{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.595 visninger | Oprettet:

Evt ny bil, men men men {{forumTopicSubject}}

Jeg har overvejet og købe en ny bil (benzin)

Kigger så på de forskellige sider og ender så på facebook, annonce, finder så en lækker BMW, E46 stationcar

Fra 2002 ingen rust, eller kun lidt, af de billeder jeg har sendt, også KUN 160.000, røver køb tænker jeg til 52.400

Men snakker så med ejeren, at den er import fra Tyskland. Altså den er synet i dk ved 154.000 men ingen papir før det,

Jeg tænker så lidt, det kan da ikke passe den har kørt så lidt, ville så søge her på forummet omkring om man kunne tjekke Stel nummer ang. Syn osv . Netop på grund af manglede papir fra før import

Så bliver jeg lidt mistænkt som, ejer er sku fin og rar men man kan jo blive snydt

Hvor stor er chancen for kilometer fusk

Kan man tjekke det på nogle måde ? Igennem obd stik ?

Eller skal man bare satse

Fordi bilen inde i og uden på ser kniv skarp ud, den er pæn og velholdt, lyder så sund og går fint i motor og gear kasse

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Evt ny bil, men men men
  • #1   26. sep 2019 Er der ingen service hæfte med stempler som underbygger km tallet??

    Hvis der absolut ingen papirer er på bilen og udført service, så vil jeg ikke betale ekstra for en bil med "lavt" km tal.

    Ved gennemgang af bilen kan man oftest få en ide om standen afspejler km tallet, er sæderne i orden, er rattet i orden og andre ting som indikerer en bil med flere km på klokken end oplyst

    Også gennemgå den grundigt for rust, hvis det først er begyndt så er det jo oftest mere omfattende end man regner med

    Prisen på bilen synes jeg lyder som prisen på en bil i meget god stand, og med fuld dokumentation for km tal med en servicebog. Er der først begyndende rust og ingen servicebog/dokumentation så er bilen nok nærmest kun det halve værd


  • #2   26. sep 2019 Altså den har godt nok fået ny læder cabine, men som du siger alt andet er pænt og flot, af den er 18 år gammel synes jeg absolut ikke den ser ud til og være, heller ej under bilen,

    Har kigget bag gummi listerne, alle de steder man kan fjerne og tjekke for rust, kan simpelhen ikke finde noget,

    Men nej der er intet fra Tyskland, heller ikke service hæfte

    https://www.facebook.com/marketplace/item/956867644705590/

    Evt. Link til at se den


  • #3   26. sep 2019 Self virker det nok ikke med linket.

  • #4   26. sep 2019 Altså når jeg sidder og kigger billederne, og da jeg var ude og se den, så ligner den ikke en der har gået så langt,

    Synes bare det lyder for godt til og være sandt


  • #5   26. sep 2019 Hvis det er den 320i e46 170hk model, så er der en ting der undrer mig. Linket virker ikke, men fandt en sådan til 52.400 kr

    Hvornår er den importeret ifølge ejer??

    For der er ifølge tjek bil opkrævet grøn ejerafgift i 2016, så der må være et syn før det i 2018 ved 154.000 km der kan underbygge km tallet


  • #6   26. sep 2019 Jamen det er den med nye forlygter, så det er nok den, jamen det er da mærkeligt man ikke kan se mere før ja.


    Måske man kan tjekke via stel nummeret ?

    Kan ikke huske hvornår den er importeret, men jeg må høre ham ad


  • #7   26. sep 2019 Kan se den er blevet synet den 15/8-16 men kan ikke se km, på skat hjemme side , det er godt nok mærkeligt

  • #8   26. sep 2019 Kan se i 2016, på trakfikstyrelsen, er den synes med 130.000

  • #9   26. sep 2019 Jeg undrer mig over, at man smider 30.000 kr i en bil der har den værdi.
    Jeg ved selvfølgelig ikke over hvor lang tid. Men stadig.... et tegn på bilen KAN være slidt.


  • #10   26. sep 2019 Hvad jeg kan se på skat hjemmeside ved og søge på nummerplade BV93767,
    er den synet første gang i DK 16-08-2016, og den har haft 2 ejer siden.
    Første registrerings­dato: 26-04-2002 må være fra det pågældende land den kommer fra.


  • #12   26. sep 2019 Helt rigtig MR., altså jeg vil bare ikke fortryde mit køb, men synes den står flot, og kan ikke finde noget rust af, betydning,


    Ja så jeg godt sbb., men for fanden hvor vil jeg være træt af og købe den også bryder lortet sammen


  • #13   26. sep 2019 Martin, altså jeg fik af vide at ham der har den nu er nr. 2 ejer i Danmark

    Og ham der havde den i Tyskland ikke havde så langt til arbejde. Derfor det lave km tal


  • #14   26. sep 2019 Har også kigget på den og den ser virkelig flot ud..

    Har faktisk overhovedet ikke tjekket priser på modellen, hvad plejer de at ligge på eller i snit nu ca.?


  • #15   26. sep 2019 Kan man ikke tjekke via obd stik om manipulation ? Så en tysker der gjorde det på en z4 ?

    Eller roder de så dybt i det hele at det er svært at opdage.


    50, ja den er sku flot , er virkelig faldet pladask for den. smiley


  • #16   26. sep 2019 Der er en måde at lave et cluster control. Hvor den fortæller DCU km stand. Bygge koder osv. Ved ikke hvordan men min ven slog en e39'er op jeg kiggede på og speedometer sagde det var fra en fabrik og stel nummer sagde den var fra en anden. ECU sagde den havde kørt 130.000km mere. Kabinen, anlægget, og meget Ander var ogaå eftermonteret. Da han gik gik igang med at analysere alle koderne og slog den op på en Build sheet side. Så kan man på en e39 kan du nok også på en e46

  • #17   26. sep 2019 Ja, det er bare træls man ikke stoler på hva folk siger, men igen så skal man bare se den an også købe den.

  • #18   26. sep 2019 Altså ligegyldigt om den har gået 160.000 eller 560.000 km så er der jo en risiko for bilen bryder sammen

    Jeg undrer mig bare over hvis man har importeret en med lavt km tal, fordi man forventer den så ved salg kan indbringe mere ikke har købt en med fuld servicebog

    Hvis du synes bilen er i orden, prisen afspejler standen, og du ikke støder på noget ved tjeck af bilen så køb den

    Men regn med at alle de spørgsmål du står med før køb, dem får du helt sikkert også hvis du en dag sælger bilen


  • #19   26. sep 2019 Ja helt rigtig,

    Hvis man så sige okay, den har gået 260.000 eller 360.000 så står den stadig flot,

    Vil måske hente carly BMW, og tjekke gennem obd stikket, så om man kunne være heldig og se om den er fusket med,

    Men synes det står flot, den lyder rigtig godt, men jeg må over og se den igen, simplhen lige tjekke den igennem igen, og have en ven med




  • #20   26. sep 2019 Bare til sammenligning, så får du en bil som denne til 20.000 kr mindre

    https://www.dba.dk/bmw-325i-25-touring-benzin/id-1059591836/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_share_listing

    Den er godt nok med manuel gear og stofsæder og ja lidt flere km på klokken. Men der er flere benzin e46 touring i den prisklasse

    Hvis du køber bilen for at køre til den skal skrottes er det sikkert et fint køb hvis det er sådan en du vil have. Men i gensalg kan den altså blive svær, alle dine bekymringer har næste køber også og de bliver ikke mindre med tiden


  • #21   26. sep 2019 Men René tror måske det er muligt at den kun har gået så lidt

    Har lige fundet en anden e46, 2003 der kun har gået 172.000 smiley


  • #22   26. sep 2019 52000 for en 17 år gammel BMW 320i som har fået skåret i forskærme, monteret brian bagpotter osv.. Ellers tak - simpelt.

  • #23   26. sep 2019 Hvis den har fået lavet service på aut BMW værksted Tyskland ,kan den måske tjekkes via stel nr hos BMW i dk.Det har jeg gjort med en VW .

  • #24   27. sep 2019 Tænker hvis du er så meget i tvivl, så lyt til mavefornemmelsen... Tror lidt du er blevet draget af den. Jeg ville ikke gøre det hvis jeg var dig.

  • #25   27. sep 2019 Linket virker da fint?
    Hvis det ikke var midt på Sjælland, ville jeg da gerne have kørt forbi og set på den også.

    Prisen lyder da ikke helt forkert. Men få den evt. på et FDM eller andet værksted, og så brug de kroner, for ikke evt. at ende op med 15.000 i værkstedsregninger?


  • #26   27. sep 2019 Få lavet en kompressionstest, hvis den er god, er det jo ligemeget hvad den har kørt

  • #27   27. sep 2019 #26: Ja skide da være med undervogn og alt det andet.. Så længe motoren er fin, så er resten ligegyldigt..:D

  • #28   27. sep 2019 Alt det andet kan man se med øjnene, du kan jo ikke se hvordan hjertet har det, derfor et hjerte diagram, fint ikk smiley

  • #29   27. sep 2019 du har ikke en gang købt den endnu , men du tvivler allerede .. find en anden

Kommentér på:
Evt ny bil, men men men

Annonce