{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.876 visninger | Oprettet:

Farverig F
Farverig F
Tilmeldt:
20. apr 2019
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20

VW Polo 1,2 TSI 90 Comfortline, 2014 til 88.000: godt køb? {{forumTopicSubject}}

Hey - nogen der vil hjælpe med for & imod køb af denne bil?
Har kigget meget længe og nu skal en beslutning tages!
Har i et "svagt øjeblik været omkring Fiat 500", en fed farmor-bil, men flere råd mod end for, for mange problemer med rust, hviskede en autolakér mig i øret; det blev "prikken over iét" smiley
Ender altid tilbage omkring tyske biler, Audi for dyr, Seat/Skoda, ikke fundet lige dén der giver mig den rette mavefornemmelse, uanset så har jeg haft 2 VW`er, SÅ:
1) Der skal være træk ell. mulighed for montering af
2) Økonomisk i daglig drift
3) Undervognsbehandlet
4) Liiiige lidt mere go end en UP
5) Vil ikke diesel; bor i byen og kører mange små ture, plus af en eller anden grund er der "mistænkeligt" mange dieselbiler til salg
6) Skal være 4 dørs (har små børnebørn; det skal være let at få dem ind og ud i børnestol

Vær rar: hvad er for - hvad er imod?
Pfh. rigtig mange tak smiley
https://www.lmauto.dk/brugte-biler/bildetaljer/VW-tsi-90-comfortline-bid-1022697279#


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Polo 1,2 TSI 90 Comfortline, 2014 til 88.000: godt køb?
  • #1   1. dec 2019 Har du overvejet en helt ny bil? Der er lige kommet en helt ny model Clio, den koster under 150.000 for en model med 100 heste og masser af udstyr.

  • #3   1. dec 2019 En Opel Corsa kunne også opfylde dine krav

  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #4   1. dec 2019 Clio: tak for svar. Jeg køber af princip aldrig helt nye biler, afskrivningen er for stor, til mit temperament smiley Derudover har jeg - endelig - besluttet det skal igen være VW, har altid været glad for dem jeg har haft smiley

  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #5   1. dec 2019 Henrik S: mange tak, dét var virkelig brugbart indput! Jeg spurgte netop forhandleren til om den køre med tandrem ell. kæde og hvornår der skal skiftes, han svarede at denne model er med kæde, at det kun er biler med tandrem hvor den så skal skiftes med et bestemt interval, men at biler med kæder, der skifter man kun hvis kæden bliver slap, og at det skulle jeg iøvrigt nemt kunne høre.... du er måske ikke enig i forhandlerens udsagn??

  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #6   1. dec 2019 Markus: tak for svar. Har overvejet Opel, men igen; VW har jeg besluttet smiley Jeg synes når jeg ser mig omkring at de tyske biler har ry for at være af ok kvalitet.. også nemme at sælge igen, hvis jeg skal det...

  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #7   1. dec 2019 det er vist 1,4 motorene fra VW der tidligere har været problemer med, korrekt???

  • #8   1. dec 2019 Opel er også tysk.

  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #9   1. dec 2019 Simon: arg, ja, det er korrekt smiley Jeg kender dog kun til VW, har altid været trofaste smiley Må lige tjekke om Opel er i samme prisklasse ifht. alder, træk, udstyr osv... Har sparet 90 op, har altid ventet til jeg kan betale cash smiley


  • #11   2. dec 2019 det lyder ret meget som om du er ret overbevist om det skal være en VAG du vil køre i

    jeg ville derfor stadig anbefale og prøve både fabia og ibiza modellerne, de findes jo også som alternativt som stationcar hvis du kunne bruge den ekstra plads i dem

    alt efter hvor længe du vil have din nye bil, så behøves afskrivningen på en helt ny faktisk ikke at være større end på en brugt som den du overvejer og købe. Men som udgangspunkt så ja taber nye biler altså en del de første 2-3 år

    taktkæde problemet bør være løst i en 2014 model, i alt fald har vw kun valgt og udbyde kulance i modellerne 2009-2012. Generelt er VAG meget dårlige til kulance på deres biler, og garantien er ikke blandt de bedste i forhold til priserne på bilerne

    vælg endelig en med manuelt gear, dsg i den model er den berømte DQ200 som desværre kan have en del problemer

    alternativt så ville jeg da anbefale at prøve en række helt andre modeller før beslutningen tages, det kan jo være du overraskes positivt


  • #13   2. dec 2019 Tjek bilens servicehistorik. Hvad er lavet, hvad er ikke.

    Kæden kan være dårlig på 1,2 TSI. "RAAAÆÆÆHRRR" lyd ved koldstart. Få en særlig 1-2 års garanti på netop kæden.

    Ladetryksregulatoren til turboen går relativt ofte i stykker ved 100000-120000KM. Nu findes der et rep sæt, så ikke så dyrt som tidligere.

    Tændingsmodul går også i stykker engang imellem. Tændkabler også. Fejltænder og går i nødprogram.


  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #14   13. dec 2019 sikke da en abekat af en forhandler; da jeg første gang fandt bilen stod den til 94.000, jeg tager op og prøver bilen, forhandler siger den lige er kommet ind/endnu ikke klargjort. Jeg gør eft. prøvetur opmærksom på at der er en lyd ved brems, som jeg kender fra min egen bil, når brems skal skiftes. Jeg beder ham kontakte mig når bilen er efterset/klargjort. Jeg venter nogle dage, og ser så bilen er sat ned til de 88.000, både på Bilbasen, Biltorvet og hans egen hjemmeside. Beslutter at prøvekøre bilen en gang mere, taler lidt med ham, tager en tur ud i bilen; da jeg kommer tilbage har han sat prisen op igen til 94.000 og påstår jeg har set fejl, at det er Bilbasen og Biltorvet der har lavet en fejl, da de tastede ind fra hans hjemmeside. Jeg er nu i kontakt med Bilbasen, som er ved at finde udaf om det er ham der har ændret eller der ér sket en fejl, det er nemlig ulovligt iflg. købeloven hvis han pludselig ændrer... sikke da en abekat, ikke lige en man har tillid til at handle med, hva`?!

  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #15   13. dec 2019 Har nu print af chat med Bilbasen hvor de bekræfter det er forhandleren der ændrede prisen - altså mens jeg var ude og prøvekøre, da jeg tog derop anden gang, stod den til 88.000 inden jeg tog prøveturen; sådan gør mig utyg ved at købe bil selv hos forhandler og ikke mindst vred; sådan en abekat!!!

  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #16   14. dec 2019 På den igen smiley Ville blive rigtig glad for respons på denne bil, så: Seat Ibiza
    1,2 TSi 105 Style eco · 5 dørs - mange tak smiley

    https://auto-house.dk/koge/brugte-biler/


Kommentér på:
VW Polo 1,2 TSI 90 Comfortline, 2014 til 88.000: godt køb?

Annonce