{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.627 visninger | Oprettet:

Mine nye bremser piver? {{forumTopicSubject}}

Jeg kører peugeot 208, og har fået skiftet både bremseklodser og skiver 2 gange indenfor 3 måneder da de konstant piver, når jeg bremser.

Jeg har gjort mekaniker opmærksom på dette, han siger det skal køres til, og det ikke er farligt. Men jeg kører omkring 90km dagligt, så den burde være kørt det. Kan det virkelig passe at man ikke kan gøre noget, og de bare skal pive?
Mekanikeren sagde at jeg nok bare burde være glad for de er blevet skiftet 2 gange.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine nye bremser piver?
  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #1   6. okt 2019 billig skiver og klodser kan sagtens sige lyde.

    vi har sjældent problemer på arbejde, og købe bremser gennem ftz.
    og det er sjældent vi oplever problemer med dem.

    så hvilket mærke er monteret


  • #2   6. okt 2019 Det er et forbandet godt spørgsmål, jeg har ikke så meget styr på det, men jeg ringer og hører mekanikeren imorgen.

  • #3   6. okt 2019 Hvis man bremser som en Betty så kan de typisk også hyle noget - hammer nu lige den pedal engang i mellem så skulle det stoppe

  • #4   6. okt 2019 Kan også være din mekaniker har været for flink med kobberfedtet, så kan de også begynde at pive når de bliver brugt ..

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #5   6. okt 2019 4# Hvordan kan bremser begynde at pive fordi de er smurt godt med kobberfedt?
    Mine bremser bliver altid smurt med rigelig kobberfedt og den eneste bivirkning er at bremseklodser aldrig sidder fast i bremseåg.


  • #6   6. okt 2019 Det normal omvendt når bremseklodser får kobber fedt jern mod jern. Det nedsætter chancen for piv støj ikke modsat :-). Men så har jeg også hørt det med, men få tjekket dine caliber og tjekket dine glider.at der ikke er for meget slør i dem eller noget sidder fast. Det er normalt det der kan give det piv støj for hænger de lidt piver/larmen de tit når de bliver varme.

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #7   6. okt 2019 #5
    for meget kobboer fedt ødelægger også bremser, da der kan flyde ud og kommer på steder, hvor det ikke går noget godt.

    det er en misforståelse at der skal meget fedt på(om det er kobber eller andet bremsefedt) er lige meget.
    da alt for meget kan ryge af og komme ind på eks belægning,


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #9   6. okt 2019 7#alt med måde og kun de rigtige steder, men det vil da ikke få bremser til at pive.

  • #10   6. okt 2019 Hej
    Har aldrig oplevet piveri. Har skiftet adskillige.
    Altid med antiskrig backplate e ten pålimede eller genbrugt de gamle løse antiskrig plader.
    Mæske en eller flere af disse mangler i de nye.
    Mvh kp


  • #11   6. okt 2019 På mine 208 er det de monterings clips der holder klodsen der meget let kan komme til at røre skiven, efter 5 hårde opbremsninger og 5 opbremsninger med håndbremsen er klipsen slidt så den ikke længere kan røre skiven

  • #12   7. okt 2019 Jeg har tit oplevet piveri, men det stoppede da jeg satte konen af .......problem solved smiley

  • #13   7. okt 2019 Jeg skiftede mine i går de piver i hvert fald ikke.:)

  • #14   7. okt 2019 Spørg ind til hvad der er sat på, fordi det er købt ved FTZ er ikke lig med at der ikke er noget billigt lort. Fik for nogle år siden nye skiver og klodser i front, dette på et værksted jeg egentligt havde yderst god tiltro til. Skiverne var Brembo (Brembo har alt fra eksotiske bremser til billigt lort), klodserne var Alaska mener jeg.
    Hvor morgen skreg bremserne ved første opbremsning, de skreg så meget at folk klart tænkte "se den gamle idiot" med nedslidte bremser.
    Siden da har jeg valgt originale VAG skiver og klodser, de kommer også fra en eller anden producent, men det virker tilgengæld.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #15   7. okt 2019 Find et andet værksted fremover, det nuværende værksted kan tydelig vis ikke lave noget så simpelt som bremser.

  • #16   8. okt 2019 Jeg har bremset hårdt op uendeligt mange gange i håb om de stoppede.
    Jeg har nu fået en ven af familien til at tage et kig på bremserne en dag for at se om de er smurt nok eller det er noget billigt lort. Så må jeg se derefter hvad der sker.
    Men tak for alle svar, tager dem til mig!


Kommentér på:
Mine nye bremser piver?

Annonce