{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.402 visninger | Oprettet:

Juan A
Juan A
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18

Totalskadet Mercedes {{forumTopicSubject}}

Hej derude,

Vi har netop fået at vide at vores bil er meldt totalskadet, øv øv..
jeg har været på telefonen med taksator og han mener bilen er under 90 tusind danske kroner værd selvom P. Christensen (Mercedes) har vurderet bilen til minimum 130 tusind danske kroner..
alt andet på nettet har kørt 400+ og står til 100+ DKR.
spørgsmålet er så bare hvad i alverdens jeg skal gøre ved det.. Skal jeg gå med til et tab og købe en magen til som har kørt 500...?
Hvad mener i om sagen? og har i eventuelt nogle forslag?

PS. Der er tale om en Mercedes Benz E280 cdi 7G 2007 sedan advantgarde med 27x.xxx km på tælleren.

mvh. Juan A.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Totalskadet Mercedes
  • #1   29. aug 2019 De gange jeg har fået en bil total skadet har jeg da handlet med prisen på bilen med taksatoren. da de altid giver en for lav pris til at startet med. går den går den jo tænker de. du skal finde flere biler med ca samme km og alder og stand tilsalg. så du har noget og vise hvad pris din står til. ellers forlang at han finder en bil i samme stand og km som din og det kan han nok ikke til de 90.000 kr. og så bliver han nød til at betale dig hvad den er vær.

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

#2   29. aug 2019 Han var ikke til at diskutere med desværre, han mente at den ikke var mere værd end 90 og han gjorde det tydeligt og klart for mig at de hverken vil finde mig en magen til eller fikse lortet:/

• #3   29. aug 2019 jamen vis han mener den kun er det vær,så må han da kunne finde flere tilsalg til den pris med tæt på samme km og årgang. så han kan vise dig hvad han mener den er vær.vil han ikke det må du da klage over ham til det forsikring selvskab det drejer sig om. og evt få en anden til at takseret bilen.

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

#5   29. aug 2019 Han har nu udtalt sig om at han kan se hvilke der er blevet solgt tidligere og oplyser mig om absolut ingenting.. Nu må jeg se hvad jeg kan gøre ved det igennem selskabet smiley

• fj
    fj Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 51
    #6   29. aug 2019 Ring til FDM? er det din egen forskring eller en andens som skal betale? hvis det er en andens, kan dit eget forskrings selskab måske hjælpe med at køre sagen for dig.

• #7   29. aug 2019 Bed om at tale med hans chef. Du skal ikke give dig! Han skal finde en tilsvarende. Reglerne siger at du ikke må være dårligere stillet end før!

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

#9   29. aug 2019 Det er desværre mit forsikringsselskab der er gøre med ..
    Jeg vil prøve at tage kontakt til hans overordnede, men det er sku da også mærkeligt at han tilbyder mig 90.000 når tilsvarende med mindre udstyr og 100+ mere på tælleren står til 110.000 DKR smiley
    Tak for respons smiley

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

#10   29. aug 2019 Det er en benziner ven som har kørt mere og som kun sælges Engros smiley og dog koster den mere end hvad jeg har fået tilbudt smiley
    PS min er en diesel, har jeg nok ikke lige fået nævn..

• #11   29. aug 2019 Husk at nævn at du desvære må finde dig et andet forsikringsselskab efterfølgene hvis i ikke bliver enige smiley Evt at du allerede har snakket med et smiley

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

#12   29. aug 2019 Der har aldrig været noget bøvl med os, hvori vi ikke har stået for skyld i alle de år vi har haft forsikringer hos dem (indboforsikring, personforiskring, bilforsikring, rejseforsikring osv) men nu vil de simpelthen ikke behandle os på samme måde nu hvor der ikke er en modpart at kræve penge hos..

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

#14   29. aug 2019 Jeg har faktura på 50.000+ som er blevet brugt på den de sidste 6 måneder, så Ja, jeg er ekstra glad for den og forlanger blot den sum penge der skal til for at få en magen til med samme udstyr, kilometertal og stand smiley men ja, det koster lidt igen at køre i en tung klassisk benzer;)

• #15   29. aug 2019 at du har brugt 50000 kr på den er jo ret ligegyldigt, det ændre jo ikke på prisen.
    for havde du eks ikke brugt 50 af de store på den havde den måske ikke haft meget værdi idag

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

#16   29. aug 2019 Man ved aldrig med fremtiden. Alt jeg ved pt er at jeg blot vil have den sum penge der skal til for at købe mig en tilsvarende bil med samme udstyr, kilometer osv. Det er vel ikke for meget at forlange?

• #17   29. aug 2019 absolut ikke, og syntes helt klart osse du skal have et beløb der gør at du kan købe en tilsvarende bil

• #18   30. aug 2019 Du får intet for det du har har puttet i bilen.

• #19   30. aug 2019 Vis taksator denne. Så burde han finde lidt flere stakater frem. Det var den, der lignede mest din, hvad jeg lige kunne finde.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/e280/30-cdi-avantgarde-aut-4d/4234761

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

#21   30. aug 2019 Jeg har taget kontakt til forsikring da jeg ikke er tilfreds med hans vurdering og venter på svar pt. Jeg værdsætter jeres feedback og tager det hele til mig.
    PS. Den bil du har fundet frem der har hellere ikke p-sensorer og har et eller andet i dashbordet som lyser (fejl?) og har kørt en del mere..
    nu må jeg se hvad der sker, jeg holder jer opdateret:)

• #24   30. aug 2019 Taksator må ikke sammenligne med Engros Eller privat salg. De kan være tunge at danse med.

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

#25   30. aug 2019 Sjovt du nævner det, for han tog udgangspunkt i at mange de biler magen til min bliver solgt i Engros/CVR, hvilket jeg ikke kunne forstå han sagde, da jeg ikke kan købe Engros osv..

• #26   31. aug 2019 Hvad forsikringsselskab snakker vi om?

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

#27   31. aug 2019 tryg forsikring smiley som vi har været kunde hos i mange år..

• #28   1. sep 2019 #27 burde næsten hedde Utryg forsikring, for de er også pivdyre.

• #29   1. sep 2019 Juan A, men folk har fuldstændig ret. Du har krav på en bil af tilsvarende stand, både med henhold til kilometer, udvending og indvendig stand, pris osv. Og kan forsikringen ikke fremskaffe dig en tilsvarende bil så må/skal de tilbyde dig det tætteste alternativ og kompensation. Eller i worst case en kontant pris for bilen..

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

#31   1. sep 2019 Der er skam en del på markedet magen til min model Trolle P.
    Jeg forstår skam godt hvad du siger ven, og din pointe i at bilen koster en del at eje i forhold til forsikring, ejerafgift osv. Men det er hvad det kræver at eje denne specifikke bil og i forhold til din vurdering tager jeg udgangspunkt i dem som allerede står på markedet som har kørt en del mere som koster 110+. Derfor har jeg lidt svært ved at følge med i din holdning smiley men nu må vi se hvor jeg ender (forhåbentlig nok penge til at købe en tilsvarende ) smiley

• #34   2. sep 2019 #30
    Har selv en W211 (S211 da min er en Estate) der køre forbavsende mange rundt. Det som om man først rigtigt lægger mærke til dem nå man enten er på udkig efter en eller ejer en..
    Hvis forhandlere tager 110+ for deres 280'ere så er det også der taksatoren bør ligge med sin vurdering. Hvad de bliver solgt for er ikke noget der kan bruges. Da det kræver den rigtige handelsmand. Nogle folk kan formå at hakke 10% af prisen og få kastet måtter og nye vinter og sommer dæk med i en handel andre kan ikke så meget som få en park lite og en isskraber med i handlen

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

#35   2. sep 2019 De 280'er som står på markedet koster 110+ og har kørt en del mere med mindre udstyr og dog får jeg alligevel kun tilbudt 90 for min ven smiley jeg venter på forsikringen giver lyd fra sig, de tager sig god tid..

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

#37   2. sep 2019 Jeg har netop været i telefonen og talt med en anden sagsbehandler og han nævnte at de ville tage en "dybdegående undersøgelse" af hændelsen, altså med andre ord vil de strække den over en længere tid.. Vi har været kunde her i så mange år og alligevel bliver vi behandlet som svin, øv øv..

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #39   2. sep 2019 #37 Så svært er det altså ikke - og de trækker ikke sagen mere end du selv gør.

Selskabet kommer med en tilbud som du kan acceptere eller afslå. Du kan komme med et mod tilbud som selskabet så kan acceptere eller afslå.
    Hvis I stadig ikke er nået til enighed, så anmod om syn og skøn (hvis du stadig mener du har en god sag).

• #40   3. sep 2019 Der er da en næsten magen til, bare nyere også i en 320 til 120, men vi er enig om at det er udbudsprisen, og den er der da ingen der betaler... Så mon ikke den kan komme ned i 105, så skal du give 15 for at få en nyere bil...
    Jeg ville prøve ham igen, eller bede om en anden taksator... Jeg har været ude i samme problem, bare med huset og der klagede jeg, klagen kørte så i næsten 6 måneder, men fik hvad jeg gik efter... Så du skal gøre op med dig selv, vil du undvære bil i evt lang tid, eller komme videre...

Har du evt indbo forsikring hos Tryg også? Så står du i en ret god forhandlings position...

• #41   3. sep 2019 Lige en sidebemærkning, som blot er til info, da jeg ikke er klar over hverken værdi af din bil, eller størrelsen på en eventuel reparation.

Du skal være opmærksom på, at hvis prisen du tilbydes hæves, så hæves beløbet også, som din smadrede bil må repareres for, da reparationsomkostningerne er en procentsats af den værdi som bilen har.
    Du kan dermed risikere at ende med en reparation, hvis du insisterer på at den er 130.000,- værd.

Blot til info.
    Been there, done that.. smiley

I øvrigt så arbejder forsikringen en del med sådanne sager, og har rimeligt godt styr på priserne.
    Der kan forekomme fejlvurderinger, særligt på ældre og knap så normale biler, men en Mercer i den årgang er hverken sjælden eller gammel, og der findes ret mange på markedet.
    Det er muligt du kan finde modeller der koster 130.000, men der findes altså også biler der er billigere, og forsikringen tager ikke udgangspunkt i den dyreste der findes, for denne vil formodentligt aldrig blive solgt til den pris.

Hvis du syntes forsikringen er lidt optimistiske med værdisætningen, så bed dem om at købe en til dig. De har andre steder at søge end bilbasen, hvor forhandlerne ofte tror de handler med guld.

Sådan en sag her er ikke ny for forsikringen, og de ved udmærket, at hvis en forhandler har en vogn til 110.000,- stående, så kan du snildt få den til 90.000,-, hvis du kommer og smider pengene på bordet, uden at have en byttebil med.

Du kan også forhandle med forsikringen, men som med alle andre forhandlinger, så er det dig der skal bevise, at forsikringen er forkert på den.

Men husk på det første jeg skrev. Hvis din bils værdi øges, så bliver reparationsværdien også øget...

• Søren K
    Søren K Tilmeldt:
    dec 2018

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #42   3. sep 2019 Forsikringsselskaberne i DK må alt i deres grundparagraf står der at alle udbetalinger skal undgås med alle midler, de har to metoder tid og lavpris, og du er hjælpeløs. Prøv Ankenævnet det kan måske løfte din sag.

• John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 8 Emner: 1 Svar: 94
    #43   3. sep 2019 Nu skal man jo lige tænke på, at en ting er, hvad en bil er sat til salg for - noget andet er hvad den bliver solgt for. Havde en ven for 25 år siden, som skulle give sin bil i bytte ved indtræden i et firma. I bytte for en Ny Ford gav han en Alfa Romeo GTV. Han blev tilbudt næsten ingenting - de var helst fri - "Jamen I har jo sån en stående til salg" Ja, den har vi haft i 2 år!

• #44   3. sep 2019 #43
    Det kan forsikringen ikke bruge som argument
    Da min Civic blev skadet fik jeg tilbudt 15.000kr. forklarede at min var med 4x elrude rog AC samt havde kørt 110 og ikke 310.000km og den derfor var vurderet forkert. Taksator ringede tilbage 2 timer efter og sagde at han godt kunne se den ikke havde kørt ret meget og at han derfor ville tilbyde 25.000kr. For der var hvad 1 anden kostede privat (der var ingen hos forhandlere at sammenligne med)
    Så der kan være noget at hente. Sålænge man kan forsvare sine argumenter og man er realistisk. Hvis ens bil er en misvedligeholdt spand med meget slid så skal man ikke forvente at få prisen for en super fin vogn og modsat så skal man ikke tage til takke med en pris på en slidt traver hvis ens bil er (var) i god stand.
    Den taksator jeg snakkede med var sku rimelig fin og kæk, som han sagde "den kan jo ikke være meget værd med den frontskade" mens han grinede smiley

• david J
    david J Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #46   3. sep 2019 Sig du vil snakke med overtaksator om sagen, og hvis i ikke kan blive enige , så må du have en uvildig sagkyndig på som vurdere sagen uden hensynstagen til parter , det er fremgangsmåden!

• Jesper O
    Jesper O Tilmeldt:
    dec 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #47   3. sep 2019 Mit forslag er at se efter en tilsvarende i Tyskland, som f.eks. på nedenstående link. Find én, som minder mest om din, og anmod derefter SKAT om en forhånds vurdering af registrerings afgiften. Bilens prise i Tyskland plus afgiften må være den meste realistiske pris. Og, hvis du efterfølgende vil købe en af dem, så kan du måske få dig en med færre kilometer på bagen, end den totalskadede. De opgivne kilometer tal på de viste biler skal nok tages med et gram salt, og verificeres igennem deres historik hos Mercedes fabrikken, eller et korrekt udfyldt servicehæfte. God jagt !
    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&fr=2006&isSearchRequest=true&ml=:200000&ms=17200;54&sfmr=false&vc=Car

• #48   3. sep 2019 Jeg håber du har fået den takseret ved Mercedes og hvis så få dem til at sige at hvis de kan finde en magen til og stand hvad skal du så give og vis taksator det

Det går tit galt hvis man køre bilen til er andet værksted

• #49   4. sep 2019 Sjov detalje... FDM forsikring varetages af tryg forsikring.
    Har luret lidt på hvor aktive fdm vil være i tilfælde af en sag i deres eget forsikrings selskab.
    Tryg er teknisk set ikke FDM forsikring, men FDM har udliciteret deres forsikrings drift/aftaler til Tryg.
    Held og lykke med taksator, ser ud til at der er en del gode råd at gå efter.

• #50   4. sep 2019 Juan A. Jeg vil klart anbefale dig at gå gennem FDM, som andre også tidligere har skrevet. De har folk siddende med stort kendskab til markedet, og hvis de giver en anbefaling/vurdering på bilen, vil forsikringsselskabet alt andet lige følge denne for at udgå en evt. sag!!
    Jeg har selv brugt FDM med positive resultater - held og lykke med sagen smiley

• #51   5. sep 2019 Hvis han tilbyder dig dkk 90.000 for din bil, og man kan købe den engros til den pris, så må det jo være plus moms smiley

Det er jo et eller andet sted også fair nok, at det ikke skal være en god forretning at smadre sin bil.

• #52   5. sep 2019 #51 forsikringen må ikke stille en dårligere end man var. Og hvis den sælges engros er der ingen Reklamation ret de må sammenligne med priser ved normal salg. Man betaler heller ikke afgift nå man importere end bil efter hvad bilen bliver solgt privat eller engros men efter udsalgs prisen hos forhandlere

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

#54   7. sep 2019 Jeg sidder pt i lidt af en pine, for de forlanger utrolig meget informatik hver anden dag og de er sku ikke de hurtigste til at melde tilbage:/ spørgsmålet er så om det overhovedet er det værd at trække den ud i flere måneder ..

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

#56   7. sep 2019 De ringer for at få flere og flere oplysninger men giver ikke respons på noget af det jeg får sendt afsted til dem (lidt bedre formuleret smiley )

• Niels P
    Niels P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 8
    #57   7. sep 2019 Du bliver nød til at give dem alt de vil have, og så tager det den tid, det tager.

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

#58   7. sep 2019 Ja selvfølgelig ?? ingen intentioner om ikke at oplyse hvad de forlanger:)

• Allan H
    Allan H Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 3
    #59   9. sep 2019 Taksatoren får en slags provision, så jo mindre erstatning til dig, jo flere penge til ham!
    Ring/skriv til dem hver anden dag, til sidst bliver de trætte af dig og giver dig et bedre tilbud.
    Ultimativt kan du også true med forskringsnævnet, men så bør du nok også være klar til rent faktisk at gå den vej...

• #60   9. sep 2019 Taksatoren får ikke provision, da netop dette er ulovligt i Danmark.
    Netop derfor skal der anvendes en upartisk taksator, der skal opgøre skaden sammen med en kyndig reparations person.

Hvis du kan bevise at "provision" til Taksatoren rent faktisk foregår, bliver en politianmeldelse kvitteret med fængselsstraf, da dette går under paragraf for økonomisk svindel..

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#61   9. sep 2019 #58 Få nu bare syn og skøn på. Det er ingen grund til at diskutere så meget frem og tilbage med forsikringen.

Praksis er, at hvis du får medhold i syn og skønsforretningen, så betaler selskabet udgiften til syn og skøn.

#60 Hvor fremgår det at det er ulovligt? og præcis hvilken bestemmelse i straffeloven anvendes?

• #62   9. sep 2019 #61 du kan finde svar på begge spørgsmål på www.forsikringogpension.dk

Forsikring er lovpligtig og derfor også underlagt visse regler om forretningsgang.
    Normal lovgivning om økonomisk svindel omhandler bla emnet omkring sikringstjenester, hvor selskabet kan straffes for at modarbejde deres formål. Hvis man så oveni betaler en 3.part (taksator) for at modarbejde den tjeneste man forsikrer sig imod, er det helt gængs økonomisk svindel, hvilket er strafbart.
    Det vil svare til at et pensionsselskab har en person ansat, hvis arbejde er at udbetale mindre end det folk har sparet op.

Edit: Det går under økonomisk kriminalitet.

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#63   10. sep 2019 #62 kan du ikke henvise til de love du beskriver?

Det du omtaler har vel ikke noget med provision at gøre? Er det ulovligt at en taksator får løn efter hvor mange skader han besigtiger?

• #64   10. sep 2019 #63. Mit svar var med udgangspunkt i #59. Denne type provision er strafbart.
    Jeg tror i øvrigt ikke at en taksator er provisionslønnet overhovedet, da netop provision af arbejde udført i bla skadesager, kan åbne meget stor tvivl om taksators forhold som mægler mellem værksted, forsikring og bruger.
    Husk at taksator i skadesager ikke må være ansat hverken af forsikringsselskab eller værksted. Tror de fleste forsikringsselskaber idag anvender Taksatorringen.

Jeg har sådan set allerede henvist til de love jeg skriver. Du kan finde det hele på forsikring og pensions hjemmeside. Hvis du ikke kan finde det, kan du bare kontakte dem, de er meget behjælpelige.
    De dækker dog mest retningslinjer for selve branchen.

Økonomisk kriminalitet går nærmere under finanstilsynets "bekendtgørelse om God Skik for finansielle virksomheder". Der er meget læsestof, men kap.4 - §12 - stk.2 berører emnet meget godt.
    Derudover er der i bekendtgørelsen beskrevet hvordan finansielle virksomheder har pligt til at opføre sig, og hvordan man skal behandle økonomi og kunder.
    Under denne bekendtgørelse står direkte, at en virksomhed ikke må vildlede en sag, for at tjene egen økonomisk gevinst. (Kan ikke lige huske hvilken paragraf)

Kommentér på:
Totalskadet Mercedes

Annonce