{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.375 visninger | Oprettet:

Dagsbøder ved manglende betaling af grøn ejerafgift?? {{forumTopicSubject}}

Hey i alt vidende mennesker smiley

Jeg står i en situation at en bekendt skylder nogle basører , han påstår nu hårdnakket at han ikke kan betale da han har fået "dagsbøder" han skal betale pga manglende betaling af grøn afgift på hans bil ??

Jeg har hørt man kan få dagsbøder ved manglende forsikring , men også pga manglende ejerafgift betaling ? jeg kan INTET finde på det , ved i noget om dette ??

Mvh
Dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dagsbøder ved manglende betaling af grøn ejerafgift??
  • #1   13. nov 2019 Der er dagsbøder på 250 kr for hver dag der ikke har været betalt grøn ejerafgift.

  • #2   13. nov 2019 Man får vel mail i E-boks hvis det er de begynder? Jeg har både forsikring og ejerafgift på betalingsservice, men skulle jeg have rodet i det, får jeg vel besked ret hurtigt?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #3   13. nov 2019 Det er kun ved manglende forsikring, ikke grøn afgift

  • #4   13. nov 2019 Har heller ikke hørt/læst noget om dagbøde på 250 kr,Pga af grønafgift/vægtafgift per dag.det da kun forsikringen man kan få det på vis den ikke er betalt.det må være en and han har funden på for ikke at betale.for den regl/bøde er lavet,for biler ikke køre rundt med plader uden forsikring.

  • #5   13. nov 2019 Kan det være manglende syn af bilen, han tænker på? Der kan man vist få dagbøder..

  • #6   13. nov 2019 Ja der er bøder for at overskride syn, har en makker der trak en bil 1 måned over syn, det blev vidst lidt dyrt smiley

  • #7   13. nov 2019 #6 bøder automatisk eller fordi han blev stoppet? Da jeg var betjent for en del år siden, nappede vi bare pladerne og stak en bøde, men nu er det dagsbøder?

  • #8   13. nov 2019 Betaler man grøn afgift for sent koster det renter.
    Har lige fået opkrævning på min bil og der står dette på den...

    DU SKAL BETALE AFGIFT AF DIT KØRETØJ.
    VÆR OPMÆRKSOM PÅ, AT VI FRA OG MED 1. MARTS 2019 BEREGNER
    RENTER, HVIS DU BETALER FOR SENT. RENTEN BLIVER BEREGNET
    DAG FOR DAG FRA BETALINGSFRISTEN PÅ DENNE OPKRÆVNING.
    DU KAN SE OPLYSNINGERNE OM DIT KØRETØJ I MOTORREGISTRET. DU
    FINDER MOTORREGISTRET PÅ WWW.SKAT.DK ' LOG PÅ TASTSELV
    BORGER/LOG PÅ TASTSELV ERHVERV ' MOTORREGISTRET.
    LOVE OG REGLER
    REGLERNE OM, AT VI KAN BEREGNE OG OPKRÆVE RENTER, HVIS DU
    BETALER FOR SENT, STÅR I OPKRÆVNINGSLOVENS § 7.
    HVIS DU HAR SPØRGSMÅL
    HAR DU SPØRGSMÅL VEDRØRENDE DENNE OPKRÆVNING ER DU VELKOMMEN
    TIL AT RINGE TIL OS PÅ TELEFON 7222 2873. FOR ANDRE
    HENVENDELSER BØR DU RINGE 7222 1818 OG FØLGE DE RELEVANTE
    TASTEVALG.
    TELEFONTID: MANDAG KL. 9-17, TIRSDAG, ONSDAG OG TORSDAG KL.
    9-16 OG FREDAG KL. 9-14.
    VENLIG HILSEN
    SKATTESTYRELSEN
    CVR 19552101


  • #9   13. nov 2019 Marc

    Man får bare automatisk tilsendt bøder.
    Der var for mange der trak syn flere måneder over, og det var kun et problem hvis man mødte en betjent der tjekkede det.
    Så nu betaler du bare for det


  • #10   13. nov 2019 Hvad jeg læser er det bare alm rente de lægger oven i vis folk er sent med at betale grøn afgift/vægt afgift. Og ikke lige som vis det var forsikring der manglet som er 250 kr per dag. Og jeg kender også nogen der har kørt 6 uger over tid hvor det kostet 2000 kr. kan nu ikke forstå folk trækker syn eller ikke betaler grønafgift/forsikring. Gad godt nok ikke køre rundt uden nogen af de ting var betalt,tænk vis der skete noget. eller man blev stoppet og mistet sine plader og så holder der.og har man ikke råd så sælg bilen evt købe en man har råd til,eller tag det offentlige eller cyklen. Har selv lige fået min afgift på min lille kasse med hjul,og den er da røgen ind på min betaling konto som alt andet.

  • #11   13. nov 2019 Tingene skal være i orden, folk er sjældent ret glade hvis man har taget pladerne fra dem. Jeg skulle ikke risikere det!

    Er bare spændt på om man får varsler, hvis noget ikke er i orden, så man ikke bare får en stor regning lige pludselig..


  • #12   13. nov 2019 Da de lavet den regle med dag bøder sagde de i tv'et. at alle der bliver berørt af det altid vil få en e-mail i e-box. vis de hade noget der kørte rundt i deres navn,uden det var afmeldt og uden forsikring. Så advarsel vil alle få der hade det.

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #13   13. nov 2019 # 11 hvis du ikke betaler (har "glemt") får du automatisk rykkere, de mange som har ignoreret flere rykkere er skyld i denne form for indragelse.

  • #14   19. nov 2019 Som mange skriver, så giver det ikke dagbøder hvis man ikke har betalt vægt/grøn afgift... politiet tager ikke engang pladerne mere pga overnævnte...
    Til gengæld ryger regningen ret hurtigt videre til SKAT inddrivelse eller EFI eller hvad de nu kalder det nu om dage... og der ryger der renter på, kan ikke huske procentsatsen, men mener det er omkring 7-9%...

    Manglende forsikring: Det er dumt, for så kommer politiet bare og henter pladerne (også selvom bilen står i garagen på 2 bukke, en ølkasse og et reservehjul) Hvis pladerne på nogen måde er synlige for politiet, så har de ret til at beslaglægge dem, både monteret på bilen eller løse på bagsædet i bilen i garagen på bukke osv;)
    Kun et nyt forsikringsbevis/police kan afværge at pladerne bliver beslaglagt...
    Beslaglagte plader = 2 nye plader + evt syn hvis man er uheldig.
    Bliver du stoppet mens du kører i bilen, så kommer der bøde oveni (men så har du også fortjent bøden i så fald)...

    Er din bil ikke synet OG GODKENDT “senest den den sidste dag for rettidig godkendt syn”, så kommer der bøder...
    Når synsdatoen overskrides, så kommer der brev i din e-boks (ca 14 dage over tid) hvor der står en ny SIDSTE sidste dato for godkendt syn (ca 14 dage frem) og har systemet ikke registreret køretøjet som godkendt når den 28. dag er omme, så kommer 1. bøde (1000kr)... 14 dage mere så kommer 2. bøde (1000kr)... og har du mod på at trække den lidt endnu, så kan man se frem til 3. bøde som så er på 2000kr osv osv... -så det kan egentlig ikke rigtig svare sig:D;)

    Men laaaaaaaang historie kort: Svar på det oprindelige spørgsmål... : Nej, der er ikke dagbøder for manglende betaling af vægt/grøn afgift:D;)

    -Happy days!! Som de siger i Australien:D


  • #15   19. nov 2019 Mener jeg fik en på 2.000 for at have overskredet og kan ikke forestille mig at det er blevet billigere.

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #16   20. nov 2019 du får dagbøder når du ikke har betalt ansvasforsikring , det er faldet fra ca 40000 til ca 10000 der skylder i forsikring , dagbøden er 250kr.
    ved ikke med grønejerafgift , men det bude være det samme


  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #17   18. maj 2020 Gældsstyrelsen tilskriver mig, at jeg mangler at betale grøn ejerafgift fra 01.07.2016 -
    kr. 1.480,00
    Alle papirer fra den gang er væk og banken udtaler, at de ikke har tid til fremskaffe bevis for betaling.
    Er det ikke mærkeligt, at politiet ikke har klippet pladerne. Jeg er blevet stoppet 2 gange i perioden, så politiet har haft muligheden ?
    Skal jeg virkelig bare betale ?
    Vi ved jo hvor fejlbehæftet Gældsstyrrelsens it-systeme har været i perioden !
    Venligst kommentarer til : bendixen1940@gmail.com


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #18   18. maj 2020 Selvfølgelig skal du bare betale

Kommentér på:
Dagsbøder ved manglende betaling af grøn ejerafgift??

Annonce