4.890 visninger
|
Oprettet:
Køb af Diesel fra 2014 - EURO 5 vs 6? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg er blevet lidt lund på en BMW 530d fra 2013 og 2014 - men så kom jeg til at tænke på EURO norm.. Hvilken tilhøre den model, og er det tåbeligt at kaste 300k efter sådan en bil der er af "ældre" EURO norm?
Jeg læser flere steder at man skal finde en Diesel fra 2015 og frem?
Kører 100 km hver dag, så det skal helst være diesel.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.947
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 31 Svar: 38
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.947
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 31 Svar: 38
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.947
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Personligt har vi i efteråret købt en diesel, og jeg spekulerede så absolut ikke på EURO normen.
Det er så få steder der er kommet regler, eller forventes og komme regler jeg anser det som ligegyldigt for vores daglige behov.
Har man behov for kørsel i europæiske storbyer er sagen dog en anden. Og her skal man så gøre op med sig selv om man kan leve med de veje der ikke må køres af, eller måske bare tage bus/metro/tog indtil centrum
Jeg kan dog godt forestille mig, at hvis du ender med og beholde 530d'eren i en længere årrække så vil du opleve en 2015'er EURO6 som væsentligt nemmere og sælge end en 2014'er EURO5. Og måske få en smule mere for bilen ved gensalg
Så der er nok er endeligt facit vedrørende valg af 2013-2014 eller nyere end 2015. Det afhænger helt og holdent af dine behov og krav
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 31 Svar: 38
Jeg har nok indset at der ikke er råd til en "ordentlig" V6 eller R6 motor i denne omgang. Så jeg er begyndt at kigge på Mercedes C220d og BMW 420d. De kan fåes fra 2015 og op til fornuftige penge.
Jeg vil være lidt ked af at skulle miste alt for meget i gensalgsværdi pga. en årgang.
Dertil kan det være vores kære politikkere kan finde på at hæve ejerafgiften betydeligt på de ældre biler..
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Men tror da, at om 4-5 år kan mange godt være mere bevidste om deres brugte bil har EURO6 og derved må kører i større europæiske byer
Men jeg er ikke selv skræmt af diesel som drivmiddel, og kan da se vores lokale stor set kun sælger diesel biler. Så der er stadig købere til dem. Der går rigtig mange Mercedes c klasser import fra Tyskland også Audi og lidt BMW
Jeg kender ikke de eksakte priser på de modeller du nævner, men det er jo ikke helt billige biler. Og tror måske også en 2,0 tdi i fremtiden er nemmere og sælge en end 3,0 tdi. Mange 2.0 tdi leverer jo rigeligt med kraft til de flestes behov
Når vi snakker biler i prisen omkring 300.000 kr som det virker til er dit budget, vil jeg klart tænke meget over årgang og km i forhold til prisen. Også i henhold til gensalg kan netop dette jo blive aktuelt
Køb af Diesel fra 2014 - EURO 5 vs 6?