{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Kan jeg vente med service (Smart Car) 451 Diesel? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri,

Min SmartCar fra 2008 (Kørt 123.500km) her indikere at den skal til service (Det indikere fordi det er 1 år siden sidst) Men ifølge service bogen skal den først serviceres ved 127.500 (11.000KM siden sidste service, og ifølge service-bogen er der 15.000KM til næste service) Indikere lille service.

Spørgsmålet er; Kan jeg vente med at servicere den indtil den rammer de 127.5000KM - eller SKAL jeg servicere den fordi det er gået 1 år siden sidst?

Bilens køres kun et par gange om ugen til mellemlange ture.

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan jeg vente med service (Smart Car) 451 Diesel?
  • #2   13. nov 2019 Som sagt det bestemmer du selv. Men jeg ville få lavet det olie service da olie ikke kun blive nedbrudt ved at køre. Det suger også fugt så over tid vil det også nedbryde olie.især når du kun bruger bilen så lidt,så det derfor det er godt at skiftet Det hver år.

• #3   13. nov 2019 Få den nu bare til service med det samme længere er den ikke.

• #5   13. nov 2019 Der sker sandsynligvis intet ved at vente et par dage eller uger, men en god frisk tynd olie her til vinter er nu ikke det værste.

• #6   13. nov 2019 man skriver gerne både km og så 1 år til næste service.

så alt efter hvor mange km man køre,
    så laver man enten service efter 1 år eller antal kært km.
    alt efter hvad der kommer først.

så det er op til dig. Det er din bil.
    men det er dumt og kære for længe på olien, da den bliver slidt.
    og derfor man skifter

• #7   13. nov 2019 Du kan sagtens bare køre videre - det betyder intet.
    De der har lavet serviceintervallerne på bilen har ingen forstand på motorer, de vil bare have penge i kassen til deres forhandlere smiley

• #8   13. nov 2019 NEJ ! ! !

Dine sidespejle falder af hvis ikke en mekaniker ser på bilen nu!

• #9   13. nov 2019 Du kan godt køre 2/5 tusinde over olie service hvis det bare er det smiley hvis andre siger andet er det komplet ud i vejret og gider ikke diskutere med dem for har testet det af mig selv og en masse andre jeg kender har gjurt det samme. dog betyder det ikke man skal køre dobbelt over eller ligende det er jo logik men 2/5 tusinde er okay.

• #10   13. nov 2019 #9
    gør det på en motor med kæde.
    og du få brug for en ny eller renovering af motoren

• #11   13. nov 2019 #10 ja det har du ret i. De er meget på med olie men holder også fucking lang tid så skal ikke sliftes som en tandem ??

• #13   13. nov 2019 Ahh kan du så ikke nævne en bil for det højeste jeg kender er 4 år eller 90.000 km for tandrem

• #16   14. nov 2019 Nej er ikke med de helt nye biler syntes ikke det er så spændende med dem det er ligesom om dem der laver biler nu om dage bare lader deres børn tegne dem for de ligner alle sammen nærmest lort. personlig holdning.
    hvorpå gamle biler har mere karater og har bare en masse andre ting ved sig. men ja nye biler holder godt smiley motor mæssigt

Kommentér på:
Kan jeg vente med service (Smart Car) 451 Diesel?

Annonce