{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.234 visninger | Oprettet:

Første olieservice VW Golf - overkørte km. {{forumTopicSubject}}

Hey guys (m/k)

Skal på 6.000 km kørselv ferie og opdager idag, at 1. olieservice ligger før end ventet.
Jeg var overbevist om, at det var ved 30k km.
Den har gået 23k km og siger at olieservice er om 4k km.
Jeg vil dermed overskride med ca. 2-3k km., med mindre at jeg får skiftet olie, inden tirsdag...
Hvad siger VW (nej, jeg har ikke spurgt endnu) til overkørte km ?
Nogle erfaringer ?
Bilen er en VW Golf 1.5

På forhånd tak for respons.
Mvh Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første olieservice VW Golf - overkørte km.
  • #1   3. jul 2019 Få det lavet inden.

• #2   3. jul 2019 Tjah, det er jo det oplagte svar - jeg er sgu ikke sikker på, at jeg kan nå det.
    Alternativt må jeg få det fixet på en VW shop, ned gennem Europa...

• #3   3. jul 2019 Hej
    Betyder ikke en dyt! Men det kan nu ikke tage mange kvarterer og ombytte olie og filter med nyt. Så er din samvittighed også spulet ren.
    MVH KP

• #4   3. jul 2019 Få det fixet inden du tager afsted, så skal du ikke spekulere på det, og kan nyde din ferie smiley

• #5   4. jul 2019 man plejer at sige +/- 500 km for at garantien fortsat gælder, men det svinger fra mærke til mærke.

en ting er dog helt sikkert, overskrider du med 2000 km kan vw sige at du ikke har overholdt dine forpligtigelser og derved frafalde garantien eller senere hen sige nej til kulance efter garantien er udløbet hvis det skulle blive aktuelt

• #6   4. jul 2019 Det er det rigtige svar, som jeg gik udfra du ønskede at få bekræftet.

Der er tre dage endnu.

• #7   4. jul 2019 Et andet argument for at få skiftet olie: Motoren vil helt sikkert have bedre af at få skiftet til frisk olie, inden den skal ud og køre timevis på motorvej, i varme omgivelser.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #8   4. jul 2019 Det skal skiftes inden, ved Kia forsvinder alt garanti ved 1 overkørt km og 1 dag overskredet.

• #9   4. jul 2019 Du burde havde fået skiftet for 13000 og 3000 km siden. Men hvis du ikke kan lide din bil så cool. Så behøver du heller ikke den tryghed din motor garanti giver.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #10   4. jul 2019 23000km uden første service, det er lidt vildt. Jeg havde aldrig kørt over 10000km hvis jeg havde en ny bil der skulle holde.

• #11   4. jul 2019 Alle mine tre 1,4 TSI kørte mellem 29-30.000 inden første olie skift.
    De kører alle tre stadig på både anden og tredie ejer.
    Har absolut ingen kvaler med følge service intervallet.

• #12   4. jul 2019 Tak for svar, af alle slags - I er sgu kvikke og friske i spyttet, det kan jeg lide smiley

Jeg var muligvis ikke helt klar i mit spørgsmål vedr. om serviceintervallet kunne overskrides en smule - det var udelukkende set ifht. garantiforhold, og det fik jeg svar på, at det ikke er en god idé at overskride, tak for det smiley

Bilen er købt med 4 års garanti og det er på grænsen af, at man knapt må skifte viskerblade selv, før de har hjemmegarage argumenter, hvis noget begynder at knage...
    Derfor, forholder jeg mig 100% til hvad bilen og VW beder mig om - om olieintervallet er aaaalt for langt, efter gamle normer er en personsag.
    Hvis VW påstår, at der er 25-30k km imellem, fordi at olie og motor er til det - fint med mig, hvis de siger det, så er det sådan det er og bliver...

Hvordan jeg behandler mine gamle biler, hvor jeg selv bestemmer, er en anden sag.

• #13   4. jul 2019 Få det lavet, der accepteres kun op til 1500km over hos VAG mærker.

• #14   4. jul 2019 Grund til jeg siger det er fordi jeg har set en del nyere motore rive et plejstands leje eller krumtap leje fordi tolerance for delene er mindre end før og olie skift interval er længere end før så olien der nedbrydes og skift fra motoren kokser olie veje til og med de fine tolerancer kan olien ikke komme forbi = oil starvation,

• #15   4. jul 2019 Sø-propel (fedt alias :D)
    Dit svar er velargumenteret, fedt !!
    Tak for dit input smiley
    Mit forhold til bilen er, på trods af at den er ny, lidt overfladisk.
    Den er som nævnt købt med 4 års garanti, og når de 4 år er gået, bliver den byttet til noget andet med ny garanti - for når der ikke længere er garanti, skal jeg ikke være ejer af automatgear (dårlig erfaring).
    Derfor, bliver der lavet service på den, som forskrevet og intet andet som sådan...
    Næste ejer får en bil med betegnelsen i salgsannoncen "alle service overholdt" og det er derfra VW's ansvar.
    Ifht. alm. kærlighed til biler, får vores gamle Fiat 500 sgu mere omsorg smiley

• #16   4. jul 2019 Kald ham bare Ketil, så bliver han glad. smiley

• #17   4. jul 2019 Dine "olieskiftservice" beregner bilen selv ud. Derfor er det forskelligt, hvor langt man køre. Men den vil altid ramme max 2år 30.000km. Du har så "serviceeftersyn" som køre fast. første gang 2år 30.000km derefter 1år 30.000km.
    Jeg ville nok smide den forbi til det olieskiftservice. Det kan de fleste nok klemme ind i deres program. Nu ved jeg ikke, hvad dit værksted normalt gør med olie. Men din 1,5 evo motor køre med longlife 4 vw 508.00, som er en 0w20, men den kan godt køre longlife 3 vw504.00 som er 5w30. Den ville jeg fylde på i stedet.

• #18   4. jul 2019 R G -
    Tak for input og rigtig god info - good to know !!
    Det er hermed blevet fruens hovedpine, at få det nået inden feriestart tirsdag aften.
    Jeg har nået, at få 2 tilbud fra nærtliggende VW værksteder.

1. Randers
    Olieservice m. 5w30 til = 2.153,- kr.

2. Hadsten
    Olieservice m. 0w20 til = 1.851,- kr.

Jeg er ikke hysterisk over de 300,- kr. i diff., men alligevel undrer man sig over, at så simpel service ikke koster samme, på aut. værksted, 15km imellem.
    De bruger dog tilsyneladende ikke samme olie (du nævner begge)

• #19   4. jul 2019 Kan ikke huske, hvor meget prisforskel, der er på olien. Tror de koster stort set det samme. Det er lidt svært og sige, hvad prisforskellen dækker over. Så skal man se tilbuddet på skrift.

• #20   4. jul 2019 Min tidligere X5 3,0d fra 2003 blev kørt til service, når den bad om det. Der var ca. 24-25000 kilometer imellem. Den fik Castrol olie ved autoriseret forhandler. Den havde kørt 240.000 da jeg købte den og 480.000 da jeg solgte den i december 2018 uden at have have fået skiftet noget i motoren - ikke en gang en turbo.

• #21   5. jul 2019 2100kr for at få skiftet olie og nogle filter, det er direkte frækt hvis du spørger mig.

• #22   5. jul 2019 Hej
    Den frie konkurrence fungerer til alles tilfredshed
    MVH KP

• #23   5. jul 2019 På min Fiat Ducato koster det omkring 3500-3800 hos Fiat med olie osv.
    Der er så 5,9 liter olie og den kører lidt under 40000 km mellem olieservice.... Men så bruger den så også 1 liter pr 10000 km som skal lægges oven i prisen. Olien hos Fiat koster omkring 250 pr liter, så det løber da op

• #24   5. jul 2019 Ja, det er vildt nok den forskel der kan være på noget så banalt som olieskift.

Da jeg havde Corvette'en, kostede et alm. service med olieskift ca. 600 kr. hos Chevrolet. Et alm. service med olieskift til RS5'eren kostede ca. 10.000 kr. hos Audi.

Det koster vel hvad kunderne er villige til at betale.

• #25   6. jul 2019 Det er ikke kun et oileskift. Det bliver bare kaldt “olieskiftservice” Man kunne have kaldt det lille og stort service i stedet.

• #26   6. jul 2019 #25

Skal vi nu ikke være helt ærlige og så sige at ud over olie og filterskift, så er noget begrænset hvad der bliver gjort. Ja der er et visuelt check af bilen, og måske en opdatering af software hvis det er nødvendigt. Men der ud over er det godt non en dyr olie.....

• #28   11. jul 2019 Sejr N:

Ville du som privatmand skifte din nabos olie for 500kr incl olie, næppe.

• #29   15. jul 2019 VW Randers slog 350,- kr. af, da de var kede af at have prædikatet "de dyreste" - uden brok, men udelukkende ud fra en enkelt sammenlign.
    Regning på 1.800,- kr., for olieservice + tjek af bremser og et par andre små tjek punkter, er absolut godkendt for mig.

• #30   15. jul 2019 27000 km før første olieskift er godt nok også langt smiley
    Jeg havde nok skiftet det selv ved 10000 km. Det ville de sgu aldrig kunne finde ud af.

Kommentér på:
Første olieservice VW Golf - overkørte km.

Annonce