{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.208 visninger | Oprettet:

Strukne dæk = mere dæk støj {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg fik monteret helt nye dæk på mine helt nye fælge i årets start..

Men syns at efter som tiden går nu støjere det mere og mere fra dæk..

Har 225/35-19 foran 9x19
Og 265/30-19 bagpå 10x19

Bagerste blev skiftet i august pga defekt carkasse på indersiden af højre bagdæk og kom fra 255/30


Ka det være de strukne dæk foran der gir den mere støj? Det ka afhænge af noget så simpelt som min placering i vognbanen.. ligger jeg mig væk fra det normale spor i midten og ud til højre eller venstre mindskes støjen så det er helt sikkert noget dæk relateret smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strukne dæk = mere dæk støj
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   12. okt 2019 belasningen er større på skuldre på et strukket dæk, dermed hurtigere slid måske det giver støj

  • #2   12. okt 2019 Har ikk kørt med stræk før så derfor min uvidenhed smiley men købte standard størrelse dæk så jeg var sikker på de ku være der smiley hopper op i 245 næste år smiley

  • #3   12. okt 2019 Nu er det ikke bare fordi du køber noget noname dæk til det billigste du kan ?

  • #4   12. okt 2019 Ku godt købt billigere dæk end dem der kom på smiley

    Der blev købt 4 rotalla dæk ind i vinters.. og til 1970kr for 4 19” dæk har jeg absolut ikk brokket mig over dem.. men de ska ikk på igen smiley

    Har et andet mærke bagpå nu som jeg blev anbefalet af min makker som skruer for mig og de bider fint fast i regnvejr og sån smiley


  • #5   12. okt 2019 Der har du nok problemet skal du se smiley

  • #6   12. okt 2019 Er næsten ikk i tvivl om det er dækket smiley men årsagen til at det er dækket er mit spørgsmål smiley altså pga stræk for de har ikk altid larmet sådan her syns jeg smiley

  • #7   12. okt 2019 Det stræk du har burde ikke spille en rolle, med mindre du køre med for lavt dæktryk..
    Du har bare købt for billig dæk som har en hård gummiblanding og kan have en tendens til at rejse sig i mønsteret, ser det sku tit. Du ville sikkert også kunne køre din håndflade over dækkets flade og mærke mønsteret har ujævnheder aka rejst sig..


  • #8   13. okt 2019 Køre med det dæktryk som bmw ha forskrevet smiley

    Ang at mærke dækfladen har jeg tænkt på.. bar ikk li fået det gjort smiley


  • #9   14. okt 2019 Også nogle dyrere mærker støjer mere når de er blevet slidt.
    Så tror mere det skyldes slid end stræk.


  • #10   14. okt 2019 De har nu bare ikk kørt så voldsomt meget smiley 12.000 max vil jeg tro

  • #11   14. okt 2019 Ikke kørt voldsomt meget, 12000 km!
    Jeg har aldrig kørt over 16000 km på et sæt dæk, 225/40-18*8" (Contineltal SPC 2-5 serien, samt Nokian Z-Line) i min Altea. Den kører på 8. sæt sommerdæk og 4. sæt vinterdæk. Undervogn ok, og sporet mindst hvert andet år. Dækkene plejer at støje efter ca. 10000 km smiley


  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Svar: 26
    #12   22. okt 2019 Som Dragos skriver, for lavt dæktryk får dækkets mønster til at 'rejse sig' altså selve mønsterblokken bliver slidt skrådt, og det kan høres mere og mere som dækket bliver slidt.
    2 muligheder, enten få dem raspet af, hvis der er mønster nok tilbage til det, eller nye dæk.
    Det er en meget typisk fejl især på brede dæk, da de fleste syntes bilen bliver for hård i undervogn med de brede dæk, derfor kompensere de ved at komme lidt mindre tryk i dækket, men det er ikke en god løsning.


  • #13   23. okt 2019 Har kommet 2.5-2.7 i dem foran og 3.0-3.2 bagi..

    Bmw siger 2.5 og 3.0 til de størrelser smiley


Kommentér på:
Strukne dæk = mere dæk støj

Annonce