{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin hk vs. Disel hk.
  • #1   28. jul 2004 Det er ikke HK som sådan.
    Diesel Biler har bare meget større moment/NM derfor vil en 140HKs TDI svarre til en 200HKs Benziner afhængig af model, momment osv. !

    Så lad være at spille smart i din Audi 200 Turbo med forhøjet ladetryk og 210 Heste mod feks. en Seat Toledo TDI der er chippet smiley


  • #2   28. jul 2004 Diesel har meget mere moment smiley
    Taler af erfaring, har lige skiftet min 156 2,0 ud med en 1,9 JTD.
    Diesel trækker fra bunden, men festen er ogso lidt hurtigere overe ;o(

    BP


  • #3   28. jul 2004 Det med Seat Toledo er earfaring smiley

    Havde en 200Turbo der havde dobbelt af orginal ladetryk bla bla bla. osv. osv. med omkring 215hk, og så satte min 58årige far mig på plads i sin Seat TDI 110Hks som var chippet til ca. 140hk og 365NM.... flovt smiley

    (og jeg havde enda rullende start smiley


  • #4   28. jul 2004 Iorden, kunne godt tænke mig en vw sharan/ seat TDI!

  • #5   28. jul 2004 I 4. eller for den sags skyld 5. gear 70 til 140. rykker min 140 hk JTD noget hurtigere end den gamle 155+ hk TS.

    BP


  • #6   28. jul 2004 Kan også kun sige, at en dieselbil kun er benzin bilen overlegen i mellemaccelrationer, intet andet.

    Jeg har kørt dørtræk med Arvid her på bilgalleri, i den spritnye Alfa 156 1.9 JTD med 165 hk og over 300 NM. Han kunne ikke køre fra mig op til et godt stykke over 120 km/t, hvor vi lige måtte holde lidt igen pga af forholdende. Tilgengæld har jeg ingen chance i mellemaccelerationerne ved lave omdrejninger. Så en diesel er ikke hurtigere end benzinbilerne, hverken i topfart eller ren acceleration.


  • #7   28. jul 2004 Ikke altid de nye dieselbiler, der rykker fra benzin'erne. Min 325i'er kan æde de gamles nye 320d med imponerende 150 hk! Både i optræk helt fra start, såvel som i topfart. Godt nok er der tale om en forskel på 20 hk, men det er ikke meget, når man sammenligner nye dieselbiler.

    Faktisk er man kommet så langt i udviklingen med dieselmotor, at hvis vi siger en ny diesel med turbo, smider omkring 150 hk mere eller mindre. Der er man ca. 28-30 % fremme i udviklingen af hvad man KAN hive ud af en dieselmotor.
    Hvis vi så tager en benzin'er med samme antal hk, der er man ca. 80 % fremme i udviklingen af hvad man kan opnå af hk i en benzin'er. Så hvis man er stærk i hovedregning(eller snyder lidt med en lommeregner) vil en 100 % udnyttet dieselmotor smide omkring 500 hk! Standard!


  • #8   28. jul 2004 Thomas H: Er der ikke en vægtfoerskel på over 400 kg ?

  • tobias v
    tobias v Tilmeldt:
    jul 2003

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 183
    #9   29. jul 2004 det er rigtigt at det bedre kan betale sig og købe nye dieselbiler rent motor messigt, men i skal huske på at de fleste nye dieselbiler har turbo... og de kan sjældend chippes til og yde mere end 130 - 150% af standard ydelse! (0g så er der ikke så meget mere og hente)

    hvorimod benzinbilerne oftest er uden turbo!
    hvis du optimere/tuner en benzin motor så kan du hente 120 - 300% mere ydelse, også kan diesel godt gå hjem og vugge!

    der jo nok også en grund til at div. sportsvogne og racerbiler meget sjældend har dieselmotore...

    hilsen Tobias


  • #10   29. jul 2004 Yep sfl. har det med også noget med vægten den er jo også en stor forskel men alligevel ville jeg foretrække en ordentlig TDI frem for en almindelig benziner. både fordi man har en god økonomi, og stadig en vogn det store GTI biler skal stå tideligt op for at være med....

    Men det er bare min earfaring og mening smiley

    P.S Mikkel T... Jeg er ikke en ringe kører smiley


  • #11   29. jul 2004 Att. Alfa B P:

    Jo, det skal nok passe der er så stor forskel på vægten. Men det var også bare for at fortælle, at fordi en diesel har meget moment, bliver den ikke nødvendigvis hurtigere end benzinbiler med et svagt moment.


Kommentér på:
Benzin hk vs. Disel hk.

Annonce