sælge sin,

• #9   6. jan 2007 kør tysk fat det dog...........!

• #10   6. jan 2007 Jens:
    Ifølge TRYG's bilforsinkrings udregning så skal jeg af med 103.000,- om året for ansvar og kasko..

Men den kommer i faders navn, så koster den 13.000,- pro anno..
    Nu er det jo heller ikke lige sikkert at jeg køber den, den koster bare lige så lidt som en Civic jeg har kigget på.. og så kunne jeg heller ikke lige stå for de 278 hk..

- Peter

• #11   6. jan 2007 ja det er der jo nok også en grund til at han gør.....

• #12   6. jan 2007 junior DBM : LOL

Hader tyske biler.... ;o)

• #13   6. jan 2007 ja så er du jo nok haller ik for klog

• #14   6. jan 2007 Hvad sker der lige for "junior DBM´s" kommentar - man skal sgu da op i en noget større VW før den prismæssigt er på højde med en Maserati!?!
    Italienerne laver skam ganske udemærkede biler, men selvfølgelig har den du snakker om efterhånden 16 år på bagen, så det kan ikke undgås at der er nogle ting som skal ordnes. Men som mange andre skriver, så er værkstedspriserne nok lidt højere end hvis du køber en Kadett! :o)

• #15   6. jan 2007 Ved skam godt at tyske biler fungere ret optimalt, jeg køre rundt i en Manta fra 78 og den gør det stadig ret godt..

Men der står jo ikke Maserati bagpå den hehe

Men den jeg havde kigget på koster 135.000 ,-

• #16   6. jan 2007 Forvent ligeså meget tid på værkstedet som på vejene - og overvej så lige hvad reservedele koster til sådan en...

• #17   6. jan 2007 Glem ALT om det...vedligeholdelsen overstiger nemt købsprisen - check prisen på en udstødning, bremseskiver, nu tandrem og du vll se at det blot bliver en våd drøm for dig.

Desuden kan motorer dernede fra slet ikke sammenlignes med motorer fra nu - de brænder af for et godt ord og efter 60.000 er sådan en motor godt slidt og godt brugt - desværre. den er fra en tid hvor masarati, havde kæmpe økonomiske problemer grundet deres ganske elendige kvalitet.

• #18   6. jan 2007 Taget fra kommentarene under en maserati her på siden:

Hej Ben,

Jeg ved det, bilen er exotisk, men syntes bare der er for meget fiat over kvaliteten ... samtidig som du selv nævner var gearkassen ikke noget at råbe hurra for .. jeg har prøvet min egen og en som havde fået helt ny kobling (som koster 20.000 for reservedelen) og helt ny software, lidt forbedring var der da, men slet ikke nok, hugger stadig alt for meget ved gearskifte og slider for meget på koblingen.

Derudover er det jo ikke ligefrem en bil som alle og enhver kan skrue på, f.eks. ringede jeg til Damgaard Nielsen i Danmark og skulle have oplyst ET på fælgene, men dette kunne de ikke oplyse mig om, da de ikke selv kendte det eller havde mulighed for at undersøge det.

Autoropa i Sverige var heller ikke til megen hjælp og det er generelt pisse dyrt, når der skal skrues på denne slags bil.

Jeg selv foretrækker klart min Porsche fremfor Maseratien, både fordi den kan holde til at få tæsk, den er billig at skrue på, du kan finde oplysninger alle steder og den holder prisen bedre.

Og det aller værste ved Maseratien som jeg kan huske, var at det var umuligt at få den til at gå over 5 km/l uanset hvordan man kørte... Porschen går dog alligevel 7-8 stykker hvis man virkelig mishandler den smiley og kører nemt 10-11 stykker på motorvejen og er også samtidig hurtigere med færre hk.

09-11-2006 13:13:48
    Ben E
    (Ejeren)

til Mikael K

Hej Mikael,
    Tak for dit svar.
    Jeg var nu bange for, at du ville begynde med at skrive alle mulige grimme ting om bilen.

Den er nu min 3. Maserati (måske kommer der snart en 4. ind i billedet), så man må sige, at jeg er en ægte Maseratisti.

Lige nogle kommentarer til dit svar:

”syntes bare der er for meget fiat over kvaliteten”:
    Nej, den er ikke en kvalitetsbil. Hvis det er det, du vil have, så køb en Audi eller en Porsche, men så kan jeg se, at det er nettop det, som du har gjort. Man har ikke en Maserati for at have en bil med stor kvalitet eller sikkerhed eller for at besvare på værkstedsomkostninger. Man har den præcis fordi den er en Maserati.

Koblingen…ja, jeg ved, at det er et ”problem område”. Jeg kender en, der har skiftet koblingen 3 gange og bilen er købt 45.000 km. Det kan også betyde, at bilen ikke bliver kørt korrekt eller pænt. Den kan ikke sammenlignes med andre ”paddle shift” biler. Den er jo, en manuel gearkasse. Det er den ikke i en Porsche eller Audi eller Aston. Jeg vil også tilføje, at når man køber sådan en bil, er man godt klar over, at koblingen er nok den første, der skal skiftes ud.

Man køber bilen fordi den er elegant og raffineret på en måde, hvor andre biler ikke er. Man køber den, fordi den kører som en Maserati og ikke som en anden slags bil. Jeg ved nu, at den er udviklet af Ferrari, men den er alligevel en Maserati.

Jeg har kun haft positive oplevelser hos DNA i Danmark.

Jeg har aldrig røret ved den selv. Det får værkføreren lov til.

Jeg har aldrig haft nogle problemer med bilen og den bliver brugt til daglig om sommeren. Udover denne Coupé har jeg en Shamal og den har jeg heller aldrig haft nogle problemer med, selv om den stammer fra de problematiske år hos Maserati, hvor alt gik i stykker og rustede, inden bilerne forlod fabrikken.

Jeg havde en vidunderlig Ghibli GT, inden jeg købte Coupén. Den kørte på en helt anden måde og på nogle måder var det en sjovere bil, men desværre tilbragte den 90% af dens tid hos værkstedet. Så snart at det ene problem var løst, opstod et nyt. En dyr fornøjelse, men den var en fornøjelse. En fantastisk bil (når den kører).

• #19   6. jan 2007 PS: Hold dig fra tysk med mindre du kikker på porsche smiley

• #20   6. jan 2007 endelig gik der et lys op for folk...

• #21   6. jan 2007 20K for en kobling + montering 8oS

• #22   6. jan 2007 Ja ok jeg overgiver mig..

Jeg dropper lige min drøm igen hehe..

Men tak for alle svarene..

Ellers havde jeg en Civic fra 99 i tankerne, med ilagt Integra motor, bilen har gået 107.000 motor 50.000 gearkasse 30.000
    Jeg har været ude og prøvekøre den, den står inde om vinteren.
    Og FUCK den hurtig..

• #23   6. jan 2007 Civic er helt sikkert også en del mere holdbart :o)

• #24   6. jan 2007 Sådan en Vtec twincam model kan du ganske enkelt ikke slå ihjel....gør det...hvis den kan synes, med den motor.
    Er der noget federe end +9000rpm på motoren, det er da super fedt..

• #25   6. jan 2007 The Chicken 031 3 : Nu må du jo ikke sammenligne maserati med Mazda og gamle Amerikanerbiler.. Det er jo en helt anden prisklasse. Det plejer jo at være sådan at jo dyre man køber jo dyre bliver regningerne på forsikring som på værksteds prisen også... Det er jo ikke en simpel bil. Men en elegant og raffineret køre maskine.. Og de er ikke dyre at rep. på.. Lige som Ferrari og Lamborghini..

• #26   6. jan 2007 Ja det var lidt fedt at man kunne køre den derop til, og motoren faktisk kan holde til det..

Først var jeg ikke så meget til Honda, fordi det er sådan noget Japaner skrammel, men nu er jeg blevet overbevist, og alle dem der siger at deres enteriør er noget skrammel, det holder altså ikke helt alligevel, ihvertfald ikke i den jeg kiggede på..
    Men jeg har dog altid vidst at deres motor var noget godt kram..

Kan også godt lide at deres 1.6 VTI yder 160 hk standard !!

- Peter

• #27   8. jan 2007 Ja Honda er vejen frem smiley

Se den her :o)
    http://www.honda-klub.dk/moduler/forum/vistraad.php?id=310214

Kommentér på:
Maserati, Godt eller skidt

Annonce