{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Psyk0
Psyk0
Tilmeldt:
31. jul 2011
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 39

Hvad skal man være opmærksom på med gul pladet? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg står og kigger lidt på at købe en VW Scirocco 2.0.. Meeeen jeg har aldrig ejet en gul pladet bil før og synes det er lidt uklart når man prøver at google det.

Hvilke ekstra omkostninger er der med at eje en gul pladet bil? misundelse afgift osv? ( den skal kun køres privat )

Takker for hjælpen på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal man være opmærksom på med gul pladet?
  • #1   5. sep 2019 Omkring 6.500 kroner årligt i privatbenyttelsesafgift, som skal lægges oveni den grønne ejerafgift.

  • #2   5. sep 2019 Medmindre man sætter den halv privat halv erhverv (som alle gør) så er det ca 3250 ekstra om året

  • #4   5. sep 2019 Hvad årgang er det du kigger på ?

  • #5   5. sep 2019 #3 - Det er ikke bedrageri, men de fleste er så dumme at de ikke bemærker at deres forsikring stiger med mere end hvad de sparer i privatbenyttelsesafgift. smiley

    Forsikringsselskaber tager altid den dyreste mulighed, og er din bil delvist erhvervs registreret, så skal den erhvervs forsikres.


  • #7   6. sep 2019 Den største udgift er nok at det er en VW. ; )

  • #8   6. sep 2019 #6 - Kravet til delvis erhvervs registrering er EN køretur i forbindelse med dit arbejde - og der er ingen grænse for antal km.

    Jeg har svært ved at se hvordan du kan dømme alle folk der kører delvis erhvervsregistreret, uden at kende hver eneste af dem personligt.
    Er det i en af de der "tyv tror hver mand stjæler" situationer, så det i virkeligheden er dig selv som med sikkerhed snyder? Jeg ved hvad jeg tror. smiley


  • Henrik H
    Henrik H Online Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 529
    #9   6. sep 2019 Så hvis jeg henter rundstykker hver anden fredag, kan jeg så have den til halv erhverv?
    Eller er det kun hvis mester betaler regningen?


  • #10   6. sep 2019 #9 - Er en af dine specifikke arbejdsopgaver at hente rundstykker?

    I så fald - så skal du slå op på nettet om det er nok til at delvist firma registrere den.

    Men endnu vigtigere er det at du undersøger hvor meget din forsikring stiger, når bilen pludselig er til erhverv i forsikringsselskabets øjne.


  • #11   6. sep 2019 altså jeg giver lige omkring 9500 om året i vægtafgift og misundelsesafgift smiley og så forsikring smiley den er dyr for unge menesker smiley min er en 2.0tdi og har ikke haft noget døje overhovedet smiley

  • #13   6. sep 2019 Nøøøøøj hvor er du dyyygtiiig. smiley

    To af os to kender godt reglerne, men i praksis vil du aldrig blive stillet til ansvar overfor dem... Der er ikke tid, og det er for få penge det drejer sig om.


Kommentér på:
Hvad skal man være opmærksom på med gul pladet?

Annonce