{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.077 visninger | Oprettet:

Hvordan rense dieseltank {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har pillet min dieseltank af bilen som led i restaurationen af bilen. Da jeg pillede tankmåleren af kunne jeg se at der er rustpartikler og noget slim som er overalt på alle flader indvendigt. Hvordan får man renset sådan en tank ordentligt op? Tanken er af stål.

L

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan rense dieseltank
  • #2   31. maj 2019 Det er en Toyota Hiace fra 1983. Men hvad hjælper det?

• #3   31. maj 2019 Jeg plejer at tage tank måler ud lige som du har gjort. hæld lidt diesel i den. Og så tag en hånd børste og så hånden/armen ind i tanken så skruppe alt indvendig. Så skyld tanken ud med lidt mere diesel. Og bliv ved ind til tanken er total ren. Og ang tank til sådan en den er nok ikke nemt at finde. for har selv søgt tanker til divs Toyota i de årgange. Og de er næsten ikke til at finde nye. plus vis man finder dem forlanger folk en seriøs pris for dem.

• #4   31. maj 2019 Hullet er for lille til at få hånden ind. Der er også skvulpeplader.

• #5   31. maj 2019 prøv at købe nogen alm benzin. hæld det i tanken ryst den en del gange. og lad det stå til dagen efter. ved det også virker da jeg kender flere der gør det ved deres diesel tank i både. Da det opløser alt det snask/dieselpest Der er. Det kan være der skal flere gang til . Men det virker til det. og er en billige løsning. Det nok med 5 literen bare gå og ryst tanken engang i mellem. du kan også købe nogen der er speciel lavet til at rense diesel tanke med, og hvor der følger sådan noget med der lægger en belægning på indvendig side af tanken.men det bare og søg på Google om rens af en diesel tank.

• #6   31. maj 2019 Hej
    Tank ud og igang med hedvandsrensning med en kroget dyse. Så al dieselpest og snask fjernes. Afslut med petroleum og trykluft. Hvis der fortsat anes urenheder er det en ommer og på den igen. Meget nemmere at købe nyt om den findes.
    Held og lykke med projektet.
    Mvh Kp

• #9   1. jun 2019 Det slim du omtalee kunne sagtens være dieselpest.
    Er det tilfældet, så køb en ny tank.
    Det kommer du aldrig af med, og det er en katastrofe hvis det når din motor.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #10   1. jun 2019 Haeld 5l eddike I den,10 gamle Bolte og lad den staa I bloed et par dage hvor du ryster den Ind imellem. Evt kig YouTube vinegar Vs rust.

Kommentér på:
Hvordan rense dieseltank

Annonce