{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Juan A
Juan A
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18

Import af Saab 9000 CSE Turbo {{forumTopicSubject}}

hej bil entusiaster,
jeg står og overvejer at importere en Saab jeg har haft glæden af at køre i, i Sverige den sidste uges tid og undrede mig over Hvor meget "tab" der ville være i at importere en sund gammel dame fra 1994 hjem til DK. er der nogen der har erfaringer med import af så gamle biler i forhold til hvor høj udgifterne kommer til at blive? og om eventuelt det kunne betale sig..
PS. er smask forelsket i damen og den købsprisen var ikke mere end 10.000 danske kroner smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af Saab 9000 CSE Turbo
  • #1   27. dec 2019 har du et særligt forhold til netop denne bil, eller er det mere generelt du gerne vil have en ældre sedan med turbo??

en lignende SAAB bør kunne findes herhjemme for omkring 15.000 kr inkl afgift

en SAAB 9-5 koster ned til 20.000 kr for en turbo model til sammenligning

så at give 10.000 kr for en bil i Sverige, have besværet med at få den til Danmark, køre til syn og ordne eventuelle fejl, afvente svar fra skat på afgift også til sidst få betalt afgift og nye plader. Ja så er det i alt fald ikke fordi den på nogen måder bliver billigere end tilsvarnede model i Danmark ville være fra start

en ældre bil med turbo bruger jo som regel en del benzin, så regn med en del penge til ejerafgift og forsikring, også realistisk en 10-11 km/l brændstof. Derudover er det altid en fordel med en 20+ år gammel bil at kunne skrue en del selv, det vil kunne holde omkostninger til løbende vedligehold noget nede

når bilen rammer 35 år vil der være en del besparelse på ejerafgift og forsikring, det kræver dog bilen kun anvendes til lejlighedsvis kørsel og du har anden bil ved siden af

• Juan A
    Juan A Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #2   27. dec 2019 Har kørt i en del saab og vil helt klart mene at denne er i en klasse for sig selv (men det er alle saab vel) ). Jeg har ikke kunnet finde en 2,3 turbo standard 220 heste fra tidligere i 90 på det danske marked til under 35.000 smiley så mon ikke det kunne betale sig hvis man netop kunne tænke sig denne model?

• #3   27. dec 2019 Mig bekendt er Saab 9000 vel næppe en "samler" bil

Der er godt nok en 2,3 turbo aero til 35.000 kr til salg. Men en 2,3 turbo med 170 hk koster kun 1/3 del

Derudover findes 9-5 2,3 turbo med 230 hk altså ned til 20.000 kr

Men mener du virkelig den bil du står med i Sverige er over 35.000 kr værd, så er det da måske besværet værd hvis afgiften er rimelig

Men der er næppe nogle videre og gætte på afgiften ud fra, så du kan enten tage chancen eller få en hurtig vurdring fra en selvanmelder smiley

• #4   28. dec 2019 Rene HC: "når bilen rammer 35 år vil der være en del besparelse på ejerafgift og forsikring, det kræver dog bilen kun anvendes til lejlighedsvis kørsel og du har anden bil ved siden af"

Dette er IKKE korrekt!. Når den rammer 35 år bliver vægtafgiften sat ned UANSET hvad. Forsikring er noget andet.

• #5   28. dec 2019 Du har selvfølgelig ret Lucas

Men køber han denne Saab ud fra den skal blive penge værd, så tænker jeg alligevel den allerede nu må sættes ind hver vinter

Selvom de er godt bygget, så er der jo altid en risiko for begyndende rust på en 25 år gammel bil som kører vinteren igennem smiley

Kommentér på:
Import af Saab 9000 CSE Turbo

Annonce