{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.056 visninger | Oprettet:

Ford Mondeo med automatgear hakker ved 120 i timen {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en lækker Ford Mondeo fra 2012 som er begyndt at hakke under kørsel.

Det sker kun når bilen er varm og når den kommer op omkring 120 i timen.
Det forsvinder når man trykker på speederen men kommer hurtigt igen.

Jeg kan se at mange omtaler lignende problemer, men finder ingen svar på problemet.

For noget tid tilbage havde jeg problemet ved lave hastighed, fx i rundkørsler. Der var det en flækket turbo slange.

Ford mener ikke at kende problemet. Min mekanikker mener at mit partikel filter skal skiftes.

Jeg er mega blondine hvad angår biler. Aner intet om det, det skal bare virke.

Er der nogen der har et godt forslag til hvad det kan være eller måske nogen der selv har oplevet det.

Den har kørt ca 120.000

På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Mondeo med automatgear hakker ved 120 i timen
  • #1   25. aug 2019 Blondine eller ej, så er du nødt til at oplyse hvilken motor og str, gætter på diesel, og om det er diesel, evt service historik, ingen kan gætte hvad den fejler ellers smiley

  • #2   26. aug 2019 Det er jo nok en 2.0 eller 2.2 diesel, anyway hvorfor mener din mekaniker ar partikel filteret skal skiftes, er det et gæt eller kan han under bygge det.
    Hvad med service, er det overholdt?
    Kan være din EGR ventil eller evt noget dyse releteret. Under alle omstændigheder vil jeg anbefale at køre den på et værksted hvor de ved hvad de laver, at skifte stumper i blinde ender med at blive mega dyrt.


  • #3   26. aug 2019 2,0 diesel. Alt overholdt.
    Ja det er nemlig det med at skifte i blinde der ikke passer mig så godt smiley


  • #4   27. aug 2019 Det er da også spild af penge og tid som regel.
    Start med at få en tester på, og se om ikke den har lagret en fejl i hukommelsen?
    Tjek slangerne omkring indsugningen for revner og giv den evt. noget additiv som Bell add, også gerne noget dyserens. Det gavner motoren på sigt, hvis det ikke elliminerer fejlen.


Kommentér på:
Ford Mondeo med automatgear hakker ved 120 i timen

Annonce