{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.088 visninger | Oprettet:

Alternativ til S-Max? Findes de? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg kigger efter en ny familiebil (kommer fra noget småt gammel skrammel). Jeg er hooked på SUV lignende som S-Max med god plads og 3 fulde bagsæder. Og ellers en lækker vogn. Min svoger har den, så kender lidt til den den vej.

Men er der alternativer, som bør overvejes hvad angår pris/value??
VW touran har jeg også på radaren, men føler ikke den samme lækkerhed og mindre plads.

Tænker 300-400.000 (maks 450t) fra ny eller brugt kørt 10.000 km.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alternativ til S-Max? Findes de?
  • #2   17. nov 2019 Ellers laver Citroën og Renault ligende biler med 3 sæder og god plads, også mere end Turan.. men s-max/Galaxy er lækker..

  • #3   17. nov 2019 Pris og ønsker taget i betragtning, så nej - der findes ikke alternativer. Hvis det skal være lækkert og samtidigt give dig god plads, så er det S-MAX du er ude i.

    Jeg har selv afsøgt markedet. Jeg valgte i første omgang nogle af de franske fra, for dem følte jeg mig simpelthen ikke hjemme i. Citroën og Renault nåede bare ikke op på samme niveau. Jeg snævrede det ind til valget mellem Touran (som jeg også blev skuffet over ligesom dig - både mht. plads og kvalitetsfølelse), Peugeot 5008 (som egentlig var OK lækker, men havde nogle mærkelige detaljer og ikke HELT samme feel samt i øvrigt ikke en specielt stor motor, med mindre man gav ret mange penge for den) - og ja, så S-MAX.

    Jeg prøvede alle flere gange og var helt overbevist; S-MAX er kongen i klassen. Har man råd til at give det, den koster, så er det den, man skal have.

    Vi endte med en Titanium 2.0 diesel med 190 hk, metallak, adaptiv fartpilot og businesspakke. Den måtte vi slippe 380.000 kr. for med flåderabat. Så hvis du kender en, du kan låne et CVR-nummer af, så kan du altså gøre en temmeligt god handel. Vores har en listepris på den gode side af 450.000 kr.


  • #4   17. nov 2019 Jeg var idag ude at kører i en 2 år gammel vw touran og den kan slet ikke sammenlignes med en S-max.
    Vi har prøvet Citroen c4 grand Picasso, Renault grand scenic men de har ikke samme kvalitet og køredynamik som S-maxen(de koster nok heller ikke det samme)
    Jeg syntes både C4 og scenic er udmærket biler men de virker billigere og mere som en mpv end S-max og jeg er også rimelig sikker på s-maxen er både bredere og længere.
    En Vw sharan var et godt byd men den er nok noget dyrere end S-maxen og tror ikke man får mere for pengene, skydedørene syntes jeg dog er et plus.
    Vi har selv en S-max fra 2010 som vi er super glade for!

    MVH Simon


  • #5   18. nov 2019 #1 Ok MPV så smiley Medierne har dog en tendens til at kalde den en SUV

    #3 Lækkert. Kan du måske uddybe hvordan man får flåderabat med cvr nummer? Den der ejer cvr-nummeret risikerer han noget som helst bøvl? Er det 100% lovligt?
    Jeg spørger, da jeg ikke kender til det. Tænker at mange ellers vil benytte den fidus.

    190hk - er det så den helt nye 2020 model? Tillykke - lyder som en super deal du har fået der smiley

    #2 & #4 Tak for input. Lyder til at man ikke går helt galt i byen med S-Max


  • #6   18. nov 2019 #5
    Narh, det er så nok en 2019-model. Det er en 190 hk EcoBlue med A8-gear. Den kører glimrende!

    Når man køber en flådebil, skal bilen indregistreres i det firma, der køber bilen. Så det er vedkommende, der har firmaet, der køber bilen, hvorefter du køber bilen af firmaet. Helt uden bøvl slipper man altså ikke. Men det kan lade sig gøre. Jeg har både gjort det selv, for min bror osv. med mit eget selskab. Man kan jo så bare omregistrere til sig selv privat i samme øjeblik, man får registreringsattesten, så det er ikke længe, den skal stå i firmaet.

    Hvis du ikke kender nogle med et firma så godt, at du vil kunne tillade dig at låne det, kan du sikkert sagtens finde nogle, der vil gøre det for et givet beløb. Der er jo noget bøvl i det, men det kan for så vidt jo også sagtens svare sig for dig at give fx 5.000 kr. til gengæld for at få rabatten - bare for at nævne et beløb.


Kommentér på:
Alternativ til S-Max? Findes de?

Annonce