{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

Fisker Ocean {{forumTopicSubject}}

Henrik Fisker arbejder ihærdigt på sin nye elbil, Ocean, og han har nu også en mobilapp hvorfra man kan bestille bilen. På sigt kommer app’en også til at få funktioner som delebil og -bytte, kørselstjeneste mm.

Det er en spændende forretningsmodel han har skruet sammen, for man køber den ikke, men leaser den på en fleksibel kontrakt, hvor man ikke er bundet i en længere periode.

Rækkevidden er opgivet til 400-460 km, bilen bliver hentet/leveret når den skal til service, og prisen for denne luksus SUV skulle starte ved 2.575 kr/mdr. i USA.

Det bliver spændende at se om Fisker kan lykkes med denne bil. Men hvad blev der mon af eMotion?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fisker Ocean
  • #2   27. nov 2019 Manden har gode ideer og intensioner, men det er ikke nemt at starte en bilfabrik fra bunden.

  • #4   27. nov 2019 Citat: "Rækkevidden er opgivet til 400-460 km, bilen bliver hentet/leveret når den skal til service, og prisen for denne luksus SUV skulle starte ved 2.575 kr/mdr. i USA."
    Citat slut.

    Lyder meget spændende for dem der bor derovre. Her i DK koster en simpel Citroen C3 i omegnen af 3000 månedligt i Leasing....


  • #5   27. nov 2019 Michael,

    Ja, men sådan en C3 er der jo også fuld afgift på. En Fisker Ocean er jo en ren elbil, så der er afgiften jo reduceret en del. Det er nok ikke urealistisk at lease sådan en for 4-5.000 kr. i DK, hvis den kommer til DK.


  • #6   28. nov 2019 problemet ved den først kommet i 2022 er faktisk, at til den tid vil netop afgiften på elbilerne være 90% som det ser ud i dag

    derved vil mange nok til den tid droppe elbilen og vælge noget hybrid eller ren benzin/diesel. Særligt de store og dyre elbiler vil klart tabe markedsandele her i landet

    det eneste der nok reelt kan trække i den anden retning er noget lignende det man har i Norge, med store fordele ved at køre i elbiler. Gratis parkering, kørsel i busbanerne og den slags. Det vil klart for mange gøre de kan spare tid i myldretiden, og det vil sikkert få nogle til at overveje en elbil


  • #7   28. nov 2019 Ja, det er den slags fordele vi også har her i USA, plus mange steder kan man lade gratis. Her er der ingen afgift på biler, så man kan få eks. BMW M-biler eller AMG Mercedes'en for samme pris som en Tesla Model S. Alligevel sælger elbilerne bedre.

  • #8   28. nov 2019 men det viser jo meget godt, at netop prisen på selve bilen ikke er det største incitament for valg af en elbil

    men derimod fordelen i hverdagen med en elbil fremfor en bil med forbrændingsmotor

    de løbende udgifter på en amg eller m bil er nok også en del højere end netop tesla. Dertil kommer det at de pumpede forbrændingsmotorer oftest har et højt forbrug

    så måske den dag man laver en masse fordele for elbilerne i de store byer i Danmark, så vil salget garanteret øges. Uafhængigt af priserne på netop afgiften på elbilerne stiger


  • #9   28. nov 2019 Vi købte faktisk Tesla'en fordi fruen skulle køre langt på arbejde. I Tesla'en kunne hun køre i pendlersporet på motorvejen (normalt skal man være 2+ i bilen, men elbiler er undtaget) og fordi vi kunne lade gratis hjemme.

    At køre i pendlersporet sparede hende for ca. 1 times køkørsel hver dag, og med gratis opladning, kostede det ikke noget at køre de mange km.

    Bilen var aldrig til service i de lidt over 3 år vi havde den, den skulle godt nok til at have skiftet bremsevæske, dæk og andet, men det nåede vi så ikke.

    Og de gange den var forbi Tesla, blev alt lavet uden beregning. Så driftsomkostningerne var tæt på 0 kr.


Kommentér på:
Fisker Ocean

Annonce