{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

Sebastian R
Sebastian R
Tilmeldt:
10. apr 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Kobling/gearkasse smadret {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg købte i lørdags en Audi a3 2.0 tid 140hk, årgang 2011.

Søndag aften, var jeg på en køretur, ligger jeg til overhalning. hvorefter 2-3 minutter efter kommer en rundkørsel, da jeg skal koble til igen, vil den ikke og koblingspedalen bliver i bund. Har så idag haft den på værksted. fundet ud af at udrykkerlejen eller kobling, er gået til og smadret gearkassen. Eftersom jeg kun har haft bilen i 1,5 dag, er jeg interesseret i, om det kan være min skyld eller om det har været på vej længe?
Skal jeg kontakte den private person som jeg købte den af?
Kunne ikke høre nogle lyde da jeg prøve kørt den eller senere den dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling/gearkasse smadret
  • #1   15. jul 2019 Han kan principielt bare sige at du kan rende og hoppe. Hvis du skal have noget ud af ham skal du lave et civilt søgsmål og rykke ham i retten osv men er det besværet værd?

  • Sebastian R
    Sebastian R Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   15. jul 2019 Ja okay, men er det så da jeg accelerere det hele kunne gå i stykker?

  • #4   15. jul 2019 Det da kun prøve at skreve til ham. men hvad har du lavet af slut seddel ? står der købt som beset ? for så er der vel ikke meget at gøre. Du kan sagsøge ham men det kan ende med at koste en hel del penge. Og vinder du ikke så skal du betale dem. eller at manden ingen penge har så Det heller ikke nemt. Men noget helt anden er det ikke bare risser gearkasse huset har fået? . for kan ikke se noget slemt på det billede du har lagt op. som vis der var hul i den.

  • #5   15. jul 2019 Og ang det med om man kan høre det er ved at gå til. Det svinger meget har både set alt køre perfekt og så kobling svinghjul er røget i luften. men også hvor folk har kørt længe hvor det raslet længe før det røg i luften. så begge ting kan ske så den tidligere ejer har nok ikke vist det vis det ikke har sagt en lyd.da du jo selv siger den ikke raslet. Det var noget andet vis den hade raslet hele tiden fra kobling af og svinghjulet af så burde han også have vist der var noget galt.Men så burde du også have hørt det når du prøvet bilen.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #6   15. jul 2019 Du skal kunne bevise at han har kendt til fejlen, og skjult den.
    Kan du ikke det, så kan du glemme alt om at tidligere ejer skal gøre noget.
    Sådan nogen ting kan ske fra ene sekund til det andet, som det også skete for dig.
    Og du har tydeligvis ikke kunne mærke noget inden, ellers havde du vel holdt ind til siden, eller slet ikke købt bilen..


  • #7   15. jul 2019 Intet at gøre ved det overhovedet udover at du må få det lavet for trælse penge.

    Det er jo nok ikke en fejl man bare lige sådan "skjuler" som sælger, så mon ikke han har været i god tro.

    Du kunne ligeså godt have solgt bilen om 6 måneder og så var det sket for ny ejer - og der er jeg ret sikker på at du ikke ville indvilige i at dække det. smiley


  • #8   15. jul 2019 Havde en peugeot 206 i 15år.. pludselig fra et øjeblik til et andet røg kobling. Solgte den som mekaniker tilbud. Men skulle til og af med den alligevel.. kunne lige så godt ha solgt den og så sker det for ny køber dagen efter, ugen efter, måneden efter... få det fixet og kom videre. Du har købt privat uden garanti. Jeg havde sagt rend og hop... ved 19år gammel bil.. også ved 8 år gammel audi. Ellers køb dyrer ved forhandler og få garanti.

Kommentér på:
Kobling/gearkasse smadret

Annonce