{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Sommer og vinterbil
  • #1   1. okt 2019 Det kommer da helt an på hvad du kan spare i vægtafgift/forsikring.
    Eks. så har jeg en veteranbil som sommerbil - den står med plader hele året.


  • #2   1. okt 2019 Hold øje med om du risikerer at stige i premie. Har prøvet på min mc at den var vinterafmeldt, 5 mdr senere var premien 800kr dyrere, da de så det som ny tegning, og der var kommer nye reguleringer osv osv.

  • #3   1. okt 2019 "5 mdr senere var premien 800kr dyrere, da de så det som ny tegning, og der var kommer nye reguleringer osv osv."

    Så er man bare ved det helt forkerte selskab hvis man bliver behandlet sådan..


  • #4   1. okt 2019 Jeg mener: Med mindre du har ønskeplader så kan du ikke bare flytte pladerne over. Hvis du vil undgå vægtafgift så skal pladerne afmeldes og derefter skal du betale for et sæt nye plader + indreg hver evig eneste gang.

  • #5   2. okt 2019 man skal gøre op med sig selv om man gider bøvlet med og hente og aflevere pladerne hver år.
    samt beregne hvad udgiften til at have sommer bilen stående med plader og forsikring.
    kontra udgiften til at købe og aflevere plader, som også koster fra 60kr.

    hvad er billigst og er nemmest.
    kender flere der beholder pladerne, da de kan få stilstands forsikring i vinter perioden.
    så der er flere ting for og i mod begge dele


  • #6   2. okt 2019 Personligt så tager jeg pladerne af.

    Aristo'en koster 4650,- halvårlig i afgift. så det vil jeg gerne spare.
    Så står den på stilstandforsikring i det halve år der ikke er plader på. til 1/4 af prisen. som forsikringen lyder på.

    Så har vi en Aygo som koster 660 årligt. som bliver brugt til hverdags bil.

    Sådan synes jeg det er smartest i forhold til økonomien i det. og herregud for at hente et par nye plader nede ved synsmanden. det tager 10 min.


  • #7   2. okt 2019 Uanset hvad du vælger, så må du IKKE afmelde forsikringen!!! Der skal du gøre som mange andre også nævner her, nemlig vælge et selskab der tillader stilstands forsikring. Jeg gør det samme på min Corvette. Afmelder du forsikringen helt i vinterhalvåret, er der INTET der dækker din bil hvis det brænder, den bliver stjålet, noget falder ned på den osv. Mht. til plader, har jeg dem hele året. Besparelsen på at aflevere dem, synes jeg ikke er bøvlet værd. Du skal jo betale for nye plader hvert forår, og det æder en god del af besparelsen på at aflevere dem i første omgang smiley

  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 36
    #8   2. okt 2019 Jeg melder også min s4 fra. Den koster 5100 halvårligt i ejerafgift. Forsikringen ændres også til stilstand. Så hvorfor ikke bukke sig ned efter de ekstra tusinde kroner man kan spare ved og gøre det ?

  • #9   2. okt 2019 Tak for svar allesammen:)

Kommentér på:
Sommer og vinterbil

Annonce