{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Hjælp til køb af første bil {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen I forbindelse med at jeg snart fylder 18 år så skal jeg ud og købe min første bil. Det synes jeg er mild sagt uoverskueligt. Da jeg ikke har kørekort endnu har jeg ikke rigtig haft mulighed for og prøve de forskellige biler af. Derfor vil jeg gerne høre jeres mening og råd. Bilen skal ikke være brugt og ikke noget specielt da jeg har en budget på imellem 25-30k. 35.000 er dog max. Det skal være en benzin bil og helst fra 2012 og op af. Bilen skal helst ikke have kørt mere end de 150.000-170.000 km. Har ikke brug for flere end 90hk.

Jeg har selv kigget på de næste 3 muligheder:

En Kia Picanto, som man godt kan finde for de penge som jeg har og den virker også perfekt på papiret da den er økonomisk og billig i drift og forsikring. Problemet er bare at jeg ikke er klar over hvor pålidelig den er mekanisk og hvor dyr den er og reparere hvis noget skulle gå i stykker. For det andet så er det ogs lidt en kone bil. Jeg går heller ik efter en bmw med 200hk men den må gerne kunne flytte sig bare lidt. Og kan picantoen det?

En Opel Corsa som er nok lidt større end picanto men har også lidt dårligere brændstof forbrug. Hvor pålidelig er den? Kan den flytte sig lidt mere end kia? Koster den meget mere i drift end kia?

En ældre corolla Jeg har hørt at de skulle være herre holdbare og pålidelige men dem jeg har kigget på er også lidt ældre end de 2 overstående mærkere og dermed sikker også lidt dyrere i drift/forsikring. Kan det betale sig?
Bilen skal ikke bruges til det hele store. Jeg bor 4km fra arbejde så det ville nok være primært brug. Udover det ville jeg nok køre til en lidt større by 20km fra min bopæl og måske lidt rundt omkring men alt i alt ikke mere end 10.000km årligt. Det skal bare ik være en af trillinger.

Alle input er mere end velkomne. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til køb af første bil
  • #1   11. nov 2019 Hej
    En balongo er et godt bud
    MVH KP


  • #2   11. nov 2019 Du skal ud og prøve en masse biler, hvad andre synes er sikkert ikke det du synes!

    Et tip du kan tage med, er at se hvilke biler der kører mange af i bybilledet, det betyder at de er pålidelige og nogenlunde økonomiske!

    Min første bil var i øvrigt en Corolla fra '89 umulig at slå ihjel, og havde kostet mig få tusinde kroner efter 4 år, da den var rustet op!


  • #3   11. nov 2019 jeg vil sige at med en corsa går du altså ikke helt gal i byen
    måske du endda kan finde en hyundai i30 til de penge osse


  • #4   12. nov 2019 #1 Han fylder snart 18 og man laver sgu' ikke mange damer på en Berlingo smiley

  • #5   12. nov 2019 #4 hvis han nu er til MILF's så kan han cruise P pladsen hos Ikea smiley

  • #6   12. nov 2019 Du har nogle kriterier der gør du helt fint kan bruge Bilbasens søge fungtion og se hvad der dukker frem. Du vil havde en bil og der ved en udgift som du ikke har behov for siden du kun skal bruge den 4km hver vej om dagen og du udelukker Trillingerne selvom Aygo, c1 og 107 er super billige at holde kørende og ville fylde mindst på dit budget..

    Mit bedste råd er klart at droppe at havde bil. Gå eller cykel på job. Hvis du skal ud på tur så er der massere delebils/lånebils løsninger. Spar pengene og invester heller i en bolig eller spar pengene op til senere.
    Forstå godt man vil havde nil som 18årig. Har jeg selv haft men forhlevde hvor fylde de dog meget i budgettet (gør de faktisk stadig)


  • #7   12. nov 2019 picanto 1.1 kan på ingen tænkelige måder flytte sig, har lige synet en for en veninde, hendes mekaniker skulle have 16000 kr for at skifte komplet bremser, incl 2 kalibre, bundkar, bremse rør, komplet fjedreben, olie + filter.

    jeg lavede den med syn for 2200 kr med dele fra Tyskland, og bremse rør, kalibre, fjedreben fejlede absolut intet...


  • #8   12. nov 2019 En renault twingo 75HK til kr. 35.000,- ?

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/twingo/12-16v-authentique-eco2-3d/4491564


    profilbillede
  • #9   12. nov 2019 Aygo/C1/107 så ny og få km du kan finde til dit budget vil nok være den billigste bil du kan holde kørende.

Kommentér på:
Hjælp til køb af første bil

Annonce