{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Chip efter andre dyser og svinghjul ??? {{forumTopicSubject}}

Hej bg

er der nogen der ved om en bil evt skal køres ind/chippes igen når man har skiftet dyser og fået lettet svinghjul på
bilen er en 206 GTI og har over 170 hk så den er ikke standdard med 136 hk

efter jeg sat dyser i fra RC begynder den og sætte ud ved fuld gas en gang i mellem og går lidt dårlig i tomgang
så tænker måske da får for lidt benzin nu ??

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chip efter andre dyser og svinghjul ???
  • #1   6. sep 2019 Ja

  • #2   6. sep 2019 dyser ja
    det har indflydelse på forbrænding

    svinghjul nej,
    da det ikke rigtig har indflydelse på selve forbrænding.


  • #3   6. sep 2019 men så burde den vel få for lidt benzin eller hvad hvis den fik for meget vil den vel ikke sætte ud ?
    hvis den er kørt ind med 160 hk og har 170 nu eller lidt mere og de standard dyser kun kan tage 170 hk ca og jeg så sætter andre dyser i der giver mere så mangler den vel det sidste benzin og sprøjte ind når den får fuld gas og sådan fordi den ikke er blevet skruget mere op i benzin

    kan det måske passe ?


  • #5   6. sep 2019 Claus
    Ja det har jeg bilen er en 206 gti og så er de skiftet ud med 206 Rc dyser den ydre 180 standard så de dyser må jo være større

    Det skriver folk osse rundt omkring ts4 eller Rc dyser er større


  • #6   6. sep 2019 Man kan ikke bare skifte dyser uden indkøring. Ville sætte de org i til du får den kørt ind med de nye ellers ødelægger du din katalysator.

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #7   6. sep 2019 Man kunne vel godt mistænke benzin pumpen for ikke at kunne følge med.

  • #8   6. sep 2019 har også skiftet dem om igen indtil jeg får den kørt ind igen men er det sikkert det bare er for lidt benzin ? eller hvordan ved man det er benzin pumpen der ikke kan følge med ?


  • #9   6. sep 2019 efter hvad jeg kan se selv hvis man slår bilen op og går ind på en benzin pumpe til sådan en bil så passer den både på 206 rc (180) og på 206 gti med standard 136 så det er vel samme pumpe de kører med begge to hvis jeg ellers ser rigtig

  • #10   6. sep 2019 de 2 motor kan sagtens køre med samme dyse.
    hvis åbnings tiden evt er længer og Højer tryk på den store model.

    men du bør få lavet så du kan se benzin trykket når du køre. for og se om der er tryk nok

    men tryk nok er ikke lig med mængde nok.
    man har brug få korrekt tryk med også mængde nok til dyserne


  • #11   6. sep 2019 Okay hvad skal man så gøre hvis du siger det er det samme hvorfor skifter folk så den gang de siger det giver mere smiley

  • #12   7. sep 2019 man skal se på hvilket tryk systemmet køre med.
    og mængden pumpen giver.

    samt hvor meget dyserne giver.

    men folk har det med og skifte ting og sige nøj vi kan mærke forskel.
    men uden der er en forskel.

    eks køre man med 2.5 bar på et sæt dyser, og de giver den mængde benzin motoren skal have.

    så sætter du større dyser i, men de skal eks have Højer tryk, og forstøver ordenligt.
    men. man ikke hæver trykket, så forstøver de måske ikke ordentligt. og benzinen danne dråber i stedet for støv.
    så køre motoren dårligere med større dyser.

    når ændre på tingene, skal man søger for at spiller sammen, for optimal forbrænding.
    ellers hjælper det ikke noget


Kommentér på:
Chip efter andre dyser og svinghjul ???

Annonce