{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lift givet sig?
  • #1   15. nov 2019 Hvis en lift giver sig, er den enten defekt eller for lille til de biler man løfter på den.

Hvis gulvet under den, har forskubbet sig - så findes der ikke en svejser som kan fikse det.

Så hvad er helt præcist problemet med liften?

Vi kan ikke råde dig til at løse et problem vi ikke kender til...

• #2   15. nov 2019 Hvis den bøjer indad så ville jeg øjeblikkeligt stoppe med at bruge den.

Jeg tror mere der er noget galt med fundamentet hvis den bøjer indad.

• #4   15. nov 2019 Der bor en her ude i området, hans gulv var ikke godt nok, så det revnede og den ene søjle lænede sig indad, ikke smart.

• #5   16. nov 2019 Det er vel ikke gulvet den er gal med, når han spørger om det kan svejses.
    Men metal træthed er ikke noget man kan svejse væk, jeg ville nok finde en ny lift.

• #6   16. nov 2019 Jeg har kun oplevet det hvor det har været boltene i gulvet der har sluppet

• #7   16. nov 2019 Kender en som altid kører liften ned hver dag når han går ind, selv om det er et langtids projekt der hænger der.

• #8   16. nov 2019 Kan se det for mig: "Mand kvast under autolift". Please lad være at bruge den.

• #9   16. nov 2019 #7
    Hvad skulle formålet med at køre liften ned, være?
    Hvis gulvet er så ringe at det giver si over tid, så burde liften slet ikke anvendes.

• #10   16. nov 2019 Han har en lille dreng som går ind under liften, derfor.

• #11   16. nov 2019 #7
    Jeg gør nøjagtigt det samme, og kan ikke se en logisk grund til at det skal være i top når man går hjem.
    Uheld kan ske, og det er set utallige af gange, derfor kører jeg også min ned til nederste lås. ??

• #12   16. nov 2019 Har aldrig kørt en lift ned inden jeg var færdig, der er sikkerhedsmøtrikker monteret og hvis det er en kørebanelift er der rigler der går i indgreb.
    Mange har også noget andet stående under liften, fordi der er plads.

• #13   16. nov 2019 Sikkerhed kan skam fejle, har været et sted hvor de mente det samme og brugte den ledige plads under liftene til de øvrige kundebil er, ind til der stor en bil over tværs på to kundebil er da de kom om morgenen, og det var fordi sikkerheden svigtede pga. metal træthed og at man hver dag havde ret tunge biler oppe på liften hver dag,
    Har selv haft en 4 søjlet ligt der svigtede på den ene sikkerheds lås, og dagen efter stod bilen på liften rimelig skrå, det var på et lejet værksted med lifte der ikke blev serviceret efter planen, og på YouTube er der også masser af eksempler.
    Men selvfølgelig har folk jo selv et valg eller indflydelse på hvad de vælger og gør... ??

• #14   16. nov 2019 Præcis, og havde jeg lift hjemme kunne ingen komme ind til den hvis ikke jeg var der.

• #15   17. nov 2019 Jeg forstår stadig ikke pointen med at køre liften ned efter brug.
    Hvis der er risiko for at liften kollapser om natten, så er liften nok heller ikke sikker i dagtimerne og burde nok slet ikke bruges......

Hvordan er lifte for i øvrigt konstrueret, er det muligt at løfte tungere biler end maks tilladt belastning uden liften slår fra?

• #16   17. nov 2019 Pointen er at så falder bilen ikke ned over barnet!!!

• #17   17. nov 2019 hvis der er fare for liften/bilen falder ned over en
    så skal man nok slet ikke bruge den, i først omgang

• #18   17. nov 2019 Man skal da godt nok have en god hørelse og være sikker på at låsene går i indgreb hver gang, på både to søjlede og 4 søjlede... Så må den heller dumpe fra en halv meter eller intet, frem for 1,80 meter.
    Og er der slet ingen der har oplevet at en lift får en defekt i hydraulik eller luften...
    Så vil det da være pænt træls at der hang en bil på liften på 3,5 tons, og i 1,80 meters højde.
    Men lyder til at det har folk helt styr på, og erfaring i..
    Jeg har prøvet, og havde på det tidspunkt ikke nogen Truck der kunne bruges til at få liften ned igen.
    Men fik den ned, og ikke alle har lige penge til at en lift montør lige kommer og hjælper imod betaling.
    De lifte jeg har købt igennem tiden, der har man ikke fået udstyr med til brug ved driftsstop. ??
    Men igen, det er jo folks eget valg. ??

• #19   17. nov 2019 Har hørt om en der måtte skrue bilen ned manuelt, netop fordi bilen hang oppe under loftet.
    Jeg har selv prøvet at en bil ikke ville ned, men det var et relæ der var brændt af, det var også træls, for manden manglede jo sin bil, men en elektriker klarede den.

• #20   19. nov 2019 Og så stak tråden af...
    En skæv lift er en defekt lift. Sikkerhed først, så brug ikke liften før den er sikker igen.
    Start med at undersøge hvor problemet er. Hvilken slags lift er det? Er der søjlen, armen, foden, underlaget som er skævt? Det afgører hvilke tiltag, som kan/skal gøres. Husk der må ikke svejses af uden certifikat på løfteudstyr!

Til alle i andre. En lift skal inspiceres inden brug. Hvilket vil sige inden et hvert løft. Derudover, så er der ugentlige/måned eftersyn som skal overholdes og ikke mindst det lovpligtige årlige eftersyn.
    En lift kommer ikke til at lide af metaltræthed. Derimod er revner, skader, slid og mangel på vedligehold typisk grund til fejl.
    Jeg går aldrig under en lift før jeg har sikret mig alle sikkerhedsfunktioner er i indgreb. Husk at wire/hydrauliske løfte systemer altid skal være aflastet og hvile på den mekaniske sikring. Spindellifte skal have faldsikringsmøtrik.

• #21   19. nov 2019 Mads A

Hvad mener du med at tråden stak af...?
    Hvorfor er det at du mener at en lift af metal ikke kan komme til at lide af metaltræthed... Og at en revne eller andet ikke er at forveksle med metal træthed.?
    De fleste lifte der sælges brugt er jo fra rude konges tid.
    Og selvfølgelig laver man eftersyn af sin lift, eller betaler sig fra det.
    En hydraulisk lift skulle da gerne have sikring i hydraulik hvis en slange evt. sprang eller andet. ??

• #22   19. nov 2019 Buggy boy. Metaltræthed eller rettere udmattelsesbrud sker kun ved enten gentagende deformationer i metallets plastiske område eller gentagende vibrationer/rotationer inden for metallets elastiske område. Der er forhåbentligt ikke den slags sammenlignende bevægelser på sådan en lift. Når man laver beregningerne for konstruktionen, så kommer man ikke i nærheden af disse farlige grænseværdier for løfteudstyr.
    Løfteudstyr skal desuden belastes 1,5xløftekapaciteten for CE godkendelse jf maskindirektivet.
    Du har ret i at en ren hydraulisk lift (fx 1 søjler teleskop centerlift) har den mekaniske sikring i form af en kontraventil, som forhindre kollaps ved tryktab.
    Det er rigtig, at der er mange gamle brugte lifte ude i hobbyværkstederne. Personligt er jeg meget skeptisk hvor mange der reelt har fået lavet sikkerhedsmæssige eftersyn, som loven kræver efter installation. Især kuglespindellifte er svære at måle og se slid på som privat person, hvorfor jeg foretrækker wire eller hydrauliske når det er brugte lifte uden kendskab til tidligere brug. Jeg sætter ikke mit liv på spil, men sådan er vi jo så forskellige

Jeg tænkte tråden stak lidt af, da folk snakker mere om sikkerhedssvigt på lifte end i at opklare hvad der reelt er i vejen med liften siden den har givet sig.

• #23   19. nov 2019 Ja men det er jo lidt svært når TS ikke selv deltager. ??

Kommentér på:
Lift givet sig?

Annonce