{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.813 visninger | Oprettet:

mark N
mark N
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10

Hyle lyd ved igang sætning {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har lige købt en 2 år gammel ford focus. Nogle gange når jeg skal sætte i gang i første gear, så kommer der en hylde lyd når jeg slipper koblingen. Forhandleren siger at det er meget normalt men jeg har aldrig oplevet det før. Er der nogle der kan fortælle om det er normalt eller ej og hvad det evt kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyle lyd ved igang sætning
  • #1   1. aug 2019 Der skal ikke være en hyle lyd når du kobler ud. nu har du tjekket det ikke bare er en multirem/rem der glider lidt. lige efter den er bleven startet men er det,så kan det bare være en rem der skal skiftes.

• mark N
    mark N Tilmeldt:
    apr 2013

#3   1. aug 2019 Lyden kommer både når bilen er kold og varm og kommer når jeg slipper koblingen.

Ja det er en 1.0 med 125 hk.

• mark N
    mark N Tilmeldt:
    apr 2013

#5   1. aug 2019 Jeg har så købt den hos en Peugeot forhandler og de har hørt lyden og de siger at det er normalt, har bare haft en Ford magen til og den gjorde det ikke.

• mark N
    mark N Tilmeldt:
    apr 2013

#8   1. aug 2019 Ja det var præcis samme model jeg havde før.

Ja det ville være rart at vide hvorfor lyden kommer. Han siger at det er når koblingen bliver overbelastet. Men lyden kan komme både ved at holde op af en Bakke og ved lige vej. Dog oftest hvis der er en lille stigning på.

• mark N
    mark N Tilmeldt:
    apr 2013

#10   1. aug 2019 #9 det lyder godt. Er lige nu I Norge og der er trods alt mange bjerge, og det klare den faktisk fint, den har kun sagt den lyd en gang indtil videre, men det var så også fordi den skulle sætte igang i noget løs grus på en meget stejl bakke.

• #11   1. aug 2019 Lyder til en kobling glider.

• #13   1. aug 2019 Kan bare ikke tænk mig til hvad det snart ellers skulle hver. især efter som han skriver i 10#. tænk det pga opbygning at den lige har et punkt den har tendens til at glide halv til kobling. smiley

men har selv kun hørt det en gang på en kunde bil. smiley (Var inde til hjulskift)

både op ang omdrejninger.

• #15   2. aug 2019 Tidl. ejer har været koblingsrytter og brændt koblingen glashård. altså en defekt kobling. Nogen gange er svinghjulet også brændt blåt, og skal afdrejes eller udskiftes

• mark N
    mark N Tilmeldt:
    apr 2013

#16   3. aug 2019 Kan en defekt kobling også give rystelser i bilen?

• #17   4. aug 2019 ja, det kan være svinghjulet og koblingen som har taget skade

• mark N
    mark N Tilmeldt:
    apr 2013

#18   4. aug 2019 #17 okay, så må jeg på værksted igen, de har prøvet at få rystelserne væk 2 gange, første gang med afbalancering og anden gang med 2 nye dæk.

• mark N
    mark N Tilmeldt:
    apr 2013

#19   21. aug 2019 Så gik bilen i nødprogram efter at der kom en mærkelig lyd fra koblingen. Bilen blev hentet med Falck og både Svinghjul og kobling var gået itu. Så nu håber jeg at rystelserne og lyden fra koblingen forsvinder når de engang får den samlet igen.

Kommentér på:
Hyle lyd ved igang sætning

Annonce