{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Lasse J
Lasse J
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 17

Billig forsikring - Toyota Corolla 1,3 {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg skal have forsikret min Toyota Corolla, 1,3xli, 3d, 1991 (jeg er 18 år) hurtigst og billigst muligt.
- Det skal bare være ansvarsforsikring.

Jeg har søgt på forummet her på bilgalleri, men syntes ikke rigtig at jeg kunne finde noget ud over "Respekt for fart" kurset, som ser ud til at have lange ventelister..
- Jeg bor i Vestjylland og har været ved min lokale GF forsikring, men der kunne det ikke lade sig gøre, idet jeg er 18 år og ingen af mine forældre har forsikring hos dem. Jeg skulle komme tilbage om 1 år..
- Jeg har læst en del om Thisted Forsikring, men det er vidst kun en fordel hvis man har en bil med stor motor, jeg skulle ihvertfald give knap 10.000 kr for at få forsikret min Corolla..

Jeg har undersøgt priser ved flere af de store forsikringsselskaber Codan, Tryg, Topdanmark, Alka og Fair forsikring (mangler at ringe til 'trekroner' og Alm. Brand). Jeg har beregnet prisen på deres hjemmesider, ved ikke om det gør en forskel i forhold til at ringe?

Det billigste jeg kunne finde var hos Fair.
Her var den helårlige præmie på ca. 8.600 kr, ved en selvrisiko på ca. 4000 kr.
Kan det gøre billigere - og hvis ja, hvor?
(For jeg synes egentlig det er dyrt , selvom jeg godt ved at jeg er 18, fylder 19 i februar, men det er måske bare mig?!)

Håber Í vil/kan hjælpe mig smiley
Mvh.
Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billig forsikring - Toyota Corolla 1,3
  • #1   27. jan 2007 no such thing as a cheap insurance...

• #2   27. jan 2007 Jeg havde også min corolla forsikret hos fair forsikring, og det gav jeg 7800 kr. for da jeg var 20 år - som nybillist (kørt på farmands navn)
    - men ellers ring til det selskab hvor dine forældre evt. har bilforsikring, så plejer man at få 8-10% rabat... og betal een gang årligt så sparer du også 500 kr. om året hos fair!!!

• #3   27. jan 2007 du snakker med dine forældres selskab... og så for man tit rabat...

jeg kunne få en corolla 1,3 95'er ved GF for 7800kr om året fordi mine forældre har samlet alt deres hos dem!

Bare husk at sige det til dem hvis du ringer til dine forældres selskab!

• #4   27. jan 2007 sevlresiko på en ren ansvar?? der har da ikke været nogen selv risiko på nogen af de biler jeg kun har haft ansvar på...

• #5   27. jan 2007 tjah.. jeg kunne ikke få forsikret min første bil ved GF da jeg ikke havde haft indbo's forsikring i mindst 1 år hos dem eller et andet firma inden.. så jeg blev nødt til at vælge tryg da de var ligeglade .. men det kostede også 10500 kr årligt i ansvar.. da jeg købte min nye bil spurgte forhandler hvor jeg havde nuværende forsikring og det havde jeg jo ved tryg... så fik jeg en regning på 12.000 kr fra tryg på ansvar på min nye corolla sedan.. så ringede jeg til gf og fik en forsikring til 3840

• #6   27. jan 2007 Jeg har min nye bil forsikret ved tryg til 12000 med ansvag + kasko + glasforsikring.. men jeg skal ikke give noget i selvrisiko hvis at jeg køre i en grøft eller smadre min bil..

• Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    aug 2006

#7   28. jan 2007 Mine forældre har lærerstandens brandforsikring, så der kan jeg ikke få forsikring (ellers en god idé smiley

Ricki S - Aros var for dyr, ellers tak for bidraget..

Bjørn A: det var hvad jeg kunne forstå af deres hjemmeside, men kan selvfølgelig prøve at ringe derind..

Marck b L: har du nogen forbindelser, er du >20 år, eller
    hvordan kan det være at du 'kun' giver 8200 kr?

• Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    aug 2006

#8   29. jan 2007 Jeg har bestilt forsikring nu..
    Det blev Fair med en årlig præmie på ca. 9.700,- (tallet fra hjemmesiden passede ikke helt) og så fik jeg noget persondækning + tandforsikring med i prisen ..

Tak for jeres besvarelser..

Kommentér på:
Billig forsikring - Toyota Corolla 1,3

Annonce