Galvanisering - Audi / Citroen {{forumTopicSubject}}
Hej,
ikke ret langt ude i fremtiden, skal vi anskaffe en anden bil. Vi har ikke specielle præferencer for et mærke. Oprindeligt havde jeg en forkærlighed for Audi A4 - Avant. Men, på det seneste har jeg været ude og prøve flere forskellige modeller. Audi er stadig en klar mulighed. Men, Citroen C5 2.2 HDI st. car kører virkeligt godt - og specielt min kone vil meget gerne have en "flyder".
Mit spørgsmål går på, hvorvidt der er forskel på "galvaniseringsgraden" af henholdsvis Audi A4 og Citroen C5? Jeg går udfra Audi'en er helgalvaniseret (hvad det så lige præcist betyder) og har været det i adskillige år. Men, hvad med Citroen C5 er de overhovedet galvaniserede og i hvilken grad?
På forhånd tak.
Venligst
Lars
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.587
halvgalvanisering er, så vidt jeg ved, når de er glavaniseret op til bunden af ruderne, men er ik 100% sikker...
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Citroën galvaniserer kun op til underkanten af sideruderne. Dvs. ikke tag og andre dele over vinduerne.
Audi helgalvaniserer alle biler.
Det er 2 meget forskellige biler egentlig... C5éren er en del større indeni og har meget extra udstyr, hvor Audién er lidt mindre og mere sparsom udstyret. Men kvalitetsmæssigt ligger Audi laaaangt foran. Det samme gælder prestige....
C5 bliver i daglig tale blandt mekanikere og bilkendere kaldt "kampvognen", fordi den er ret klunntet at se på. Men den kører sku godt alligevel...
Håber denne "vildledning" kan bruges
jan 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Lasse K:
"Men kvalitetsmæssigt ligger Audi laaaangt foran. Det samme gælder prestige...."
Det med prestigen er jeg helt med på og bevidst om. Men, hvad ligger der egentlig "kvalitetsmæssigt ligger Audi laaaangt foran"?
Jeg har spurgt et par "uafhængige" bilforhandlere. De kan ikke sige at der er andet end prestige til forskel. Jeg havde egentlig også den "viden" du taler om Lasse K - men, er egentlig kommet noget i tvivl, da ingen jeg har talt med kan uddybe "stor kvalitetsforskel". Jeg synes det er ok at definere en pænere bil-, mere sporty bil-, stivere undervogn-, mere præcis gearkasse mv. som "bedre kvalitet". Men, der der objektivte/fysiske "bedre kvalitets" argumenter?
Venligst
Lars
jan 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Audi laver nogle af de bedste kabiner med de bedste materialer hvor alt sidder "snor-lige" Der kan franskmanden ikke være med.
Men ja som du siger, så er der mange små detaljer som man skal gøre op mod hinanden. Personligt synes jeg at Audiéns undervogn er dejlig afstemt fra fabrikken som familiebil og der er at hav af muligheder, for at lave det om hvis man vil. Den hydrauliske undervogn på Citroën er som en torn i øjet må mig, da jeg har lavet et par stykker som var blevet utætte! Det er kort sagt noget f..... har skabt...
Mht. galvanisering, så har Audi og Citroën/Peugeot benyttet sig af det i mange år efterhånden og ingen af dem er kendt for at ruste.
Galvanisering - Audi / Citroen