{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Ny bil (Diesel/Bens/Hybrid)? {{forumTopicSubject}}

Vi kommer til at stå i et stort dilemma om et års tid ang. Bilkøb buget 300-330.000kr

Stor diskution mellem mig og fruen:-)
Hun er meget til hybrid/El hvor jeg har det svært ved at skulle smide så mange penge for en El bil.

Og samtidig lidt skeptisk omkring en ren Diesel bil nu der er snak om det der Road pricing og kunne de finde på at smide mere af afgift på diesel og benzin biler i håb om folk vil skifte til EL ....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil (Diesel/Bens/Hybrid)?
  • #1   27. jun 2019 Hvad skulle hybrid have af fordele ? jeg kan kun se det betyder flere dele der kan og vil gå i stykker med tiden og ikke noget man vil spare noget ved.

    Nu skriver du ikke noget om hvor meget eller langt du køre men personligt ville jeg gå efter en benzin bil


  • #2   27. jun 2019 Det skifter, som vinden blæser. Det svar, du får i dag, kan være uaktuelt, når I skal købe om et år. For et år siden var alle enige om, at diesel var den store synder. I dag har man fundet ud af, at de forurener langt mindre end benzin i de nye normer.

    Jeg har lige købt en dieselbil. Og det er ikke noget, jeg sover dårligt om natten over smiley


  • #3   27. jun 2019 Godt 20.000km årligt.... og har det på samme måde ang. Jo mere elektronik jo mere er der da kan gå i stykker....

  • #4   27. jun 2019 Der er ikke noget i vejen for at købe diesel med et behov over 20.000. Vi kan godt blive enige om, at det ikke er "nødvendigt" for dig med diesel, men hvis der lige står dén, du helst vil have, så skal det ikke afholde dig fra at købe det.

  • #5   27. jun 2019 Er jo mest til en ren diesel men min frygt er at de vil gøre afgiften større på de biller så de bliver så dyre at køre i at man vil skifte til Hybrid/el der er jo så meget lige pt. Med miliøet....

    Ser lidt på Kia
    Niro
    Sportage
    Optima


  • #6   27. jun 2019 Jeg forstår godt din frygt. Men jeg ville nu ikke være specielt bekymret, hvis jeg var dig smiley

  • #7   27. jun 2019 Vi har en Kia Niro PHEV, og det er virkelig en fornøjelse og kører i den. Sidste tankfuld hed 32,5 km/l(en del motorvej), så er fint tilfreds.

  • #8   27. jun 2019 Træf det valg du føler bedst for og lad være med at være bange for fremtiden.. uanset valg har det jo konsekvenser ... køber du el-bil idag er den forældet om 2 år.... måske måske ik.... samme gælder forbud mod diesel osv osv ..de afgifts ændringer der kommer er jo ingenting ifht værditab på bilen.... køb det der passer dig bedst og lad være med at være bange for noget du ik kan ændre/ forudse ...

  • #9   27. jun 2019 Du skal have en benziner. 20.000km er ikke nok.

  • #10   27. jun 2019 Vi får også en fabriksny dieselbil leveret indenfor de næste 14 dage, tror ikke på det bliver et problem sålænge det er en euro6 motor smiley

  • #12   28. jun 2019 Der er hverken fornuft eller økonomi i af købe en diesel 20k km. Højere ejer afgift, og dyrere i indkøb. De moderne turbo benzin motorer køre lige så godt.

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 159 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.944
    #13   28. jun 2019 hvis man køre mange korte ture i en diesel, så soder motor til.
    så har man ekstra udgifter til rensning


  • #14   2. jul 2019 Har slået bremserne i smiley ... har hørt at Sportage er på vej i Plug-in Hybrid og det bliver spændene....

Kommentér på:
Ny bil (Diesel/Bens/Hybrid)?

Annonce