{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Tania H
Tania H
Tilmeldt:
9. jul 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

audi a4 b5 1.6 problemer {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har netop købt min første bil så jeg er totalt grøn mht biler. Jeg har desværre været uheldig mht sælger, som har solgt mig en bil, der skal laves mere end forventet på..
Den skal uden tvivl spores - da jeg kommer hjem med bilen opdager jeg, at indersiden af venstre fordæk er totalt nedslidt - dækmønster er ellers fint på de andre dæk. Jeg oplever egentlig ikke som sådan, at den trækker meget til side under kørsel. Igår skulle jeg ud og køre og da jeg får startet og sat i bakgear og skal til at bakke, der mærker jeg den modarbejder lidt. Jeg træder lidt varsomt til på speederen og så lyder der er ordenligt “klunk“ under bilen fortil. Samtidig giver det et ryk/hop i bilen ( som om jeg kører henover en genstand) Hvad kan det være? Jeg har fået tid på værksted, men er det overhovedet forsvarligt, at køre i bilen indtil da?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  audi a4 b5 1.6 problemer
  • #1   9. jul 2019 Jeg ville nok lade bilen stå hvis det er muligt, da vi ikke kan sige præcis hvad der galt, uden besigtigelse af vognen.

    Mvh


  • #2   9. jul 2019 Hvis det kun er den ene dæk der er nedslidt, kan det også være en defekt støddæmper. Hvilen bil er der tale om?

  • Tania H
    Tania H Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   9. jul 2019 Det er kun det ene dæk der slides mere på end andre. Umiddelbart ser støddæmpere fine ud, men vil man kunne se på dem om det er dem? Det er en Audi A4 B5 1,6 limousine fra 99

  • #4   9. jul 2019 Den klonk lyd kunne lyde som en bremse der hænger.

  • Tania H
    Tania H Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   9. jul 2019 Bilen bremser fint, og når jeg presser ned oppe ved forskærmen,vipper den kun lige en enkelt gang. Dog ryster den lidt i rattet hvis jeg kører over et kloakdæksel f.eks, men kun hvis jeg er oppe i en højere hastighed.

  • Tania H
    Tania H Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   9. jul 2019 Ja det kan jo være mange ting, jeg var bare usikker på om det er forsvarligt at køre i den indtil den skal til mekanikker

  • #8   9. jul 2019 Den klonk lyd har nødvendigvis ikke noget med det andet at gøre.

  • #9   9. jul 2019 og bare kør i bilen. hvis den kan køre ligeud og bremse

  • #11   9. jul 2019 Som der bliver skrevet lyder det som en bremse der hænger og havde sat sig fast. Det kan godt give lidt lyd. Mht. til bærearme synes jeg de klonker ved enhver ujævnhed når de er slidte. Jeg har dog været ude for at det kun var i nogle specielle situationer og der var det gummibøsningen der går ind i forbro der var færdig. Som regel er det kuglerne yderst der går til.
    Ellers er det en fin bil sådan en A4.


  • Tania H
    Tania H Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #12   10. jul 2019 Jeg har haft bilen på værksted idag og intet galt med styretøjet. Udstødningen har det slemt og skal skiftes, hvilket jeg godt var klar over, men ikke at den var så slemt tilredt. Jeg skal finde mig en ny bagpotte, er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på? Mål, model mærke osv ? ??

  • #13   11. jul 2019 Var det udstødningen der gik i jorden da du bakkede, ja så er den slem.
    Godt det ikke var andet der var galt.


Kommentér på:
audi a4 b5 1.6 problemer

Annonce