{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Han siger gearkassen fikser sig selv:S {{forumTopicSubject}}

Okay.. jeg har lige fået skiftet min kobling i min Golf3..
det var meningen at gearkassen også skulle skiftes, men åbenbart var det en forkert gearkasse jeg havde fået til min model!
så den gamle blev bare sat i igen.

Den skulle rigtig skiftes pga. hvis man kørte for højt op i omdrejninger i første gear og skifter til 2'et meget hurtigt så kunne man høre som om nogle tandhjul ramte hinanden fra gearkassen.. eller at kobling stadig snurrede rundt.

men min mekanikker sagde at den gamle kobling var FULD af olie og snavs.. hvilket nok var derfor gear'et ikke fungere ordenligt.. han mener det er meget svært at ødelægge den gearkasse min bil har.
Ja han siger at jeg skal køre en uges tid sådan her og så burde 2'et gear blive godt af sig selv.

kan det passe? en ting er sikkert.. det er blevet en del bedre end med den gamle kobling.. samt de øvrige gear.

men hvad siger i kloge mennesker?

Det er en golf3 2.0 gti 8v fra 92.. nok fordi det er en 8v den er lidt speciel... så tror den gearkasse jeg fik var til en 16v

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han siger gearkassen fikser sig selv:S
  • #2   4. feb 2007 den nye kobling skal jo lige køres til

men prøv at skifte olie osv og se

• #3   4. feb 2007 hmm find en anden mekaniker men er en gearkasse heller ikke bygget til og blive flået i så derfor bliver syncro meserne slidt er værst i 2 og 3 gear men det går ind og gør at den faktisk børster tænder fordi den ikke kan når og bremse gearhjulet ned når den skifter jeg ville nok finde en anden gearkasse... kan forstille mig problemet med den 16V gearkasse var enten at kobling ikke passer til gearkassen eller så er det fordi den er med kabel træk og du køre med stang træk eller så er det fordi det er hydrautisk koblingog din køre med kabel i stedetfor eller skulle det faktisk passe sammen

• #4   4. feb 2007 jeg prøver..

er der nogen af jer der ved om gearkassen vil fungere hvis jeg finder en passende kobling til den?
    det er nemlig kun koblingen der ikke passe i den nye gearkasse.. ellers er målene de samme!

• #5   4. feb 2007 du skal bare have en 16V kobling så skulle den skid være slået

• #6   4. feb 2007 Christian >> Du er er inde på noget af det rigtige jo;) gearkassen passede nemlig 100% i mål.. kun koblingen som ikke kunne være på den der stand man trykker den på.. den var for tynd.. den gamle gearkasse's tandhjul er lidt tykkere.

ps. det er kun ved 3000 omdrejninger vil jeg mene at den brokker sig.. ved 2000 omdrejninger er der intet

• #9   4. feb 2007 det er bare en komplet 16V kobling du skal have på så skulle det virke... men jeg ville skifte gearkassen hvis jeg var dig den du har på nu er højst sandsynlig ved og være slidt op

• #10   4. feb 2007 Frank A: he he så lidt =0P

• #11   4. feb 2007 nu må jeg nok lige køre den i en måneds tid før jeg kan skifte gearkassen på bilen..

total nedern.. ved ikke om jeg skal prøve at finde en v8 gearkasse da jeg jo har en kobling til denne gearkasse smiley
    eller købe en ny kobling til den nye gearkasse...

det som er provo er jo at man ikke ved om den nye gearkasse fungere!

• #13   4. feb 2007 he he er jo det er op til dig selv hva du vil ;0)

• #14   4. feb 2007 freank: prøv lige og læs igen ca. 2 linjer oppe der står fremtid he he så ikke spikes på endnu men spike det er de pigge man kan få til og sætte i center af fælget

• #17   4. feb 2007 Jeg tror min fremgangsmåde bliver følgende..

Tilmeld mig falk...

Kør gearkasse og kobling død...

og udskift hele lortet når det sker!..

sælger min nuværende gearkasse og køber en ny hos ophug så stoler jeg mere på det fungere.
    og så en helt ny kobling igen men til en 16v.

• #18   4. feb 2007 frank: nej tror ikke det er lovligt men er der jo så meget der ikke er men du kan lige se det på førstebillede på den her golf han har/havde dem på http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=31165

• #19   4. feb 2007 Kalb B: var self osse en måde og gør det på

• #21   4. feb 2007 så får min mekanikker også sin vilje;o)
    han kunne godt forstå lortet ikke virkede når der sad en helt ny kobling i bilen men den var total indspurt i snavs og olie... total klam..

han tror på det virker når den har kørt lidt mere:) den er blevet meget bedre.. kan køre normalt nu uden at skulle vente imellem gearskift til 2 gear..

takker for hjælpen.. og du gav mig desuden svar på det med om man kunne bruge en kobling fra en 16v og en gearkasse til en 16v det var jo super.. var der ingen som kunne svare på i går:P

• #22   4. feb 2007 Frank A: ja kan man vel godt sige er e slags center kapsel

Kalb Bvar da så lidt men vær lige op mærksom på det gearkasse vrk kboling og gearskiftet skal være det samme ellers skal du til og bygge det om så det skal enten være med kabel til kobling og stang træk i gearskiftet ellers skal det være med hydrautisk kobling og med kabel træk til gear skiftet

• #23   4. feb 2007 Prøv at skifte gearolie til Dexron II og smid en dunk abcon i. Det kan redde din gearkasse.

Men ellers koster en syncromeshring nok ikke alverden, så det virker lidt underligt at han ikke bare har smidt et par nye ringe i..

• #24   4. feb 2007 ved sgu ikke... tror ikke han arbejde med tingene helt nede på det niveau. Altså skille komponenter ad og fikse dem. men mere erstatte noget med noget andet.

Har kørt med den hele dagen i dag uden brok overhovedet... måske har han ret? i at koblingen var for stinkende beskidt?

men ville sgu gerne bare fikse de der ringe i min gearkasse

Kommentér på:
Han siger gearkassen fikser sig selv:S

Annonce