{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.449 visninger | Oprettet:

Stefan N
Stefan N
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Kan gammel bil sælges eller skal den skrottes? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Huyndai Matrix 2002, hvor toppakningen formentlig skal udskiftes. Den har kørt 264000, men fik blandt andet skiftet tandrem tidligere i år.

Bortset fra toppakningen (som jeg får vurderet en af dagene, men formoder det er fejlen), kører den overraskende fint. Det er jo en dyr sag at få det ordnet, og jeg orker ikke at kaste mig ud i det.

Vil jeg kunne sælge bilen alligevel (Regner ikke med at få meget, men bare gerne mere end skrotpræmien), eller skal jeg allerede begynde at booke tid hos en autoophugger?

Har ikke prøvet at sælge en bil før, så aner ikke, om der er et marked for sådan en gammel dame?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan gammel bil sælges eller skal den skrottes?
  • #2   21. nov 2019 Find en mekanikerlærling, der kan fikse det og sælge med fortjeneste..

Og sælg den til lav og fast pris. Ignorer alle bud. Det er min nye strategi når jeg sælger ting. Jeg skriver at jeg ikke gider bud. Dem der byder bliver enten ignoreret eller får en sviner.

• #3   21. nov 2019 som en anden skriver, så kan alt sælges.
    kommer and på prisen.

kender et par stykker, der af og til køber sådanne biler
    for og lave dem.
    så sælger de dem med lidt fortjeneste

• #4   21. nov 2019 Man kan jo være heldig at en ser en forretning i bilen

Men da en nysynet i den årgang og med de km må forventes og lande tæt på 10.000 kr, så tror jeg virkelig det kan være svært

Hvis du kører til skrothandleren er bilen væk, du får pengene og skal ikke betale ejerafgift og forsikring mens den står til salg

• #5   21. nov 2019 Prøv at sætte den til salg.

• #7   22. nov 2019 Har så køry 2 år med def toppakning. Det kommer an på hvordan den er brændt.

• #8   22. nov 2019 og hvordan man køre.
    arbejdede i et firma, hvor vi havde en Vito,
    og når chefen kørte i den brugte den meget vand.
    han brugt 5~10 liter fra Sønderjylland til fyn.
    når vi andre kørte i den brugte den maks 1~2 liter på samme tur.
    den kørte næsten 2 år på den måde før den gav op

• #9   27. nov 2019 Hvis du sælger den så husk INGEN køber bilen uden at have NEM ID med og omregistrere bilen ellers tager du pladerne af og afleverer dem selv.. der er risiko for at blive snydt og de trækker det ud med at få den omregistreret. Loven siger dog, at sælger du bilen uden at omregistrere den med det samme, skal den nye eje gøre det inden for 3 uger. Men der er nogle der snyder alligevel og hvem betaler vægtafgift og forsikring imellemtiden? Det gør du smiley Derfor, ingen salg uden omregistrering på stedet og har de "glemt" nem id, så må de hente den eller få den på deres mobil...
    Bare et godt råd smiley

• #10   27. nov 2019 Nogle har ikke nem id..

• #11   4. dec 2019 #10 H. c: Så kan de ikke købe bil med mindre det er i dagtimerne og man sammen går hen til en nummerpladeoperatør og får ordnet omregistreringen der smiley Jeg anbefaler bare ikke at sælge uden omregistrering på stedet smiley Så er der meget mindre bøvl og ro på, så snart bilen er solgt og kommet videre smiley Var det hos mig, så fik du ikke bilen med hjem uanset smiley Men det får man også afvide inden, så køber er klar over det smiley

Kommentér på:
Kan gammel bil sælges eller skal den skrottes?

Annonce