{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.350 visninger | Oprettet:

Bil piver i 1-2 gear {{forumTopicSubject}}

Min chevrolet spark LT hyler i 1-2 gear.

Først startede det med at bilen begyndte at ryste når jeg bremsede hårdt ned og der kom også pivelyde, så jeg fik skiftet bremseskiver og bremseklodser. Min bil holdte op med at ryste, men pivelyden var der stadig. Så fik jeg renset mine bremser og skiftet den højre glider. Dette fik ikke pivelyden til at stoppe.

Nu er denne pivelyd blevet til en konstant skrige lyd i 1-2 gear. Men det skal lige siges at lyden IKKE altid kommer. Måske hver 4-5 gang jeg kobler ned til 2 gear eller starter op i 1 gear. Men ligeså snart jeg sætter i 3 gear forsvinder lyden..

Jeg har ingen ide om disse lyde kommer fra bremserne, gearkassen eller et helt andet sted fra?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil piver i 1-2 gear
  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #1   8. nov 2019 Fortsætter hylelyden når du bruger bremsen? I så fald er det ikke fra bremserne det kommer.

    En bremse kan godt hyle, hvis klodsen slæber en smule på skiven, men det går over så snart man rører bremsepedalen. Og når lyden afhænger af hvilket gear du kører i, så peger det på noget med gearkassen.


  • #3   9. nov 2019 Det allermest brugebare ville være en video hvor vi kunne høre denne "pive" lyd.

    Siden det forsvinder når den kommer i 3 gear, kunne det godt lyde til at noget i gearkassen ikke er helt optimalt.

    Sådan en Spark gearkasse er ikke verdens bedste.


  • #4   9. nov 2019 Hylelyden forsætter når jeg bremser, men har lige opdaget at hvis den begynder at hyle og jeg trykker koblingen ned, så forsvinder lyden.. Er det evt. Noget udrykkerleje?

  • #5   9. nov 2019 Sikkert nok udrykker leje

  • #6   9. nov 2019 Der skulle tilfældigvis ikke nogen der kender en god mekaniker i nærheden af holbæk? smiley

Kommentér på:
Bil piver i 1-2 gear

Annonce