{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
270 visninger | Oprettet:

VW Polo 1,2 TSI 90 Comfortline, 2014 til 88.000: godt køb? {{forumTopicSubject}}

Hey - nogen der vil hjælpe med for & imod køb af denne bil?
Har kigget meget længe og nu skal en beslutning tages!
Har i et "svagt øjeblik været omkring Fiat 500", en fed farmor-bil, men flere råd mod end for, for mange problemer med rust, hviskede en autolakér mig i øret; det blev "prikken over iét" smiley
Ender altid tilbage omkring tyske biler, Audi for dyr, Seat/Skoda, ikke fundet lige dén der giver mig den rette mavefornemmelse, uanset så har jeg haft 2 VW`er, SÅ:
1) Der skal være træk ell. mulighed for montering af
2) Økonomisk i daglig drift
3) Undervognsbehandlet
4) Liiiige lidt mere go end en UP
5) Vil ikke diesel; bor i byen og kører mange små ture, plus af en eller anden grund er der "mistænkeligt" mange dieselbiler til salg
6) Skal være 4 dørs (har små børnebørn; det skal være let at få dem ind og ud i børnestol

Vær rar: hvad er for - hvad er imod?
Pfh. rigtig mange tak smiley
https://www.lmauto.dk/brugte-biler/bildetaljer/VW-tsi-90-comfortline-bid-1022697279#


Kommentarer på:  VW Polo 1,2 TSI 90 Comfortline, 2014 til 88.000: godt køb?
  • #1   1. dec Har du overvejet en helt ny bil? Der er lige kommet en helt ny model Clio, den koster under 150.000 for en model med 100 heste og masser af udstyr.

  • #2   1. dec er der ikke noget med kæden bliver skiftet omkring de km,tak synes jeg har læst ved dem som har de tsi modeller tilsalg bare en tanke

  • #3   1. dec En Opel Corsa kunne også opfylde dine krav

  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #4   1. dec Clio: tak for svar. Jeg køber af princip aldrig helt nye biler, afskrivningen er for stor, til mit temperament smiley Derudover har jeg - endelig - besluttet det skal igen være VW, har altid været glad for dem jeg har haft smiley

  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #5   1. dec Henrik S: mange tak, dét var virkelig brugbart indput! Jeg spurgte netop forhandleren til om den køre med tandrem ell. kæde og hvornår der skal skiftes, han svarede at denne model er med kæde, at det kun er biler med tandrem hvor den så skal skiftes med et bestemt interval, men at biler med kæder, der skifter man kun hvis kæden bliver slap, og at det skulle jeg iøvrigt nemt kunne høre.... du er måske ikke enig i forhandlerens udsagn??

  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #6   1. dec Markus: tak for svar. Har overvejet Opel, men igen; VW har jeg besluttet smiley Jeg synes når jeg ser mig omkring at de tyske biler har ry for at være af ok kvalitet.. også nemme at sælge igen, hvis jeg skal det...

  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #7   1. dec det er vist 1,4 motorene fra VW der tidligere har været problemer med, korrekt???

  • #8   1. dec Opel er også tysk.

  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #9   1. dec Simon: arg, ja, det er korrekt smiley Jeg kender dog kun til VW, har altid været trofaste smiley Må lige tjekke om Opel er i samme prisklasse ifht. alder, træk, udstyr osv... Har sparet 90 op, har altid ventet til jeg kan betale cash smiley


  • #10   1. dec Opel er tysk, men bygget med stumper fra PSA (Citroën /Peugeot)


  • #11   2. dec det lyder ret meget som om du er ret overbevist om det skal være en VAG du vil køre i

    jeg ville derfor stadig anbefale og prøve både fabia og ibiza modellerne, de findes jo også som alternativt som stationcar hvis du kunne bruge den ekstra plads i dem

    alt efter hvor længe du vil have din nye bil, så behøves afskrivningen på en helt ny faktisk ikke at være større end på en brugt som den du overvejer og købe. Men som udgangspunkt så ja taber nye biler altså en del de første 2-3 år

    taktkæde problemet bør være løst i en 2014 model, i alt fald har vw kun valgt og udbyde kulance i modellerne 2009-2012. Generelt er VAG meget dårlige til kulance på deres biler, og garantien er ikke blandt de bedste i forhold til priserne på bilerne

    vælg endelig en med manuelt gear, dsg i den model er den berømte DQ200 som desværre kan have en del problemer

    alternativt så ville jeg da anbefale at prøve en række helt andre modeller før beslutningen tages, det kan jo være du overraskes positivt


  • #12   2. dec jo det tror jeg forhandleren har ret i ,men man skal aldrig spørge den person man er ved at købe af, og ja det var hvis 1.4 motoren der var deres største problem.kører selv med en motor med kæde, så kender godt til at det er tandrem man skifter ca 100000 km eller hvad der nu står.det er bare ærgeligt at skulle finde 5000-10000 kr når man lige har købt,men kik dig godt for så går det nok.

  • #13   2. dec Tjek bilens servicehistorik. Hvad er lavet, hvad er ikke.

    Kæden kan være dårlig på 1,2 TSI. "RAAAÆÆÆHRRR" lyd ved koldstart. Få en særlig 1-2 års garanti på netop kæden.

    Ladetryksregulatoren til turboen går relativt ofte i stykker ved 100000-120000KM. Nu findes der et rep sæt, så ikke så dyrt som tidligere.

    Tændingsmodul går også i stykker engang imellem. Tændkabler også. Fejltænder og går i nødprogram.


Kommentér på:
VW Polo 1,2 TSI 90 Comfortline, 2014 til 88.000: godt køb?

x