{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.701 visninger | Oprettet:

VW T3 erfaringer/holdbarhed/motor {{forumTopicSubject}}

Hey..

Jeg har brug for lidt erfaringer med T3 fra slut 80'erne.

Deres 2,1 motor, er det noget der "virker", eller har de mange sygdomme udover det er noget gammelt lort og rep må forventes smiley

Jeg sad og kiggede lidt men de ligger jo på 100.000+ efterhånden hvis den skal være med sæder bagtil smiley

Jeg forventer jo ikke en ny bil, men hvad er de kendt for af fejl?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW T3 erfaringer/holdbarhed/motor
  • #1   16. sep 2019 rust det skal du gå dem godt igennem for. og tjek divs bøsninger er udskiftet da de jo er gamle nu.og ang motor er de passet så er der nu ikke de store problemer med dem. vi Har selv en t3 bare med en 2.0 cu luft kølet motor I.Bare en autocamper fra knap 80 af. Og den har jeg så lavet lidt rust i ved samlinger og bunden ved rulle døren og ved skinnen. Plus udskiftet ruller ved døren også har så også renoveret/lavet motoren. Da den hade skudt en toppakning og alle luft riller i cylindre var fyldt med jord,så alt blev renset og gået igennem. mangler kun at få malet begge døre og rul dør nu.og udskiftet alle bøsninger ved gear stangen/akslen, Så er den på vejen igen.

  • #2   16. sep 2019 Rust er lavet... eller nu skal jeg jo se den først, men bare så udover hele tjekskemaet lige ved om der er noget specielt.

    Den har aut. gear, og tænker det minder om det jeg havde i min gamle golf 2 smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.865
    #3   16. sep 2019 Rust er igen største svaghed, som på så mange andre biler. Mekanikken er gennemprøvet og super stabil hvis det holdes ved lige. Men de er blevet alt for dyre efter min mening, de kører da godt, men ikke 100 tusind kr godt. Jeg vil mene man skal være ret bidt af en gammel vw for at investere i sådan en. Jeg ville holde mig fra automatgear i sådan en, det er bare for sløvt og træls at køre med.

  • #4   16. sep 2019 Synes også prisen er høj... Har dog en anden bil han vil bytte med. Så derfor jeg overvejede det. Bruger kun bil hver 2. uge til at at køre unger i skole, ellers cykler jeg. Har en anden bil også så vil ikke være eneste køretøj.

    Men at gå fra en Smart 454 Brabus til den ved jeg ikke lige om er SMART smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.865
    #5   16. sep 2019 Det er ihvertfald en helt anden oplevelse bag rattet smiley Men de kan være ret sjove i en rundkørsel når det regner smiley

  • #7   16. sep 2019 Ja den har servo... Har haft en bil uden servo, orker det ikke igen smiley

    Sikkerheden er nok det samme som i en Golf 2 = 0


  • #8   16. sep 2019 hvis der er repareret rust så tjek om det er lavet pænt/iorden, har set nogle af de T2/T3 som bare lige er lavet så de kunne synes.. men syd for os bliver de bare mere værd hvis de er i rimelig stand..

    men prøv for sjov at google Porsche B32.. smiley



  • #9   16. sep 2019 Nej, der er absolut ikke meget sikkerhed i en T3 som retteligt er en Type 2 i 3.udgave.

    Airbags var end ikke på tegnebrættet sa de første luftkølede versioner forlod samlebåndet. Det forenklede også brugen af varmeapparat, men med risiko for både forkølelser og ondt i halsen.
    Senere blev boksermotoren vandkølet og decideret i stand til at levere varmt vand, men rør og slanger er laaange p.gr.a. hækmotoren og varmeapparatets placering.

    Om motoren er 1,9 eller 2,1 liter er ikke det afgørende. Man kan stadig købe cylinderkits og pakninger m.v. til en komplet renovering, hvis man har mod og værktøj til det.
    En T3 SKAL man selv kunne reparere på. Ellers bliver det ALT for dyrt i længden.
    Men prøv at besøge "T3nettet.dk" på facebook.
    De ved en hel del om reservedele, pasning og reparation, ikke mindst.


  • #10   17. sep 2019 Tak for svarene.

    Tror egentlig også det prisen jeg synes der er skudt lidt i vejret på dem. - har altid overvejet dem og nu bød muligheden sig.

    Skal ikke køre Europa tyndt men den skal selvf bruges, gider ikke have en bil der står uden brug smiley


  • #11   17. sep 2019 http://www.vwsyncro.eu/p/blog-page_18.html?m=1
    kik her ang sikkerhed..

    men hvilken model er det du har fundet ?


  • #12   17. sep 2019 Det er en 2.1 Carat fra 1988 med aut gear. Kørt 250. Lavet rust og diverse andre mekaniske ting. Ny service osv.

    Nysynet, nye dæk. Står original dog med anden radio. Lakken er ikke den pæneste.

    Eneste er den har lidt mellemgas mellem 1-2, elbagrude virker ikke, ellers virker det hele.


  • #13   17. sep 2019 Er lidt grøn på priserne, der ikke alverden og sammenligne med synes jeg.

  • #14   18. sep 2019 nej de er lidt tossede... det er pga at der er nogle stykker der opkøber dem.. for at eksportere dem der, der det værd og dem de ikke kan sælge bliver hugget op.

    jeg har lige købt en caravelle fra 90 med en 1.9dg og 5 trin manual.. den kostede 45 og ja der er da rust i den men ellers kører den fint nok.. og undervognen ser okay ud..

    en carat derimod er jo også mere sjælden, samt aut gear er også sjældent.. så derfor er priserne nok højere.

    hvis du har brug for råd så kik på t3nettet.dk eller deres facebook-side der er mange der er kloge på de biler smiley mere end dem på bg..


    profilbillede
  • #15   18. sep 2019 Tak for svaret.

    Ja det ligner de ligger næsten på 100.000 eller mere. Medmindre det et kæmpe projekt

    Og er nok bare priserne?


  • #16   18. sep 2019 delene til dem er faktisk billige nok.. og det er endda for de dele af bedre kvalitet.. et komplet bøsnings kit til for og bagaksel kan nemt findes for 5-600 kr og det er i den dyre ende.. med mindre man absolut skal have powerflex.. smiley



  • #17   18. sep 2019 Så hvad tænker du de værd?

    Måske svært ud fra det jeg har skrevet at sige, men et forsigtig bud


  • #18   18. sep 2019 T3 kan du ikke sige noget generelt om mht. priser.
    Ejeren sætter en pris på grisen. 45 kilo for en rådden gulplade er ikke ualmindeligt længere.
    Det er et samspil mellem ejer og køber, hvad de kan blive enige om.
    Men man skal holde sig for øje, at ikke alle stumper kan fremskaffes her og nu.
    Mange kan, men nogle ting må man søge mellem de brugte.



  • #19   18. sep 2019 I tyskland ligger den på 8000€ med manual gear har fundet en magen til.

    Så der selv afgift men den tænker jeg ikke er alverden..


Kommentér på:
VW T3 erfaringer/holdbarhed/motor

Annonce