{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.493 visninger | Oprettet:

“Ny” bil 200.000 - Benzin {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Da jeg har fået kortere på arbejde, så jeg dette som en undskyldning for at købe “ny” bil.

Da jeg altid har haft lidt benzin i blodet, så tænkte jeg det skulle være nu, at man brugte lidt ekstra på bil, fremfor når der engang er børn osv.

Jeg har mest kigget på 6 cylindre og få 8, da lyden i min optik slår alt 4 cylindret. Grunden til jeg ikke har kigget på 5 cylindre, er at jeg umiddelbart ikke tænker de vil være så driftsikre.

Dem jeg har kigget mest på er BMW e90(93) serien, typisk 325i med 3.0 N53 motoren, da der kan hives lidt ekstra ud af dem relativt let.
Fx, er der denne. https://www.bilgalleri.dk/bmw-325-3_0/id-2234765.

Hvad jeg kan forstå i den motor serie, er det at Højtryksbenzinpumpen typisk er det svageste led.

Fandt også en Audi s4 4.2 V8 avant, og den virker umiddelbart til at være fin, men hvis kæden skal skiftes skal motoren ud, og lyder rigtig dyrt.

Jeg har hovedsagligt kigget på manual gear, da jeg tænker det er billigst reservedels mæssigt, men måske jeg er helt galt på den. Hvilket også er derfor jeg sørger erfaring fra andre.

Måske også i har andre forslag, hvis det var jer. smiley

Vh Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  “Ny” bil 200.000 - Benzin
  • #1   13. jul 2019 Du nævner en 325i som mulighed, da den kan optimeres forholdsvis nemt. Nu når du har besluttet dig for at købe en hurtig og lækker bil, hvorfor så ikke købe en der har det ønskede antal hestekræfter fra start?

  • #2   13. jul 2019 325i 0-100 ca 7sek topfart 250. Ejerafgift ca 4.000,-
    A4 4.2 0-100 ca 6 sek topfart 250. Ejerafgift ca 10.000,-

    Købte selv 325i e91 for 4 år siden. Med 156.000km på klokken til 138.000,-
    Den holder prisen godt. Aldrig haft problemer udover et baghjulsleje, og en nøgle der løb tør for strøm

    Audi lyder bare bedre.. men man er gift med den grundet høj ejerafgift.
    Det gider folk bare ik. Og ærligt.. den er ret sløv i forhold til motor. En alm 328i 2.0 har samme præstationer. Det er lidt fesent..


  • #3   13. jul 2019 325i er da ikke nem at hive heste ud af, men det kommer an på hvad du mener med nem, hvis det skal være rigtig nemt så skal du have en 335i (3,0 med tryk) jeg kørte i sådan en sidste weekend.. man kan få dem fra 200-210.000kr

    0-100 på 5,5 sek..


  • #4   13. jul 2019 3# jo den er “nem” at hive noget ud af... den skal bare have indsugningen fra 330’eren og så lidt computer magi og så har du faktisk en 330’er istedet (performance messigt)..

    Så den går fra, tror det er 218 til 260 eller hva de nu har smiley


    Læser dog det går lidt ud over km/l smiley 1-2 km mindre pr liter


  • #5   13. jul 2019 Hvad jeg kan læse mig til, kan man med en optimering på 325i (3.0) gå fra 218 til 260heste , og begynder man på indsugning osv, så rammer man vidst de 290 som den jeg linkede til i starten.

    Men jeg har da også overvejet en 330 coupé med 272, så det er ikke et problem at købe det jeg vil, det var mere hvad der er til rådighed, af det jeg kiggede på.

    Vil helst ikke i en 335i, da der er turbo, og her tænker jeg umiddelbart at det kan blive en dyr fornøjelse når de engang skal skiftes, hvor jeg tænker en bil uden tryk vil være “billigere” i reparation/vedligeholdelse.



  • #6   13. jul 2019 Uden og vil fornærme dig, så virker det til at du reelt gerne vil købe en bil til 200.000 kr. Men er bange for og stå med store udgifter til vedligehold

    Ja en bil med tryk har også en turbo der kan gå i stykker, men de fleste turboer holder jo mange km, og en renoveret turbo til en BMW 335i koster eksempelvis 3000 kr

    Jeg er enig med dig i lyden af mange cylindre er federe end de mere normale 4 cylindre. Men når du nu gerne vil have noget sjovt, hvorfor så ikke en mindre og let 2 personers vogn. Eller er du mere til cruiser med overskud??

    Alternativt så overvej måske noget cabriolet, du kan da få en fin cab til 200.000 kr. Og handler du rigtigt kan du have den i flere år uden særligt tab

    Og hvorfor gå uden om 5 cylindre, Volvo har i mange år været med 5 cylindre, og de har da oftest kørt mange km uden problemer

    Og hvad med brændstof og ejerafgift, vægter det højt i dit budget og valg af bil??


  • #7   13. jul 2019 Jeg har prøvekørt en 325 cabriolet e93, og den kørte helt fint, god lyd og den er skam helt med i mine overvejelser stadig.

    Har også en mx5 2.0 fra 12 48.000km jeg kan få til 175.000kr men hvis jeg endelig skal give så meget, så vil jeg sku hellere ud i BMW, hvor der er lidt lyd, selvom mx5 helt sikket er en fantastisk køre maskine.

    Altså, jeg er udemærket klar over at en bil til 200.000kr, vil være dyrer end min DS3, men i mit hoved handler det mere om at træffe en beslutning hvor man tænker, her er noget sjovt/lækker lyd/ køreglæde uden at blive knaldet med en kæmpe regning efter 5000km, hvis det giver mening. Men min bror er mekaniker, så det er ikke fordi jeg frygter enorme regninger, vil bare helst undgå problemer.

    Man ved hvad man har, men ikke hvad man får smiley

    Brændstof, ejerafgift vægter ikke alverdens, har undersøgt forsikring og alle de omkostninger på de biler jeg har nævnt i denne tråd, så det er intet problem.


  • #8   13. jul 2019 Og om det er to personers eller cruiser, betyder ikke alverdens. Har også prøvet et par Z4, men de var sku ret trætte indenvendigt.

    Mit eneste reelle krav er plads til min golfbag, så om det er 2 eller 4 personers gør mig intet. smiley



  • #9   14. jul 2019 Det er selvfølgelig rigtigt, at man ikke lige ønsker en kæmpe regning efter få km

    Men vælger man en bil der fra ny koster tæt på 1 mio kr, og køber den for 200.000 kr. Så er den ikke ny længere, og det gør jo det er en reel risiko

    Ud fra dine indlæg kan jeg høre lyden vægter højt. Og ja så skal golf tasken kunne være der. Så de små cabrioleter er nok desværre for små

    Det bedste er nok bare og komme ud og prøve en masse, også pludselig er den rette bil der. Du har jo gode forudsætninger ved og tage din bror med under prøveturen til gennemgang

    Et par andre valg end e90/e93
    Mercedes cls
    Volvo c70 2,5 turbo
    BMW 135i
    Måske noget amerikaner V8 Pick up


  • #10   14. jul 2019 Ja, det med regningen er jeg helt med på, lillebror har en 545, så det er samme hvis ikke større prisklasse han arbejder i.

    Nu er vi så heldige at de danske biler typisk er godt serviceret, så der burde umiddelbart aldrig være noget. Lyd har lidt at sige, men selvfølgelig også evnen til at flytte sig lidt smiley

    Men ja, at prøve lidt forskelligt er også planen smiley


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #11   14. jul 2019 Rene HC blot et lille sidespring hvor kan man få en renoveret turbo til en 335i for 3000 kr ?
    Har selv tidligere overvejet en cabriolet 335i men tjekkede netop turboer og synes dem jeg fandt kosted meget mere.


  • #12   14. jul 2019 Jeg kender vel og mærke intet til kvaliteten af dem og deres arbejde

    Men her fandt jeg dem til de 3000 kr
    https://www.qualitec.dk/renoveret-turbolader-49131-07031-2


  • #13   14. jul 2019 En 325i får du ikke op på ca260 hk alene på software.. indsugningen er forskellen li som i de tidligere dage på både e36 og e46 smiley

  • #14   14. jul 2019 Nå, det synes jeg bare scantune skriver, vil da mene deres ry er lige under Landberg, så antog blot det passede meget godt smiley

  • #15   14. jul 2019 hvis du skal have en e93 er 258hk n52 motoren i 330i, de første årgange den langt mest fejlfri (er ikke sikker på den motor nåede at være med i coupé/cab, men ligger i e90/91)
    N53 har generelt langt flere fejl, og det er fra erfaring fra mit arbejde, ikke kun noget jeg har læst smiley


  • #16   14. jul 2019 Okay, det vil jeg undersøge.

    Men hvad jeg kunne læse er det HPFP, kæden og vandpumpen der er problemet.

    Er der ellers noget du har erfaret.

    Den jeg har set på, har også fået skiftet retstamme, pga af en fejl der åbenbart kan opstå på de modeller.


  • #17   16. jul 2019 dyser+tændspoler er heller ikke særligt stærke på dem, spolerne er generelt bmw problem, heldigvis koster de under 200.- stykket, dyserne er lidt en anden pris smiley
    N53 er direkte indsprøjtning og N52 manifold sprøjt, N53 kan også have sod problemer smiley


Kommentér på:
“Ny” bil 200.000 - Benzin

Annonce