{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.407 visninger | Oprettet:

Mangler registreringsattest trailer {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en bådtrailer som sælger ikke havde registrerinsattest til men der sidder stadig plader på og den er ikke afmeldt. De havde bare kørt i tidligere ejers navn, kan også se den ikke har været synet siden 2004 hvor den var ny. Er det til at få en ny registreringsattest og få den i mit navn?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangler registreringsattest trailer
  • #2   2. nov 2019 Jeg vil tro det nemmeste må være at få fat på oprindelig ejer, og få ham til at bestille ny registreringsattest

Tidligere ejer er vel også interesseret i at få den synet og omregistreret, så han ikke står som ejer mere

Har du fået nogle slutsedler eller andet med som kan bruges til at finde tidligere ejer. Og ja også dokumentere personen du købte af var kommet legalt i besiddelse af traileren

• #3   2. nov 2019 Jeg har talt med SKAT om en lignende situation hvor jeg var ved at købe en campingvogn uden registreringsattest, men med plader. SKAT oplyste at jeg skulle dokumentere alle ejerskifte tilbage til den registrerede ejer, så det var i mit tilfælde 2-3 slutsedler hvilket ikke var muligt - så jeg opgav og købte en anden vogn med papirer.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #4   2. nov 2019 Jens B har skrevet det korrekte svar her..
    Pt er den intet værd, da du nok ikke har den komplette salgshistorik inkl salgspapir ved de seneste salg.
    Så enten skal du have fat i oprindelige ejer, som i sig selv ,kan være svært nok, da SKAT ikke vil oplyse det, og det vil kræve at tidligere ejer stadig kan huske hvem han købte den af..
    Men KAN du få fat i registrerede ejer, så kan du få personen til at søge en ny reg attest, og efter ca 10dage, kommer den med posten, og du kan derefter få den over i dit navn.. Besværligt med mere besvær

Find hellere en anden trailer

• #5   2. nov 2019 Ja, du kan (sandsynligvis) godt få fat i registeringsattesten selvom du ikke har slutseddel tilbage til registeret ejer, men det kræver lidt benarbejde og 100 kr. i gebyr til Skat.
    Jeg har gjort det med to bådtrailere. Søg på det, jeg har beskrevet fremgangsmåden i flere tidligere tråde.

Med mindre traileren er væsentlig billigere, gad jeg ikke bøvlet og risikoen i dag.

Kommentér på:
Mangler registreringsattest trailer

Annonce