{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Skoda Fabia 1,4 TDI {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har kigget lidt på sådan en Skoda Fabia combi Greenline men jeg har lidt spørgsmål til den
jeg har hørt at de skulle have en del motorstøj grundet den 3 cylindrede diesel men er der nogen der ved hvor slemt det er i forhold til den peugeot 107 benzin jeg har nu?

hvad med komforten, sidder man godt i dem?

og til sidst hvad med kilometerstanden? hvor langt er for langt når man kigger efter sådan en svend?

venlig hilsen steffen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skoda Fabia 1,4 TDI
  • #1   12. okt 2019 Gå langt uden om dem med motorkoden bms. Det er sku noget lort smiley

• #2   13. okt 2019 okay hvor finder man ud af om de har det?

• #3   13. okt 2019 Skriv nummerpladen på thansen, der kan du se motorkoden. F.eks min

profilbillede
  • #4   13. okt 2019 okay tak

• #5   13. okt 2019 hvorfor skal man egentlig det hvad er der med dem, som der ikke er med andre?

• #6   13. okt 2019 Går ud fra at ovenstående er pga den kan have problemer med oliepumpen.
    Har haft een som blev totalskadet.
    Den trækker godt. Lyder godt/spøjst. Rigtig rimelig mht brændstof. Bilen kører godt. Check rust ved bagklap/nummerpladelys.
    Ellers er der en rigtig god bil at få til billige penge i sådan en Fabia. Oftest med godt med udstyr...

• #7   13. okt 2019 Vil nok sige at du skulle prøve at sætte alle tallene op i et regneark eller et budgetskema, så kan du totalt se hvad prisen er om året, for mit vedkommende kigger jeg afgift, brændstof og forsikring, prisen holder jeg ude da jeg køber kontant i 5-20.000 klassen.

Her for et par uger siden spekulerede jeg i en Subara Forester, der ville mine faste omkostninger stige fra 13.000 til 19.000 årligt, excl forsikring. Ville jeg acceptere det? Både ja og nej, men det endte i et nej, for da den kun kørte max 10 km/l dvs at skulle vi noget i fritiden så ville det være noget dyrere pr km end hvis vi kørte Octavia TDI, som vi har et par stykker af.

Har kigget på en del af de Fabia Greenline modeller, synes de er for dyre i indkøb, den 3-cylindrede har ry for at ryste i stykker, den er næsten lige så tung som Octavia, men noget billigere i afgift pga km/l, men sikkert også mere træg i trækket qua den lange udveksling i 3, 4 og 5 gear. De findes også som 1.9 TDI.

Jeg regner ikke dæk og reservedele ind i omkostningerne, dem har jeg jo uanset hvilken bil jeg kører i, og jeg har altid nogen nye dele liggende som jeg tror kan være gode at have, vinterdæk og sommerdæk har jeg også noget på lager af, og handler det billigt i løbet af året, hvor der er tid til det, dvs vinterdæk om sommeren og sommerdæk om vinteren smiley
    Sådan gør vi i Jylland smiley

• #9   13. okt 2019 Flere siger de bliver dårlige omkring 200-250.000 km

• #10   1. nov 2019 jeg valgte at købe en Peugeot 207 sw i stedet for

Kommentér på:
Skoda Fabia 1,4 TDI

Annonce