{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.535 visninger | Oprettet:

Hvilken familiecontainer skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg er i den heldige situation, at jeg nu skal til at transportere 3 børn rundt i en familiecontainer. Det stiller pludseligt helt andre krav til en bil, end når man kun har 2 børn, da de færreste sedan/stationcars, der kan være 3 autostole i.

Umiddelbart er man altså ude i en stor MPV/SUV, hvis man skal kunne være der. Der skal helst være 3 separate sæder bagi og et pænt stort bagagerum.

Prisen er ikke som sådan vigtig, hvis bare vi får valuta for pengene. Det synes jeg dog under ingen omstændigheder, vi gør, hvis vi når over en halv million kr.

Om det er benzin eller diesel betyder ikke alverden. Vores kørselsbehov ligger, så begge dele han bruges.

Jeg har selv haft kig på

- S-MAX 190 hk diesel
- Touran 150 hk benzin
- Peugeot 5008 130 hk diesel

S-MAX er klart hurtigst, men den del er i virkeligheden ikke så vigtig for os. Vi kan bare få den bedste pris på netop den model. De eneste ultimative krav, jeg har, er automatgear og adaptiv fartpilot. Det kan alle nævnte fås med.

Hvad ville I vælge? Både blandt dem, vi har kigget på, og i øvrigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken familiecontainer skal jeg vælge?
  • #1   5. jun 2019 S-Maxen er dæleme en lækker vogn og specielt med 8-trins automatgear - god aerodynamik og meget rummelig

  • #2   5. jun 2019 3 børn = Berlingo smiley

  • #3   5. jun 2019 Jeg har været ude at prøve S-MAX. Og på papiret har den i overflod af alt, hvad vi skal bruge. Plads, udstyr og power. Men jeg må indrømme, at jeg faktisk var en lille smule skuffet over helhedsindtrykket alligevel. Jeg synes det virker som en gammel bil - især mht. interiør. Udvendigt er den superfed og den kører også godt.

    Jeg vil i øvrigt mene, det er den, jeg kan forhandle den bedste pris på. Den står med en listepris på ca. 440.000, men jeg kan få den til ca. 375.000. Men når det så er sagt, så har jeg nu også fået gode tilbud på de andre, så uanset valget vil jeg ikke gøre en DÅRLIG handel, tror jeg ikke.

    Og nej, Berlingo er udelukket smiley


  • #5   5. jun 2019 Jeg var også meget positivt overrasket over den 5008'er, faktisk. Var ude at prøve den for et par dage siden. Jeg havde ingen store forventninger, og det var mest bare som supplement til de andre, jeg prøvede den. Men den var godt nok overbevisende på mange punkter, må jeg sige.

  • #7   5. jun 2019 af egne erfaringer er Touran meget god. en ven har en touran med 3 autostole (de store) og en almindelig til junior. den kører godt, trækker fint, er pæn (ikke flot, men alligevel er den ikke grim) og den er komfortabel.

  • #8   5. jun 2019 Et stort minus ved Touran er i øvrigt leveringstid. Den kommer til at hedde 2020, før vi får dem. Det er en smule kritisk, men KAN gå, hvis der er virkeligt gode argumenter for det smiley

  • #9   5. jun 2019 hvad med brugt? eller skal i have ny?

  • #10   5. jun 2019 VW sharan

  • #11   5. jun 2019 S-max er jeg blevet mega skuffet over ang plads til føder og apdan noget så er vw meget mere rummelig indeni jeg har 4 unger og jeg har en sharan den ville os være komge med 3 børm og klapvogme og barnevogn og sager

  • #12   5. jun 2019 Der er simpelthen ikke økonomi i at købe brugt. På netop MPV'er er priserne på brugte sygt høje. Jeg kan få en ny Touran til 335.000 med det udstyr, jeg gerne vil have. Jeg skal nærmest have en, der er 1-2 år gammel for at finde det til samme pris brugt. Kan også få en ny 5008 til samme pris, som jeg kan finde en demo til salg til. Det hænger ikke sammen. Der er for lidt vundet ved det på netop det segment.

    Jeg synes ikke, der er value for money i en Sharan. Det er en superfin bil, men den er alt for dyr i forhold til, hvad man får. Tilsyneladende er resten af Danmark enig med mig, for Sharan udgår som model senere i år.


  • #13   5. jun 2019 Er det konebil eller skal a6 sælges? Sorry for OT.

  • #14   5. jun 2019 Jeg synes da ikke de så meget dyrwr end touranerne. Ja den udgår gpdt nok. Men det er da den bil der er mest plads i før man kommer op i caravelle/multivan. Men jeg sys jo os kun sharanen er best fordi jeg skal bruge det ene sæde om bag i og hvis du skulle det i en touran så er der altså bar ikke mere bagagerum tilbage

  • #15   5. jun 2019 #13
    Det er planen at beholde min A6 i første omgang. Men jeg synes, vi begynder at have lidt for mange penge bundet i biler, så det kan godt være den bliver skiftet ud senere. Jeg går dog ikke længere "ned" end Pasdat/Insignia/lignende, da jeg stadigt pendler til og fra arbejde.

    #14
    Jeg kigger kun på max 3 år gamle biler. Og her synes jeg godt nok, Sharan er dyr. Men ja, vi skal kun bruge 3 sæder, så hvis 7 sæder ikke var standard, havde vi slet ikke valgt det. smiley


  • #16   5. jun 2019 Ja okay ja så koster de 350000 og op:-) hehe nej det nok rigtigt:-) men de er fede de nye touraner og sys os stadig de mere rummelig end ford.

  • #17   5. jun 2019 Ja, en 3 år gammel Sharan koster i niveau 350.000. Og jeg kan få en spritny Touran med det udstyr, jeg gerne vil have, til 335.000 smiley

    Altså Ford er bredere på bagsæder bagsæderække og bagagerum. Men ellers synes jeg ikke, man FØLER nogen stor forskel på Touran og S-MAX.


  • #18   5. jun 2019 Vi måtte vælge i en helt anden prisklasse da vi havde samme behov som dig og endte hurtigt mellem Touran og Sharan/Galaxy som er “samme” bil i de gamle modeller. Touran synes jeg blev for lille så endte i Galaxy og har været vildt glad for pladsen! Med tre sæder bagi som nemt sluger tre store autostole kunne vi ha vores store barnevogn bagi uden at skille den eller slå den sammen, den kører bare lige ind, det er altså guld værd! Siden kom fjerde barn så til og vi kunne bare tag sjette sæde i brug også. Ville rigtig gerne ha haft en S-max, men budgettet var ikke til det..
    Så jeg ville sige S-max, Sharan eller Ford Galaxy..


  • #19   5. jun 2019 Har du prøvet Zafira & C4 grand spacetourer?

  • #20   6. jun 2019 Jeg arbejder ved Ford - kan tilbyde dig en ny s-max til nettopris hvis det var interessant smiley

  • #21   6. jun 2019 Renault grand scenic måske?
    Hvad med SUV'erne Kodiaq/tarraoc Kia sportage?


  • #22   6. jun 2019 På de lidt ældre modeller af touran var midterste sæde noget smallere end de to andre bagsæder

    Ser dog ud på til billeder, at der nu er 3 lige store sæder. Så jeg ville nok lige tjekke med 3 autostole. Men ifølge en gammel fdm test kan der fint være 3 autostole

    Sharan modellen er altså lige en tand større, men den koster også en hel del mere. Og skal man op i største udstyrs niveau så er vi en del over 500.000 kr.

    Særligt omkring bespænding af midterste barn kan der jo være noget problem, måske mest når man skal op i en over 18 kg stol og skal bruge bilens egen sele. Så kan det måske være svært og komme ned og spænde selen mellem to autostole

    5008 har jeg læst om en der i en 2018'er havde nogle mislyde fra bagenden. Han havde prøvekørt et par andre næsten nye og de havde samme lyd smiley

    S-max er en flot bil, og den virker ikke så kluntet som andre store biler. Dog virker Ford også til at have en høj afskrivning, fordi mange modeller åbenbart bliver solgt langt under listepris. Men det viser dine tilbud jo også


  • #23   6. jun 2019 #21
    Jeg har ikke prøvekørr en Grand Scenic. Men jeg har siddet i en. Umiddelbart var følelsen, at kabinen slet ikke holder niveau - heller ikke i forhold til fx en Renault Talisman. Det var hos en Ford/Renault, jeg var. Og jeg blev hurtigt enig med mig selv om, at der ikke skulle spares 50.000 på en Grand Scenic frem for en S-MAX.

    VAGs SUV'er er desværre ikke store nok på bagsæderne. Det gælder endda også Audi Q7 (som så også er for dyr, men alligevel...). Ganske vist er der en tredje sæderække, men den skulle vi helst ikke ud i at bruge, når det bare er os 5,der skal af sted.


  • #24   6. jun 2019 #22
    Den nye Touran lader ikke til at have udfordringer med at have 3 autostole. Men den er da godt nok ikke helt så stor som en S-MAX.

    Jeg vil lige prøve at læse lidt op på den mislyd. Tak for info. Jeg vil i hvert fald ikke købe en bil, jeg er utryg ved. Dog kan man købe op til 5 års garanti på en 5008 til overkommelig pris.

    Du har ret med Ford. Afskrivningerne lader til at være store på fx S-MAX og Mondeo. Men ja, det skyldes nok, at de ødelægger lidt deres eget marked ved at give så store rabatter. Jeg får ca. 65.000 i afslag ved at opgive et CVR-nummer og købe den som firmabil. Ingen regler om, hvorvidt den kan omregistreres samme dag, som jeg køber den. Og med den rabat tror jeg ikke, afskrivningerne vil være så voldsomme.

    Jeg får i øvrigt også ca. 40.000 i rabat ved at gøre det samme på en Touran - og 44.000 på en 5008'er smiley


  • #25   6. jun 2019 Mht bespænding med bilens egen sele på midterste midter sæde, så sikre dig at alle tre sæder i midterste række kan justeres frem og tilbage hver for sig! Det kan de i vores og går ud fra det kan i alle de nye med tre hele sæder også, så kan du altid justere dem en smule forskudt af hinanden så det er nemmere at komme til selelåsen smiley

    Kan godt se ud til at den nye Touran har tre hele sæder i modsætning til den gamle ja, så det hjælper jo gevaldigt, selvom bagagerummet ikke helt kan følge med.


  • #26   6. jun 2019 Alle 3 modeller, jeg nævner, kan i hvert fald justeres individuelt. Tænker det både er en fordel, som du siger, når man skal bruge sele, men også i det hele taget. Det må give en anden pladsfornemmelse.

    Der går noget tid, før vi skal ud i dem, der bruger almindelig sele. Den største bliver snart 3 og de to andre er fra januar smiley


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #27   6. jun 2019 Skoda yeti syns jeg er en rigtig fed bl min kammerat har en og den er en rigtig dejlig gennemført bil

  • #29   6. jun 2019 #27
    Den er desværre ikke stor nok. Den har ikke separate bagsæder. Det er en dealbreaker.

    #28
    Jeg synes, begge er for dyre. Selv hvis de ikke var, har X5 ikke separate bagsæder. Det diskvalificerer den. XC90 opfylder alle krav, men koster ca. det dobbelte af det beskrevne budget smiley


  • #30   6. jun 2019 x7? hvis den ikke er for dyr

  • #32   6. jun 2019 #30
    X7 har heller ikke 3 separate sæder på 2. række. Men ja, den bliver helt sikkert også for dyr smiley

    #31
    Jeg kan godt se, det er gemt lidt væk i mit indlæg, men jeg skriver faktisk, at jeg ikke kan se mig selv give mere end en halv million. Så synes jeg ikke, der er valuta for pengene. Og 600.000 for en 3 år gammel bil er bestemt ikke value for money for mig, må jeg sige smiley
    Men som sagt er det en superfin bil, der foruden pris matcher alle kriterier smiley


  • #34   6. jun 2019 Ja, den kører fint. Den er så "opjusteret" til 190 hk nu, men der er nok ikke den store forskel. Men det er især motor og plads, der tiltaler mig ved den. De andre kan altså også bare noget, hver især...

  • #35   6. jun 2019 Hej
    En Balongo er et godt bud.
    M.v.h. kp


  • #37   7. jun 2019 Den med dellen smiley

  • #38   14. jun 2019 I det pris leje havde jeg valgt den nye vw tiguan R line 2,0tfsi med automatisk gear... digitalt display og panorama. Osv

  • #39   14. jun 2019 Det havde du ikke, nej. For den er ikke stor nok mht. bagsæde smiley

  • #40   18. jun 2019 Til jer, der måtte være interesserede og fortsat følge med, kan jeg oplyste, at det endte med at blive en S-MAX 190 hk diesel og A8 gear. Touran førte ellers i en længere periode, men en kombination af en smule for lidt plads på bagsæderækken og en gearkasse med et dårligt ry gjorde, at S-MAX løb af med sejren.

    Herudover var det ikke uden betydning, at jeg har fået et vanvittigt godt tilbud på den.

    Tak for alle jeres input smiley


  • #41   18. jun 2019 Hvor meget rabat på en ny?

  • #42   18. jun 2019 Jeg har fået den 70.000 kr. under listepris inkl. leveringsomkostninger, lakforsegling, sædeimprægnering og alt det gøgl, der følger med smiley

    Det er en Titanium 190 hk med automatgear, businesspakke, adaptiv fartpilot og metallak. Konfigureret på Ford.dk koster den ca. 450.000.


  • #43   18. jun 2019 tillykke med vogntøjet! smiley lyder som en rigtig god handel

  • #44   18. jun 2019 Jeg tror, det er helt hæderligt, ja. Og tilfældigvis havde de lige fået én hjem magen til, så vi kan få den allerede inden månedens udgang. Spritny, ikke demo eller lignende.

  • #45   18. jun 2019 Du skal da bare købe en Berlingo. Så er man godt kørende smiley

  • #46   18. jun 2019 Det er jo lidt for sent nu, når jeg lige har købt en S-MAX i dag smiley

  • #47   18. jun 2019 Tillykke! Det er også en rigtig lækker vogn smiley

  • #48   18. jun 2019 Ja, når det nu SKAL være en familiecontainer, så er det ikke det værste, man kan udsættes for smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #49   18. jun 2019 og i fremtiden står du af i Roskilde smiley

  • #51   28. jul 2019 Første prioritet må ellers være at få oprettet "konebilen" først - den har jeg haft i lidt over et år nu smiley

Kommentér på:
Hvilken familiecontainer skal jeg vælge?

Annonce