{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.838 visninger | Oprettet:

1,9 tdi... Hvor langt kan de køre?? {{forumTopicSubject}}

Jeg går og overvejer at skifte min polo ud med en golf 4 1,9 tdi..

Mit spørgsmål er så, hvad er jeres erfaring med en 1,9tdi der har gået f.eks 200.000km?? For det er noget billigere hvis den har gåen mange km..

Jeg har personligt altid været lidt "hysterisk" og ikke brudt mig om at købe bil med for mange km på klokken.. Men har jo samtidig den erfaring at når jeg har været med ude at køre i en bil der har gået f.eks 300-400.000km kan de saktens køre perfekt....

Vil gerne lige høre lidt "For og imod"..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1,9 tdi... Hvor langt kan de køre??
  • #1   15. feb 2007 Personligt er jeg ikke meget for biler som har rullet over 200k..
    Udover mercedes ved jeg nemt kan klare de 200k men dem har jeg desværre ikke råd til smiley hehe..
    Har fået afvide efter de 200-300k så skal de miste ret meget effekt og hurtigere gå i stykker..

• #2   15. feb 2007 Mine forældre har et Seat Toledo 1,9 Tdi med 110 Hk. den har su vidt jeg husker kørt 240.000 km, med blandet kørsel mener jeg den går omkring 19 km/l og jeg ved der har sgu aldrig været noget med motoren eller bilen generelt, ud over alm slid-dele. men jeg ved ikke hvor stor forskel der er fra golfen til Toledoen

• #3   15. feb 2007 Min 1.9 TDi er den 90hk model, den er opgivet til 19.8 km/l. den kan køre lidt længere ved pæn kørsel, det sker dog næsten aldrig, så generelt viser den 16.2 km/l.....

• #4   15. feb 2007 200.000km er ingenting, klarer nemt det dobbelte ..

Bare du kigger efter at bilen er sund, og ikke har mislyde, og oliespild fra turbo er uacceptabelt !!

• #5   15. feb 2007 Min far og mor har en mercedes fra 96 der har gået over 500.000km, og den går stadig rigtig godt.. Men ja det er jo også en mercedes..
    Men har nu altid fået at vide at den 1,9tdi motor der er i VAG biler er rigtig stærk...?

• #6   15. feb 2007 Og den har gået 234.000 km på nuværende tidspunkt, eneste problem jeg har haft, (og har endnu) er abs føleren på højre baghjul skal skiftes.....Har ikke haft tid..

• #7   15. feb 2007 den TDI jeg har her kørt 300 og den bruger ikke en dråbe olie... husk lige på at 1.9 Tdi det er en af de stærkeste disel motore der er lavet.....

• #8   15. feb 2007 Christian F: har faktisk samme mening som dig..

sådan en 90hestes trækker den ikke fint nok?? Skal siges at jeg er kommet over det med at skulle have en "racerbil" hehe. Den skal bare heller ikke være helt morfar at køre i. Ville helst have en med pumpedyse men de er jo noget dyrere.. Så tror planen er at jeg vil have en 110 hestes.

Hvis nu sådan en motor skulle gå hen og dø så er de jo også ved at være i en fornuftig pris rundt omkring på autoophug osv....

• #9   15. feb 2007 der er okay ryk i en 90 men den kan jo også cippes

• #11   15. feb 2007 Min 90 hk trækker pænt, men på grund af campingvognen er den blevet chippet med en justerbar chip, når den er slået til har jeg ca. 129.8 hk som minimum, men en voldsom nm der gør at jeg kan blive i 5 gear hele tiden, det kunne jeg ikke uden chip.

Skal lige siges at min camper vejer 1450 kg..

• #12   15. feb 2007 Lightning mcqueen: Ej hvor surt smiley helt vildt!!! Har vw så taget den på garantien?

• #13   15. feb 2007 Tjaa Min Focus har en 90 Hestes TDI motor og har kørt 250.000km og har været chippes siden 42.000km så den har rundet de 200.000km med chip, så hvis man behandler tingene ordentligt er der heller ikke problemer med chip =)

Men ja, hvis jeg var dig ville jeg nok gå efter en 110hk Golf 4, og en 90 hk er sikkert også tilstrækkeligt, men har nu aldrig hørt om folk som har fortrudt at de har købt en større motor, nu da de jo kører det samme på literen ... Kan ikke præcist huske det men, er der også forskel på udstyret akt efter om det er 90/110hk

• #14   15. feb 2007 der findes mandags modeller i alle mærker.... men jeg tvivler på at der findes en 307 der ikke er en mandags bil..:-)

Kommentér på:
1,9 tdi... Hvor langt kan de køre??

Annonce