{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.715 visninger | Oprettet:

Køb af ny bil / serviceaftale {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige været oppe og prøvekøre en ny Seat Ibiza, og er faktisk klar til at skrive under på finansieringsaftalen.

Det som jeg er i tvivl om, om jeg skal tilkøbe er service aftale.

Sælgeren tilbød mig 5 års serviceaftale / 175.000 kilometer til 843 om måneden.
Altså, 50.580,- på 5 år.

Det dækker absolut alt. Service, reservedele osv. Pånær nye dæk og udskiftning af sommer / vinterhjul.

Jeg er så bare lidt i tvivl her om det kan svare sig. Jeg synes det er fucking mange penge at betale 50.000 i reparationer på en bil på 5 år!! Når den er HELT ny og jeg kører min bil pænt.

Burde jeg ikke takke nej til serviceaftale, og så lægge 300 kroner til side hver månede istedetfor?

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af ny bil / serviceaftale
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   27. jun 2019 Kan aldrig gå med en service aftale, det er jo 10 service af 5000kr, og tror da et service er billigere end det. Læg du hellere 500kr fra i måneden. Du mister jo allerede 50000kr bare ved at den bliver indregistreret i dit navn.

• #2   27. jun 2019 køb den med Seat Safe - altså 2-3 års ekstra garanti

f.eks - Ibiza YW9 150.000 km 3 år til kr. 4.995

• #3   27. jun 2019 Arh, rolig nu. Man mister næppe 50.000 på en ny Ibiza - ellers har man virkeligt gjort en dårlig handel...

Der er ingen tvivl om, at du bør droppe serviceaftalen. Du kunne dog godt vælge udvidet garanti, som #2 skriver. Det ville jeg gøre, hvis den fx er købt med DSG.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #4   27. jun 2019 Service aftaler findes kun for at forhandlere kan tjene penge, ganske simplet smiley

Så smid du bare 3-500kr ind på en separat konto, og lad dem stå og hygge sig indtil den skal til service.
    Det første par år burde der kun komme olie og filtre på regningen. Måske et sæt klodser, men de koster ikke mange hundrede kroner.

• #5   27. jun 2019 Det tænke jeg nok...

Men jeg kører alligevel 30.000 om året og derfor overvejede jeg det.

Men jeg lader være. Til gengæld får jeg den undervognsbehandlet månede efter jeg får bilen. smiley ville det ikke være en god idé?

• #6   27. jun 2019 Og kunne det eventuelt svare sig at chip tune den? For bedre brændstoføkonomi ?

Det er en 1.0 95hk tsi. smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #7   27. jun 2019 Hvis du chipper den, så kan du sige farvel til garantien.
    Så ville ikke selv gøre det, medmindre den intet betyder.

• #8   27. jun 2019 Ej heller lovligt ??
    Men det ved du jo godt ??

• #9   27. jun 2019 Hvis du overvejer at chippe, hvorfor så ikke kæbe en med den motorydelse du vil have i stedet?

• #10   27. jun 2019 Det vil være netto en ulempe, rent økonomisk, at chippe bilen. Gensalgsværdien bliver markant forringet ved det, så det kan aldrig svare sig.

• #11   27. jun 2019 Mange tak for jeres svar ! smiley

• #12   27. jun 2019 Jeg har lige haft sådan en ibiza i 3 uger som lånebil os med 1,0 tfsi 95 hk og den er sku kvik nok sys jeg. Men kunne da være fedt og få den chippet:-) den er bar pikke dyr og køre i generalt synes jeg

• #13   27. jun 2019 På min næste firmabil (transport) kommer der serviceaftale på.
    Jeg har en Fiat Ducato nu her som der ikke er aftale på da de ville have omkring 2000 om måneden inkl moms for den.
    Men nu her hvor den er blevet 4,5 år og der har været en del problemer der kan jeg godt se fidusen i aftalen.
    Bare et olieskift koster omkring 3500 hos Fiat med olie og det skal skiftes ca hver 38000 km dertil kommer så service hver 48000 til i snit 6500. Så er der bremser, foran omkring 5000 hver 30000 km og samme pris bagpå hver 60000 km
    Så røg koblingen ved 160000 km til 16000 kr og nu er a/c kompressorer røget som hos Fiat koster 10000 plus montering (kan gøres hos andet værksted for ca 5000).
    Så var der styrestængerne der røg da bilen var 26 måneder og dem kan Fiat ikke skifte de skifter HELE tandstangen til 15000 kr ( uautoriseret kan godt skifte styrestængerne som koster 200 stykket).

Så alt i alt er sådan en Fiat Ducato en dyr dame at trille i over 5 år... Nok også derfor de ville have så meget for en serviceaftale

En serviceaftale på en Citroen Jumper over 5 år og 205000 km koster 1200 inklusiv moms pr måned, så hvis man kan sammenligne Fiat og Citroen 1:1 på udgifterne så taber Citroen penge på aftalen smiley

• #14   27. jun 2019 Jeg er som jeg har skrevet i kogle andre tråde glad for min serviceaftale til Ca 83 kr i måneden.

• #15   27. jun 2019 "En serviceaftale på en Citroen Jumper over 5 år og 205000 km koster 1200 inklusiv moms pr måned, så hvis man kan sammenligne Fiat og Citroen 1:1 på udgifterne så taber Citroen penge på aftalen"

Det kan du ikke sige. Bare fordi du som kunde skal give 3800 for et olieskift, så koster det jo dem sikkert ikke mere end 6-700 i løn og olie at gøre.

• #16   27. jun 2019 #15
    Nej det er jeg med på at man ikke helt kan sætte det op sådan - kun overfor min egen pengepung smiley

Men den originale Fiat olie som min bil bruger der er min pris hos Fiat omkring 240 pr liter, på nettet ligger den omkring 95 pr liter

Men det koster dem nok mere end 6-700 kr da der både er filter, 5,8 liter olie, bundprop, tester og løn der skal dækkes samt noget til lokaler osv

• #17   27. jun 2019 Et olieskift på et værksted tager dem vel højest 15-20 min. Kunne olien løbe hurtigere af var det klaret på 10. smiley

Men ja, alt efter hvad de køber olien ind til. Lokaler er lokaler - dem kan man ikke "regne med" i en serviceaftale på den måde. smiley

• #18   27. jun 2019 Hvem skal så betale lokaler, hvis ikke serviceomkostninger skal? Det er jo en indirekte omkostning, der skal regnes med.

• #19   27. jun 2019 Hej Kim B. Jeg har selv en Fiat Ducato Maxi 2,3 150 Hk årg 16 Den har lige rundet 345000 Km . Den har aldrig været ved fiat siden jeg købt den. olie skift for hver 15000 km gear kasse olie for hver 50000 km Den har fået 1 gang br klodser komplet. 1 tandremskift . Jeg er glad for min. Jeg skal have Ducato næste gang smiley
    Hilsen Claus

• #20   28. jun 2019 Med sådan en serviceaftale bliver man godt og grundigt taget i røven ...og det er uden smøring

• #21   28. jun 2019 Claus K du må køre meget motorvej hvis du kun har skiftet bremser 1 gang på så mange km.
    by kørsel i kbh som kurér tager godt på klodserne.

jeg skal ikke have fiat næste gang.
    set mod min ford transit jeg havde før så har min fiat været 4 gange så dyr i drift på samme antal år.

min har rundet 166000 nu her og på den tid har den nappet en kobling og den har også nappet a/c kompressoren ved at slide akslen i stykker hvor remhjulet sidder.
    gearkassen har lige fra ny lydt som om den havde kørt jorden rundt - det er en del af pakken på årgangen oplyser fiat og fremviste med glæde 5 andre biler de havde stående - både nye og op til 30.000 km på tælleren - som havde samme lyd, så det var som det skulle være.

bagdørene på bilen kan ikke holde sig selv når de er åbnet 90 grade, det betød så lige begge bagdøre blev taget af en let vind og vred sig så begge skal skiftes.... ca pris for 2 nye hos fiat 30.000 kr alt inkl.

blinklyset til venstre kan ikke selv slå fra pga tappen er gået i stykker inden i.
    et nyt kontaktsæt med blink, fartpilot og visker koster omkring 5.000 at få skiftet

da bilen var 2 måneder gammel drillede tændingslåsen på den så man ofte ikke kunne få nøglen i bund
    løsning: komplet låsesæt med tændingslås og dørlåse og nye nøgler til den nette sum af 10.000 kr - heldigvis på garantien

egr ventilet blev skiftet da bilen var 20 måneder grundet det var færdigt - heldigvis også en garantisag

bremselys og koblings kontakterne blev skiftet da bilen var 6 måneder gammel grundet fejl i dem - også garantisag

udstødningen er ved at gå helt fra hinanden i den store potte... tror ikke den når at blive 5 før den skal skiftes

selestrameren i passagersiden blev utæt og lukkede gassen ud i bilen mens bilen holdt stille og var slukket

styrestænger udskiftet ved 70.000 km samt styre kugler
    styrekugle(r) og v. trækaksel led udskiftet nov sidste år

køleren er tæret i det ene hjørne hvilket betyder den skal toppes op med kølervæske hver ca. 1.000 km

tror det var det meste som bilen har fejlet siden den blev "født" d. 28-11-2014
    Fiat Ducato L3 H2 2,3. 131 HK

• #22   28. jun 2019 Kim b. Når din bil har fejlet så meget forstår jeg godt din beslutning.. Meeen når jeg kommer rundt i de forskellige byer og ligger mærke til hvordan de forskellige kurerer biler kører så kan jeg godt forstå hvorfor deres biler ikke holder. Jeg kører motorvej men ikke særlig meget.

• #23   28. jun 2019 Som enkeltmandsvirksomhed der passer man på sin bil, eller jeg gør ihvertfald smiley , men ja ser også mange der kører som om de har stjålet bilen

Kommentér på:
Køb af ny bil / serviceaftale

Annonce