{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Valg af Kia ceed fra 2009 til 2010 {{forumTopicSubject}}

Hey ho, glædelig jul! ??

Jeg skal ud og have mig en bil med lidt god plads og har besluttet at det skal være en Ceed fra omkring 2009 - 2010 efter at have været ud og prøve et par stykker.
Er dog i tvivl om hvad jeg skal gå efter ifh. til kørte km.

Er 200.000km for meget for en 2009 1.6 diesel til omkring 32000, - med overholdt service?

Har også fundet en med 170000km, samme årgang og pris. Men kan en diesel bil der er 10 år gammel have kørt for lidt? Eller hvor meget skal man ligge i det?

Jeg har også kigget på en 1.4 benzin til omkring 33000 med 170000 på klokken også med ok service. Er dog i tvivl om 1.4 bliver for lidt til sådan en bil, da jeg kun har prøvet Benz.

Jeg er med på at der er en risiko med alle brugte biler, men hvad er jeres erfaringer med årgang VS kørte km VS diesel/benzin?

Håber i kan hjælpe mig med lidt indputs der gør beslutningsprocessen lidt nemmere ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af Kia ceed fra 2009 til 2010
  • #1   12. dec 2019 Ceed 1.4 ved jeg ikke så meget om, har hørt de har lidt klde problemer. Som alle andre biler med kæde.
    Deres 1.6 gør det faktisk godt.. På de ældre gik turboen til, noget med en opdatering skulle fjerne dette, så mon ikke de alle er ordnet..
    Har nu lavet et par stykker af de 1.6 hvor koblingen tager ved helt nede i bunden, og udluftning ikke hjælper, fejlen er udrykkerlejet, fordi trykfoden går ind og smader dette. Bekostelig rep...
    Og så ellers rust rust og rust


  • #2   12. dec 2019 Hvad er dit kørselsbehov?

    Bortset fra det, så købte jeg en 12 år gammel 1,9 tdi med 146k på tælleren, den kører godt. 1000 km om måneden, det er fint nok.

    Motorer er jo sådan generelt også ret driftsikre, så jeg ville have lav km. for især undervogn, gearkasse og så videre. Alt bliver jo slidt, og der betyder KM noget. Jeg tror egentlig at motorslid er ved at være en mindre faktor i dag, og at det er resten af bilen, der bliver for træt.


  • #3   12. dec 2019 Tak for svar! Jeg kommer til at køre et par lange ture om ugen, 200km+
    Derfor ville det også være fint med en diesel smiley 170000, er det for meget, hvis ellers bilen ser pæn ud?


  • #4   12. dec 2019 2#.
    Ikke helt. Motorslid idag er stadig et kæmpe problem...jeg turde ikke kæbe en eneste benziner af psa gruppen pt... 1.0/1.2 olieforbrug. Tandremme der smuldrer og stopper oliesi..og jo stadig et problem på de nye. 1.6. Kæder..topstykker.
    Og så alle de andre mærker der også døjer.


  • #5   12. dec 2019 #4 ok, er ikke så meget inde i det, men mange kører jo rigtig langt. Og det er jo også ret nemt at skifte motor, og de er til at få til rimelige penge, hvor mange andre ting kan være virkelig dyre og tidskrævende.


  • #6   13. dec 2019 I nyere biler er motorer altså ikke billige, f.eks en ceed som der spørges til, koster nemt 12000. Og psa 1.0/1.2 findes ikke brugt, medmindre de er olieslugere, og så hedder det ny motor/ombytter til 25000 plus moms. Men hvis det er små penge i din verden, så fint ??

Kommentér på:
Valg af Kia ceed fra 2009 til 2010

Annonce