{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Simon H
Simon H
Tilmeldt:
11. mar 2018
Følger: 11 Emner: 5 Svar: 4

Bil eftersyn {{forumTopicSubject}}

Hey - selvom jeg er ret sikker skader det jo aldrig lige at tjekke her ved de kloge smiley Jeg skal til 40.000 eftersyn med min Hyundai i20 og det værksted hvor jeg købte den vil have 3700. Jeg har fået tilbud et andet sted på 2500 med "stempel i bogen" - så hvis jeg tager det andet sted gælder al garanti osv vel stadig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil eftersyn
  • #2   12. dec 2019 og husk af bliver der noget der skal laves på garanti og du ikke har fået lavet eftersyn ved Hyundai så kan de kræve dokumention for at der er lavet eftersyn efter fabrikkens forskrifter

    så du skal være sikker på at de laver eftersynet efter fabrikkens forskrifter (det vel sige de bruger samme tjek skema, eller et der kommer gennem det samme som Hyundai også bruger) og det er en god ide at det er udleveret til dig bagefter.

    og der skal også stå præcis hvilken olie der er brugt (ikke nok men eks. x antal liter 5W-30) så det kan dokumenteres at olien overholder Hyundai's specifiktioner.

    og evt. dele der skiftes skal også være oe kvalitet (så igen en god ide at det står på regningen præcis hvad der er brugt og ikke bare eks. oliefilter også vider)

    så har du det på det rene, så gælder al garanti osv stadig smiley


  • #3   12. dec 2019 Hvis der engang kommer en kulance dag er du nok bedre stillet hvis service er lavet hos Hyundai, så en tusse sparet kan blive dyrt senere. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel bilen er og hvor de første services er lavet henne.

  • #4   12. dec 2019 Så længe du får kvitering med hvad der er lavet og stempel i bogen er der ikke nogen problemer med garanti. Min egen clio har fået lavet ting på garanti med 7 eftersyn, ingen af dem lavet på autoriseret værksted. Og ja kulance er der ikke meget af, den er jo trods alt 5 år gammel når garantien udløber.

  • #5   12. dec 2019 Din byttepris den dag du skal af med den kan dog også blive påvirket. Nogle biler er mere ramte med dette end andre.

  • #6   13. dec 2019 Hej
    DIY og du sparer yderlig kr 2.000,-
    MVH KP


  • #8   14. dec 2019 Det aut service er ikke dyrt nok til at jeg selv ville risikere mangel på kulance ydelse hvis det blev nødvendigt.
    De kr1200 kan hurtigt ramme dig bagi.


Kommentér på:
Bil eftersyn

Annonce