{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Køb af ældre Fabia, Clio eller andet.. {{forumTopicSubject}}

God aften.

Håber i kan hjælpe mig med lidt spørgsmål omkring at købe en brugt bil. Har læst lidt op på det, men syntes sq at det er svært at vide hvad man skal kigge efter.

Jeg skal have fundet mig en bil til omkring 25000-30000 som jeg bruge til lidt af hvert på job. Lange ture ind i mellem. 150+ km. Der skal være træk og ikke et alt for lille bagagerum. 15 km/l gerne mere.

Jeg har brug for lidt ekspertise omkring hvad der vil være et godt bud. En god pålidelig bil der ikke er alt for dyr at reparere på. Jeg er med på at en gammel bil altid kan gå i stykker. Men nogle modeller er vel bedre end andre eller hvad? Jeg kan godt skrue lidt selv, men ikke for meget inde i motoren.

Jeg skal ud og kigge på en Fabia 1.4 16v, 2008 med 160000 på klokken imorgen, til omkring 26000kr, er det ikke en rimelig fornuftig bil?

Ellers har jeg kig på en Clio III 1.4 16v dynamique med omkring sammen km og pris. Lækker bil og syntes at jeg har hørt godt om den med diesel motoren. Jeg kan dog ikke finde meget omkring den med 1.4 16v benzin?

Ellers har jeg kigget lidt på Astra, i30, Fokus, Corolla. ca. sammen årgang, dog med lidt flere km. Hvor meget skal man gå op i km på en bil fra omkring 2008?

Er det rigtigt at det er bedre at kigge efter brugte benzinbiler istedet for diesel eller er det en skrøne?

Håber ikke at det er alt for mange dummer spørgsmål smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af ældre Fabia, Clio eller andet..
  • #2   6. nov 2019 Tak for et godt svar. Hvad har du af meninger ift. brugt benzin kontra diesel?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   6. nov 2019 Diesel kontra benzin er mest op til dit daglige forbrug.. Hvis de 150km ture kun sker ind imellem, og hverdagen lyder på 10-20km ture og parkering, så ville jeg undgå en diesel, og vælge benzin.
    Men hvis du skal trække noget dagligt, så ville jeg igen overveje diesel, da de har et bedre moment, og derfor normalt klare opgaven med træk bedre

    Det er svært at at vurdere hvad der bedst kan betale sig.. Når vi kigger på ældre diesel biler, så skal du også overveje om det er en du vil have i 5-10år, eller bare lige indtil kontoen er "bedre" for der vil ret sikkert komme en udelukkelse af diesel biler i de større byer inden længe smiley

    Km på ældre biler kigger jeg aldrig på, der kan være snydt på det fra dag et, og jeg vil hellere have en vedligeholdt bil med 300.000 på tælleren, end den samme med 100 hvor der ingen dokumentation eller andet er for noget som helst.


Kommentér på:
Køb af ældre Fabia, Clio eller andet..

Annonce