{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.910 visninger | Oprettet:

Hjælp! Rød rat i instrumentbrættet - fiat punto {{forumTopicSubject}}

Jeg har ingen forstand på biler, og har netop købt min allerførste bil, en brugt fiat punto 2004.

I instrumentbrættet er der et rat der lyser rødt, den gør det ikke hele tiden, men meget af tiden under kørsel.

Jeg har prøvet at læse mig frem på nettet og instrumentbogen, men er sgu ikke helt blevet klog på årsagen..


Kommentarer på:  Hjælp! Rød rat i instrumentbrættet - fiat punto
  • #1   6. nov 2019 Min gjorde det samme, det var noget sensorgejl. Det var fordi passagersædet ikke var rigtigt "i hak" i længdejusteringen.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #2   6. nov 2019 Det er en advarsel for din servostyring, det skal du have kigget på.

  • #3   6. nov 2019 Så hvis jeg river lidt i passagersædet og den falder i hak, så kunne det måske hjælpe? sæderne har nemlig lidt bøvl med at falde i hak. Ellers læste jeg at man kunne dreje rettet helt til højre og dernæst helt til venstre når man kører, således noget servosensor værk vil registrerer bedre? servostyringen virker helt fint, det eneste der kunne have noget med den at gøre, er når rettet er helt lige under højere hastigheder, så piver det

  • #4   6. nov 2019 #3 Det virkede for mig. Og jeg er næsten sikker på det var det røde rat der lyste. Det er i hvert fald lige værd at prøve af. Det koster ikke noget... Det er i øvrigt ikke sikker at det går væk lige med det samme. Det er trods alt en Fiat, og dermed en del af charmen smiley

  • #5   6. nov 2019 Det er højest sandsynligt en fejl i den såkaldte Cityservo.. Det er en kendt fejl på Punto.. Dog er det ret dyrt at få udbedret. Så det bedste råd er nok lige at svinge forbi et Fiat værksted og få sat en tester på..

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 157 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.858
    #7   6. nov 2019 på med en tester.
    for og se hvad fejlen er.

    alt andet er ren gætværk.

    da det kan være flere ting der få den lampe til at lyse.


  • #8   6. nov 2019 Ellers læste jeg at man kunne dreje rettet helt til højre og dernæst helt til venstre når man kører

    Jep, det får fejlen til at forsvinde... At bilen lige har rullet rundt 5 gange på taget er bare en mindre detalje. smiley smiley


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.267
    #9   6. nov 2019 ja på med en tester , det kan være flere ting i servostyringen der er tovlig , ratvinkelsensor og momentsensor er så vidt jeg husker i samme enhed som kan købes løst til omkring 150 euro istedet for en komplet øvre styresøjle til 4-5 af de røde danske

  • #11   8. nov 2019 kendt fejl på servo styring. Det er en ny servo motor da styr er indbygget

Kommentér på:
Hjælp! Rød rat i instrumentbrættet - fiat punto

Annonce