{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Henrik M
Henrik M
Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33

VW Lupo eller Suzuki alto {{forumTopicSubject}}

Hej derude. Jeg står og skal ha en bil nr 2, og er i tvivl om det skal være en VW Lupo diesel eller en Suzuki alto benzin, den skal køre 90 km hver dag. En nysynet til 10.000-12.000 kr køre i 2 år og så skrottes. Kan læse at der er en del problemer med en lupo, men de kører jo langt på literen. Min svigermor havde en Suzuki alto og den var der aldrig problemer med, men benzin og jeg er mest til diesel.
Nogen gode råd, på forhånd tak. Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW Lupo eller Suzuki alto
  • #1   27. dec 2019 Personligt havde jeg uden tvivl valgt en lupo 3L hvis jeg skal vælge mellem de 2.
    Men det handler også om om du kan skrue lidt selv?
    Vi havde en lupo som vi kørte ca 70000km i over 2 år og den fejlede ikke noget ud over normalt slid service(den havde kørt 39xxxxkm ved salg) og den var vi super glade for!!
    Der er 300% mere komfort og bil i en lupo end en Alto fra samme årg!!!
    Man kan finde voldsomt meget på nettet om hvordan man skruer i de gamle Lupoer så det er bestemt til at ha med at gøre!!

MVH Simon

• #2   27. dec 2019 kan du skrue selv og du samtidig finder en lupo3l der er passet og plejet,så de ikke så slemme at holde køres. problemet er bare de fleste lupo3l der er på Market nu er mange af dem slid og mis vedligeholdt. og får du en der er slid så kan du nemt komme til at udskiftet gearkassen kobling gangstille kobling hydrauliskcylinder. for ikke at sige pumpe trækaksle,eller lejer for og bag da de er svage plus divs el problemer. så det handler om at finde en der evt har fået lavet gearkassen/kobling inden for kort tid. og er passet med grundjustering af gearkassen/gangstillen,og passet med alt andet også. Jeg har set rigtig mange der har haft dem nogen var heldige ved at de kun krævet lidt udskiftning af dele. Men har så også desværre set hvor det er bleven et bundløs hul i at smide penge i især vis man ikke kan selv. så som sagt vil du have en så find en der er passet og fået udskiftet diverse slid dele. så gå ikke kun efter den billigest.

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jun 2016

#3   27. dec 2019 Så er det nok ikke lige noget for mig med en Lupo. Den skal køre 85 km hver dag frem og tilbage og jeg gider bestemt ikke at skulle bruge tid på at holde den kørende. Det skal bare være en billig bil med billig vægafgift som kun skal køre 2 år og så skrottes

• #5   28. dec 2019 Du kan uden problemer finde en første generation yaris til dit budget.
    Generelt set en langt, langt bedre bil.

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jun 2016

#6   28. dec 2019 Har før haft Peugeot partner diesel gul plade til 10.000kr som kørte 2 år og smed væk uden at ofre andet end et sæt bremseklodser smiley . Vil bare ikke ha på gule plader denne gang men måske man skulle holde sig til en partner igen ??

Kommentér på:
VW Lupo eller Suzuki alto

Annonce