{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.728 visninger | Oprettet:

Per M
Per M
Tilmeldt:
15. jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 74

Det med at trække trailer.. {{forumTopicSubject}}

Da jeg læste dette var min første tanke, det er da ikke 1. april endnu..
Det har jeg i mit efterhånden forholdsvis lange liv godt nok aldrig hørt om.. Jeg har før undret mig over drivmiddelangivelsen på trailer reg. attest, men har tænkt at det nok bare var en formalitet fordi feltet skal være udfyldt..
Andre end mig som ikke kendte til den regel ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det med at trække trailer..
  • #1   13. nov 2019 Wtf, det har jeg sq aldrig hørt om før smiley

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #2   13. nov 2019
    "Thybilsyn.dk
    3. november 2017 ·
    Benzin / diesel angivet på registreringsattester på trailere ( O1 +O2 ) med en tilladt totalvægt på max 3500kg.
    Der har de sidste 14 dage været skrevet en del om kørsel med trailer hvor det kan give problemer med at køre lovligt hvis der står ” Benzin ” på trailerens reg.attest.
    SKAT har antageligt ikke villet tillade, at en påhængsvogn, der er registreret med benzin som drivkraft, må trækkes af en bil med andet end benzin, brint eller el som drivkraft, og derfor har Færdselsstyrelsen siden nytår 2017 set sig nødsaget til at skrive dette i vejledningen om syn af køretøjer.
    Efter min vurdering vil en domstol sandsynligvis (pga. den uklare lovgivning herom) anse det for straffrit, hvis påhængsvognens tilladte totalvægt ikke overstiger 3.000 kg, da Staten så ikke bliver snydt.
    Der er nemlig ingen udligningsafgift på påhængsvogne med tilladt totalvægt på op til 3.000 kg.
    For en påhængsvogn O2 med tilladt totalvægt på 3.001 - 3.500 kg med diesel som drivkraft påført reg.attesten, skal man derimod betale 250 kr. ekstra i årlig udligningsafgift.
    Det kan man sandsynligvis godt straffes for at undlade, hvis man bruger en dieselbil til at trække en påhængsvogn, der er registreret med benzin som drivkraft.
    Ved udnyttelsen af synsfri sammenkobling, har der hidtil ikke været nævneværdig opmærksomhed på mulige problemer i, at drivkraft er registreret som benzin.
    En ønsket ændring af registreret drivkraft medfører ikke synspligt for påhængskøretøjer, der ikke har egen motor til fremdrift, så det har ejer/bruger krav på, at kunne få klaret hos SKATs motorcentre.
    SKAT har ikke givet synshallerne mulighed for at kunne foretage denne ændring uden syn ( endnu )
    Brancheforeningen Danske Synsvirksomheder er trukket i arbejdstøjet for at få denne regel ændret.
    Thybilsyn.dk opfordrer kunder til at slå koldt vand i blodet. Vi tror på at der kommer en fornuftig løsning på problemet.
    Mvh Alex Pedersen
    Teknisk Ansvarlig / Indehaver"
    kilde : https://www.facebook.com/thybilsyn/posts/1532150593546089/


  • #4   13. nov 2019 helt enig det latterlig kan ikke forstå hvorfor de ikke bare skriver trukken af personbil/varebil. i stedet for benzin/diesel/el/brint/gas,og så dropper hvad motoren bruger af drivmiddel.

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #5   13. nov 2019 Der er ingen udligningsafgift på påhængsvogne med tilladt totalvægt på op til 3.000 kg.

  • #6   13. nov 2019 Men på det billede jeg lagde ind i det første indlæg, er det tydeligt at der er tale om påhængskøretøjer under 3000 kg. på begge reg. attester.. Og det opslag er lavet af en synsvirksomhed.. Så er det ret vildledende hvis der ikke er udligningsafgift på påhængskøretøjer under 3000 kg. Mærkeligt at de så ikke tilføjer det..

    Men ja, latterlig regel..


Kommentér på:
Det med at trække trailer..

Annonce