{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.169 visninger | Oprettet:

Martin J
Martin J
Tilmeldt:
1. okt 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

BMW 320d 184 hk {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står og skal have en ny bil, da den gamle ikke vil mere.
Jeg har gjort mig lun på en BMW 320d 2,0 touring 184 HK fra 2014 og jeg har aldrig kørt bmw. Jeg har læst meget om den dårlige motor(n47), som jeg selvfølgelig gerne vil undgå. Jeg har så spurgt sælgeren om motorkode osv, på den jeg har fundet og det er med motorkode n47t.

Er der nogen der ved om denne motor er ok ? eller er det bare den samme med en "teknisk opdatering" som T'et står for ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 320d 184 hk
  • #1   15. jun 2019 De forums jeg har læst på igennem tiden så er N47T ikke kendt for kædeproblemerne overhovedet som N47.



  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #2   15. jun 2019 Okay. jeg har heller ikke kunne læse mig frem til noget, så noget må de jo have ændret på motoren. smiley

  • fj
    fj Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 52
    #3   15. jun 2019 Find en 2015 LCI model det skulle gerne være med en B47 motor, den nye model.
    N47 kæder går stadig på alle modeller men de største synder er op til 2010-11 mener jeg.
    Det skal dog siges, at der er solgt rigtig mange N47 motorer og derfor finder du automatisk flere der skriver om problemet.

    I forhold til "t" i motor koden er det hvilken revision, altså måden BMW holder styr på hvilken generation af N47 der er produceret.

    Jeg havde en 320D fra 08 som have en N47a altså den model der virkelig havde problemer min havde kørt 235.xxx da jeg solgte den, uden tegn på at kæden skulle skiftes.

    Hvis ikke bilen har fået skiftet EGR køler så husk at der er en høj fejlrate på en rørstuds i bunden som knækker og kræver EGR køleren skal skiftets det opdages ved at der lugter af udstødning i kabinen og der er sod op af fonten på motoren og under motor skjoldet.

    Husk nu og få en med automat gear den 8-trins kører bare faktisk.


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   15. jun 2019 Tusind tak for svar. Jeg vil helt klart vælge en af de nye modeller så, men kan også se at prisen stiger derefter smiley men hellere det end at bøvle med en motor der kan skabe problemer smiley

  • #5   16. jun 2019 Vil du vil undgå at MÅSKE at få en med en dårlig kæde ska du blot kigge efter 190 hk udgaven.. smiley

    Men 184’eren køre altså rigtig godt.. min har kørt 261.000 nu på original kæde og andre vigtige komponenter.. køre bare smiley lyder ikke forkert eller ligne


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #6   17. jun 2019 Okay hvis hvad hedder modellen med 190 HK og hvad årgang skal det være ? smiley

  • fj
    fj Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 52
    #7   17. jun 2019 2015 og frem det skal være faceliftet (LCI) evt slå de sidste 7 cifre i stelnummet op her: https://www.mdecoder.com/ den kan sige alt om bilen som den forlod fabrikken.

Kommentér på:
BMW 320d 184 hk

Annonce