{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

jeppe P
jeppe P
Tilmeldt:
3. apr 2011
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 2

Audi TT 1.8T årgang 2000 {{forumTopicSubject}}

Hejsa! Jeg har set mig lun på en Audi TT 1.8T fra 2000. Bilen står 700 km nede i Tyskland, og jeg er allerede i gang med forhandling. Jeg har læst alverdens artikler og reviews om bilen, men jeg kunne godt tænke mig lidt mere personlige meninger og erfaringer omkring bilen.
Hvad er jeres indtryk af den?
Gerne både positive og negative betragtninger. Især hvis I selv har ejet en.
Og hvis tilfældet skulle være der, at der findes en venlig sjæl, som har lyst til at give mig en tur, eller i bedste tilfælde lade mig prøvekøre deres TT, gerne mod betaling, så er I mere end velkomne til at kontakte mig smiley
Jeg synes det er mange km at køre, samt penge at bruge, på en bil jeg aldrig selv har prøvekørt smiley

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi TT 1.8T årgang 2000
  • #2   9. dec 2019 Man sidder meget langt nede i sådan en, men de kører rigtig godt.
    De kan fås til 50.000 i Dk.
    Undersøg prisen på forsikring før du køber en.


  • #3   9. dec 2019 Jeg blev meget overrasket over, hvor elendigt udsynet er i den. Store blinde vinkler og lave sæder i en lav bil. Ikke noget, man ikke kan leve med, hvis det er en bil, man gerne vil have, synes jeg ikke. Man skal bare være ekstra opmærksom, når man kører i den, og kunne leve med dét.

  • #4   9. dec 2019 Og sikkert meget larm i undervognen når der er frossen sne der skralder op i.

  • #5   9. dec 2019 Dejlig bil, men med alderen og km følger også lidt udskiftning af stumper. Har selv en, som jeg skal have lavet et par ting på, før den kan komme ud at trille igen. Turbo og udstødningsmanifold er revnet. Mener det er en typisk fejl, at K04'erne revner lidt ved wastegaten. Min er dog for alvor revnet! Den har pt. kørt 190.000 km.
    Derudover har den lidt overfladerust under bunden, hvilket skyldes at den aldrig er blevet undervognsbehandlet og har kørt ca. 10 år i DK hele året rundt.
    Motoren ligger på tværs, så tandremsskift er lidt mere omfattende.
    De typiske TT fejl jeg lige kan komme på:

    - Pixelfejl i FIS-displayet
    - Møre slanger/rør til krumtapsudluftning mm.
    - Defekt termostat (konstant åben, så driftstemperatur på ca. 90 grader ikke/svært opnås)
    - Defekt knastkædestrammer (rasler ved opstart, hvis den ikke har været startet i nogle timer)
    - Eftercirkulationspumpe, der sørger for at cirkulere kølervæske rundt til at køle turboen i 5-10 minutter efter bilen er slukket. Skal køre så snart, der har været tænding på, selvom bilen er kold og ikke har været startet - er tydelig at høre, når bilen er slukket.
    - Pakning mellem udstødningsmanifold og turbo. Får bilen til at lyde som en traktor og lukker udstødningsgasser ud i motorrum. Lyt/mærk efter om den er tæt bag motor.
    - Servokølerør foran ruster og bliver utæt med læk og knurrende servostyring til følge
    - Rust ved forskærme/sideskørter

    Hvis jeg kunne gøre noget om, havde jeg også købt en i Tyskland. Man kan godt se på min, at den har kørt 10 år i DK hele året rundt, hvilket den forøvrigt ikke gør længere, efter jeg har købt den.


  • jeppe P
    jeppe P Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 2
    #6   9. dec 2019 Mange tak for svar alle sammen smiley

  • #7   10. dec 2019 Havde selv en. Det var en 180 hk version jeg havde, men stadig rigtig rigtig kvik/hurtig, kørte godt og lå godt på vejen, den var sænket så det var en rigtig gocart at køre i, havde den dog kun i 6 måneder da jeg ikke kunne forene mig med det elendige udsyn. Ruderne er lave og STORE blinde vinkler, men alt i alt kørte den godt.

    Skal siges jeg gik fra en A4 B7 til en TT så synes virkelig at gearkassen var som en spand grus at røre rundt i, men hvad kan man forvente, de var nok bare ikke bedre gearkasserne dengang. Solgte bilen og købte mig en A6 C7 i stedet. Det har jeg aldrig fortrudt.

    Dertil skal det siges at de 6 måneder jeg havde TT’eren, var 6 sjove måneder smiley


    profilbillede
  • #8   10. dec 2019 Jeg har også én (225HK Quattro).
    Jeg skal af med den og det er jeg virkelig ked af. Efter min mening er det virkelig en lækker og undervurderet bil.
    Jeg kan godt genkende det med det dårlige udsyn, men det har aldrig generet mig.
    Det er en kvik lille bil med et tidsløst design, der ikke bare ligner alle de andre biler på vejen.


  • #9   10. dec 2019 Det med gearkassen ved jeg ikke om evt. er tilfældet ved 5-trins kassen. Min (6-trins) er i hverfald det mest præcise af de bilen jeg har holdende.

Kommentér på:
Audi TT 1.8T årgang 2000

Annonce