{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

Rødt lys! {{forumTopicSubject}}

Er der andre end mig der er bekymret og lidt rystet over, hvor meget og hvor tit folk kører over for rødt lys efterhånden?

-har oplevet en del gange efterhånden, hvor hvis jeg ikke havde været lidt ekstra opmærksom, kunne havde udviklet sig som farlige situationer.. smiley smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rødt lys!
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   4. nov 2019 bliv ved med det, så bliver du her lidt længere..

  • #2   4. nov 2019 njaa.. er mere rystet og bekymret over hvor mange der mener at 1-2 meters afstand er riiiigeligt på lande- og motorvejen.. det ser jeg MANGE gange, HVER eneste dag. at nogen kører over for rødt ser jeg "kun" jævnligt...

  • #3   4. nov 2019 #2 Er kun helt enig, samt brug af mobil! hvilket man også ser næsten dagligt smiley

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #4   4. nov 2019 Glem ikke tåbelygter, Kina Xenon og LED ligegyldig om det er i en reflektor eller optiske lygter.

  • #5   4. nov 2019 Det synes jeg slet ikke du kan sammenligne.. den eneste fare jeg kan se ved at bruge tågelys når man ikke må er risikoen for at få en bøde.. om andre køre med tågelys og xenon kunne ikke rage mig mindre! Virkelig! Men hvis der trækker en tosse ud foran mig på motorvejen og jeg må bremse hårdt og så bliver torpederet af en spasser i en varevogn der ligger så tæt at han ikke når at se mit bremselys før han har dræbt os begge.. dét synes jeg er et problem smiley

  • #6   4. nov 2019 Generelt er adfærden i trafikken blevet ret aggressiv i løbet af de seneste år. Folk har absolut ingen tålmodighed eller forståelse for hensyn til andre trafikanter og der hersker tydeligt en "mig-kultur".
    I mit job som lokofører ser jeg dagligt folk som ikke respekterer overkørsler og overgange. Alt lige fra fodgængere og cyklister til knallertkørere og bilister som ikke stopper for rødt og som zigzagger imellem bommene.

    Jeg tror det er en kombi af den førnævnte mig-kultur og så dét at folk ikke tænker over konsekvenserne. Folk idag bliver indoktrineret til at fralægge sig ansvar og mister derfor forståelsen af konsekvens for egne handlinger. Og så tænker man ikke lige over at der kan komme en børnefamilie eller en bus igennem krydset når man blæser over for rødt.


  • #9   4. nov 2019 Synes det er lige så træls at folk mener at det at blinke ud på motorvej er lig med at de bare må trække ud helt uden hensynstagen til bremseafstand mm.

  • #10   4. nov 2019 Ja hvis de da overhovedet blinker.... smiley
    Synes også tit jeg holder som den eneste og venter ved skinnerne på at det røde blink går ud..
    og cyklisterne... lader jeg bare ligge..... (og det kan hurtigt blive bogstaveligt)


  • #11   4. nov 2019 bare kig mit fotoalbum med min Altea, det var en som kørte over rødt

  • #12   4. nov 2019 oplever tit at folk bliver sur'
    når jeg bremser for gult lys' som man skal.
    dem bagved regner med de lige skal med over krydset.
    men den går ik' man skal holde for fult' med mindre man er meget tæt på stop linjen


  • #13   4. nov 2019 Jeg er bare træt af andre mennesker generelt.

    De kan ikke accelere fra lyskryds, de kan ikke holde en jævn fart, de kan ikke køre efter max tilladt hastighed, de kan ikke finde ud af at holde farten nå 2 vejbaner bliver til 1, de kan ikke orientere sig, de kan ikke pladserne sig på vejbanen, de kan generelt set ikke ret meget. Men det nok bare fordi jeg er "a driving god"
    smiley


  • #14   4. nov 2019 #13, Sø-Propel, præcist, du får +10 herfra smiley

  • #15   4. nov 2019 Fordi at man må køre 80 Km.t er der jo ingen der siger at man SKAL køre mindst 80 - man kommer også frem selv om man kører mindre !
    Læg i øvrigt også mærke til at de fleste ulykker på københavnske motorveje sker ude i 3. Spor
    Sikkert p.g.a. manglende afstand og tegngivning


  • #17   5. nov 2019 Jeg synes generelt folk kører bedre og bedre, men det har nok noget at gøre med at jeg er blevet ældre og mere moden, og dermed mere tålmodig...

    når man læser sådan nogle tråde her så får man et indtryk af at 90% af bilisterne er dårlige, men ingen af de 90% står frem og siger, jeg er faktisk lidt usikker, utålmodig og lignende..

    men jeg må indrømme jeg har været en meget utålmodig bilist i mange år, og til tider også mere uopmærksom end jeg burde være... og som sagt, så synes jeg at bilkulturen er blevet bedre, pudsigt ikke smiley det hænger nok sammen


  • #18   5. nov 2019 Jeg er egentlig meget overrasket over at de bilister som laver fejlen, eller det behøver jo ikke engang være i trafikken, det er dem som bliver mest sure når man henvender sig og påpeger en stor fejl.

  • #19   5. nov 2019 Jeg ved godt at det er fucking hippie agtigt, men jeg forsøger for det meste at være den tålmodige. Give plads og så videre, det giver bare en ro. Alene på den konto kan det betale sig, og det smitter forhåbentlig.

    Vi kan jo også alle fejle, og har jeg ikke kørt inde midt i København i et stykke tid, kan jeg også blive fanget i et kryds jeg ikke nåede over, fordi jeg ikke var opmærksom nok på at der var for meget kø. Jeg har dog også lyst til at flå hovedet af de egoistisk røvhuller, der pisser på alt for at indhente 4 sekunder, men det hjælper jo ikke så meget at hidse sig op. Det gælder lige om at minde sig selv om det, selvom det kan være svært. Der hjælper det lige at lukke en ind eller på anden måde give plads til en. Så er der lidt god stemning igen.


  • #21   23. jun 2020 Jeg fik en bil op i bagenden, mens jeg holdte for rødt! Han havde ikke foden på bremsen, da telefonen var vigtigere, samt lyskryds mange steder er skiftet til sensor om aftenen. Det ved utrolig mange og kører bare fordi de “tror” det bare er lidt længere tid om at skifte, uden at tænke der kunne komme en fra sidevejen ?? Folk er ligeglade indtil det ender galt ????????? og Søpropel, vi er faktisk flere der har det som dig! Især kvinder og ældre mennesker burde lade bilen stå ( jep det sagde jeg som kvinde)

Kommentér på:
Rødt lys!

Annonce