{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Skift af brændstoftank {{forumTopicSubject}}

Hej,

Skal have skiftet tank på min corolla 1.6 vvt-i stw. Er det er projekt man relativt let kan begive sig ud i selv, eller er det bedst at køre på værksted? Jeg har et par ramper, så bagenden af bilen kan komme op. Men hvor besværligt er sådan et projekt? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af brændstoftank
  • #1   17. dec 2019 Jeg ville sgu helst bruge en lift og være mindst 4 hænder om det.

  • #2   17. dec 2019 Jamen har du en lift og 2 hænder, så har jeg kolde øl ??

  • #3   17. dec 2019 Det har jeg ikke så jeg må nøjes med det hårde asfalt og rampe hvis jeg ender i situationen.
    Heldigvis kender jeg dog en der har smiley Og bajere


  • #4   17. dec 2019 Hvis tanken er Tom er det ikke så galt men som de andre siger er det nemmest at være to og så med lift

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #5   17. dec 2019 Lift og gearkasse løfter, så er en person nok. smiley

  • #6   17. dec 2019 Det kan lade sig gøre selv. Jeg har gjort det på min gamle bmw.
    Men jeg havde så allerede investeret i 4 meget høje stande (og solide), og en donkraft der kunne løfte meget højt både forfra og bagfra på bilen.
    Jeg ved ikke om din benzin tank går på tværs af bilen, det gjorde min, det betød at udstødning og kardan skulle af, samt en del temmelig rustne bolte og møtrikker.
    Tanken skal helst være relativt tom, og du bør tømme resten ud i et kar, som noget af det første.
    For mit vedkommende var det smart at skifte nogle bremserør der gemte sig over tanken samtidigt med. Ligeledes benzin filter og lidt benzin slange og benzinrør blev skiftet. Det meste fordi man kunne se at det var lidt træt i det. Det tog mig en hyggelig weekend, og et par ekstra donkrafte til at løfte tanken fra og til. Du er nød til at løfte det sidste stykke selv, for ikke at ødelægge noget, og ja det er pænt tungt.
    Hav altid brandslukker, et par halv liters vandflasker evt med lille hul i proppen(spray), og et par svejsehandsker liggende klar, rart i tilfælde af ild. Husk det er dampene som brænder ikke selve væsken.
    Og som de andre skriver, vil de fleste nok syntes at selve monteringen er bedst, hvis man er to om det.
    Jeg syntes udstødningen var værst for den er skidelang og tung.(på min)
    Held og lykke


Kommentér på:
Skift af brændstoftank

Annonce