7.169 visninger
|
Oprettet:
BMW 320d 184 hk {{forumTopicSubject}}
Hej jeg står og skal have en ny bil, da den gamle ikke vil mere.
Jeg har gjort mig lun på en BMW 320d 2,0 touring 184 HK fra 2014 og jeg har aldrig kørt bmw. Jeg har læst meget om den dårlige motor(n47), som jeg selvfølgelig gerne vil undgå. Jeg har så spurgt sælgeren om motorkode osv, på den jeg har fundet og det er med motorkode n47t.
Er der nogen der ved om denne motor er ok ? eller er det bare den samme med en "teknisk opdatering" som T'et står for ?
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.887
okt 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
apr 2013
Følger: 1 Svar: 52
N47 kæder går stadig på alle modeller men de største synder er op til 2010-11 mener jeg.
Det skal dog siges, at der er solgt rigtig mange N47 motorer og derfor finder du automatisk flere der skriver om problemet.
I forhold til "t" i motor koden er det hvilken revision, altså måden BMW holder styr på hvilken generation af N47 der er produceret.
Jeg havde en 320D fra 08 som have en N47a altså den model der virkelig havde problemer min havde kørt 235.xxx da jeg solgte den, uden tegn på at kæden skulle skiftes.
Hvis ikke bilen har fået skiftet EGR køler så husk at der er en høj fejlrate på en rørstuds i bunden som knækker og kræver EGR køleren skal skiftets det opdages ved at der lugter af udstødning i kabinen og der er sod op af fonten på motoren og under motor skjoldet.
Husk nu og få en med automat gear den 8-trins kører bare faktisk.
okt 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
Men 184’eren køre altså rigtig godt.. min har kørt 261.000 nu på original kæde og andre vigtige komponenter.. køre bare lyder ikke forkert eller ligne
okt 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
apr 2013
Følger: 1 Svar: 52
BMW 320d 184 hk