{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  førebevis af større bil vogn
  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #1   2. okt 2019 https://www.varebilskrav.dk/

  • #2   2. okt 2019 tak

  • #3   2. okt 2019 start på dekra og tag lastbil kørekort på 6 uger, det må kunne dække den kategori

  • #4   2. okt 2019 ja det er så kun hvis man kører med fremmede varer, dvs arbejder man som håndværker skal man ikke have det kørekort, det er jo mest henvendt til fragtchauffører

  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #5   2. okt 2019 tigger jo hvis du som håndværker henter varer som du ikke selv skal bruge, men en kollega skal
    citat fra siden
    Chauffører, som udelukkende kører firmakørsel, er undtaget fra kravet om uddannelse.

    Chaufføren må altså ikke transportere udstyr eller materialer til andre arbejdsopgaver end dem, chaufføren selv deltager i. Chaufføren må heller ikke hente eller bringe materialer, da det er en ren transportopgave og dermed kræver uddannelse


  • #6   2. okt 2019 Jeg arbejder i en flyttefirma, hvor jeg skal fragte personlige ting fra en hustand til et andet hustand. Så skal jeg vel tag det kursus ik ?

  • #7   3. okt 2019 endnu et bevis på at politiker i DK
    altid gøre ting mere besværligt end de burde være


  • #8   3. okt 2019 #6

    Som jeg læser det skal du have et varebilschaufføruddannelsesbevis.

    Da flytte gods må gå ind under dette.



    Godskørsel for fremmed regning i varebil
    Godskørsel for fremmed regning er transport af gods mod betaling, hvor godset ikke tilhører eller er knyttet til den registrerede bruger af køretøjet. Fra den 1. juli 2019 er der nye tilladelses- og uddannelseskrav til vognmænd og chauffører, som udfører godskørsel for fremmed regning i varebil.




  • #9   3. okt 2019 #6 da jeg tog det var der også en del flyttemænd på holdet så tænker at du også skal have det smiley

  • #10   3. okt 2019 Ja der har ikke ramt helt rigtigt dette nye tiltag.
    Alle de der ligger og kører Mover i personbiler for virksomheder er gået fri men os andre selvstændige der kører i varebil for samme virksomhed skal have vognmandstilladelse samt varebilschaufføruddannelsesbevis ..... Godt den nye lov rammer alle lige smiley


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #12   3. okt 2019 3
    Dekra er et lorte sted at tage køre kort Amu er så meget bedre tog forvogn på dekra og hænger på amu og der er en verden til forskel


  • #13   3. okt 2019 #11
    Jeg har fået af vide at man ikke lige var opmærksom på den del af branchen, men at der i 2020 / 2021 skulle komme noget opdatering til reglerne så man også får dem med i personbiler


  • #14   4. okt 2019 Hvis man ikke har kørekort til det vogntog man fører = 8000,- I BØDE SOM MINIMUM. ..

  • #15   4. okt 2019 Nu er det ikke vogntog det drejer sig om i denne tråd, men varebiler smiley

    Det er nye regler for ham der levere dine internet pakker


  • #16   4. okt 2019 Vogntog er ALT kørende. Lille bil til kæmpe lastvogn


  • #17   4. okt 2019 Det har jo intet med tråden at gøre.....

    Trådstarter skriver førerbevis... men det er ikke det, tråden drejer sig om , men om det nye varebilschaufføruddannelsesbevis... damm det er et langt ord smiley


  • #18   4. okt 2019 Hvis man mangler et kort, af den ene art eller anden, falder politiet hammer HÅRDT.. De ændre loven hele tiden . Ikke engang kørelærerne kan svare på spørgsmålet, men vi må se i lovteksten (færdeselsloven). Den kan findes på nettet...

  • #19   4. okt 2019 Jens læs nu tråden...
    Du har helt sikkert ret, men det er ikke det tråden handler om

    Det er et nyt uddannelsesbevis det ikke har noget med kørekortet at gøre


  • #20   5. okt 2019 Os der kører lastbil har jo været omfattet af det krav hele tiden. Er jo kun fair nok at det også kommer til at gælde varebilerne. Så venter vi andre bare på at der også kommer krav om tachograf så vi kan konkurrere på lige vilkår smiley

    #12
    Rene, jeg tog så både forvogn og hænger ved Dekra over 2 omgang og har absolut INTET ondt at sige om dem. Du kan jo have været uheldig.


  • #22   6. okt 2019 haha wut? selv pizzabude skal have det??

    Sgu endnu bare et bevis på de intet fornuftigt har at give sig til inde på borgen.


  • #23   6. okt 2019 Online: Det kan jeg så ikke nikke genkendede til. Har taget flere kurser i både AMU og Dekra regi og kan sige at jeg ikke kan mærke forskel på undervisningen eller noget i den stil.

    #22
    Nej ikke pizzabude, kun hvis at man som stykgods chauffør i lille bil fragter INDIVIDUELLE forsendelser på over 11 kilo pr stk. Det er fandme nogle pizzaer du spiser hvis din pizza vejer 11 kilo.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #24   7. okt 2019 20
    u heldig ja
    da jeg kom sad der 44 mand i et lokale hvor udsugningen ikke virkede
    sikke en herlig duft og skønt indeklima
    når der er så mange i lokalet må de ikke bruge net under visning det gjorde de
    bilerne var så presset at vi skulle bruge aftener og weekender på at køre
    kantinen var der kun et automat i
    da jeg påpegede at der måske var presset for mange ind fik jeg at vide det var for vi ikke skulle vente hmm måske det mere var at det var en guld gruppe for dem med så stort et hold
    ydermer er dekra et udenlansk firma der er en rigtig stor spiller på kørekort markedet og syns markedet i EU altså en af de multi nationale det syns jeg ikke vi skal støtte de fleste der går på disse skoler er støtte via stat kommunen eller ligende det vil sige at vi flytter penge fra staten til udlandet endnu et argument for at vælge Amu
    nå til Amu
    da jeg kom på Vogntogs delen var der 12 mand på heldet sad i et dejligt lokale hvor alt virkede perfekt alt kørsel undtagen aften foregik i undervisnings tiden i kantinen var der smørrebrød og lune retter alt i alt kan de 2 steder ikke sammen lignes


  • #25   7. okt 2019 #23
    Det er da endnu mere gak gak så.

    En Tømre kan smide 1500kg forskallings bræder bagpå hans bil.

    Mens en Murer ikke kan kører rundt med en murbrok på 15kg....

    Dem der sidder og laver de regler der, trænger sgu til at komme lidt ud i samfundet.


  • #26   7. okt 2019 #25
    Jaa, synes det er lidt rodet hvornår man skal have det bevis eller ej, men umiddelbart rammer det snarere flyttemænd end håndværkere

    “Chauffører, som udelukkende kører firmakørsel, er undtaget fra kravet om uddannelse.”

    Eksempler på firmakørsel er:

    Når en tømrer, murer, elektriker o.lign. transporterer materiale, som skal bruges i virksomheden
    Når restauranter, caféer, catering, pizzeriaer o.lign. laver mad og udbringer den
    Når butikker, der sælger varer, selv står for transporten
    Når fabrikker transporterer gods ud til kunderne, der er produceret på fabrikken
    Når entreprenører transporterer materialer til brug for arbejdets udførelse, som indgår i en samlet entreprise, som en entreprenør selv har påtaget sig. Det kan for eksempel være grus eller sand til et vejbyggeri


  • #27   7. okt 2019 Havde da vist lige overset denne del i farten smiley

    "“Chauffører, som udelukkende kører firmakørsel, er undtaget fra kravet om uddannelse.”"


  • #28   7. okt 2019 #24 Mit ADR hold ved AMU var normeret til 42 mand PÅ ET HOLD. Så det er ikke kun Dekra der propper holdene hvis at de kan ;).

    Og i det tilfælde du ikke vidste det, så er Dekra rent faktisk tysk :). Og købte det danske TUI for at komme ind på det danske marked. Men vi bliver ikke enige om AMU kontra Dekra så lad og lukke den her.


Kommentér på:
førebevis af større bil vogn

Annonce