{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.890 visninger | Oprettet:

Køb af Diesel fra 2014 - EURO 5 vs 6? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er blevet lidt lund på en BMW 530d fra 2013 og 2014 - men så kom jeg til at tænke på EURO norm.. Hvilken tilhøre den model, og er det tåbeligt at kaste 300k efter sådan en bil der er af "ældre" EURO norm?
Jeg læser flere steder at man skal finde en Diesel fra 2015 og frem?
Kører 100 km hver dag, så det skal helst være diesel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Diesel fra 2014 - EURO 5 vs 6?
  • #1   24. jun 2019 Jeg ville helt klart gå efter en bil som er godkendt efter Euro 6 normen. De snakker om at forbyde Euro 5 dieselbiler i nogle byer inden for nogen år. Fordelen ved Euro 5 er, at du i de fleste tilfælde slipper for AdBlue systemet, da næsten alle Euro 6 godkendte dieselbiler bruger AdBlue for at overholde emmisionsgrænserne. Der er dog få undtagelser som f.eks. en Clio 1,5 dCi som er Euro 6 godkendt uden brug af AdBlue.

• #2   24. jun 2019 Okay, så før vi kan tale om Euro 6, så skal bilen være fra 2015, eer det korrekt forstået?

• #3   24. jun 2019 Jep. Hvis bilen er typegodkendt efter d. 1 september 2014 og/eller indregistreres første gang efter d. 1 januar 2015, så skal.den være Euro 6 godkendt.

• #4   24. jun 2019 For fanden et gedemarkedet. Ville være langt nemmere hvis Bilbasen anførte hvilken norm bilen var under.. Ja undskyld jeg spørger, men typegodkendt, hvordan finder jeg datoen på den?

• #5   24. jun 2019 Fisk. Men en 530D fra 2013 og 2014 er en forholdsvis "gammel" konstruktion, så det er en Euro 5.

• #6   25. jun 2019 Det ville være fint hvis Bilbasen gjorde det muligt at skrive euro normen ind. Men tror ikke man kan lave en generel algoritme som ikke vil lave fejl i forhold til skæringsdatoerne

Personligt har vi i efteråret købt en diesel, og jeg spekulerede så absolut ikke på EURO normen.

Det er så få steder der er kommet regler, eller forventes og komme regler jeg anser det som ligegyldigt for vores daglige behov.

Har man behov for kørsel i europæiske storbyer er sagen dog en anden. Og her skal man så gøre op med sig selv om man kan leve med de veje der ikke må køres af, eller måske bare tage bus/metro/tog indtil centrum

Jeg kan dog godt forestille mig, at hvis du ender med og beholde 530d'eren i en længere årrække så vil du opleve en 2015'er EURO6 som væsentligt nemmere og sælge end en 2014'er EURO5. Og måske få en smule mere for bilen ved gensalg

Så der er nok er endeligt facit vedrørende valg af 2013-2014 eller nyere end 2015. Det afhænger helt og holdent af dine behov og krav

• #7   25. jun 2019 Det tror jeg du har fuldstændig ret i, René.

Jeg har nok indset at der ikke er råd til en "ordentlig" V6 eller R6 motor i denne omgang. Så jeg er begyndt at kigge på Mercedes C220d og BMW 420d. De kan fåes fra 2015 og op til fornuftige penge.

Jeg vil være lidt ked af at skulle miste alt for meget i gensalgsværdi pga. en årgang.
    Dertil kan det være vores kære politikkere kan finde på at hæve ejerafgiften betydeligt på de ældre biler..

• #8   25. jun 2019 Det er jo ufatteligt svært og spå om gensalgs værdien

Men tror da, at om 4-5 år kan mange godt være mere bevidste om deres brugte bil har EURO6 og derved må kører i større europæiske byer

Men jeg er ikke selv skræmt af diesel som drivmiddel, og kan da se vores lokale stor set kun sælger diesel biler. Så der er stadig købere til dem. Der går rigtig mange Mercedes c klasser import fra Tyskland også Audi og lidt BMW

Jeg kender ikke de eksakte priser på de modeller du nævner, men det er jo ikke helt billige biler. Og tror måske også en 2,0 tdi i fremtiden er nemmere og sælge en end 3,0 tdi. Mange 2.0 tdi leverer jo rigeligt med kraft til de flestes behov

Når vi snakker biler i prisen omkring 300.000 kr som det virker til er dit budget, vil jeg klart tænke meget over årgang og km i forhold til prisen. Også i henhold til gensalg kan netop dette jo blive aktuelt

Kommentér på:
Køb af Diesel fra 2014 - EURO 5 vs 6?

Annonce